Our Client, a company in the Food Manufacturing industry, is looking for a Digital Marketing & E-commerce Specialist in Pet Nutrition
Job Responsibilities
The Digital Marketing & E-commerce Specialist will support the National Marketing Supervisor in managing and executing marketing activities and campaigns to promote our pet food products and services. The primary focus will be on enhancing online visibility, driving consumer engagement, and increasing sales through various digital platforms.
Consumer Journey Development
- Create seamless consumer journeys that effectively promote brand awareness and drive sales of our pet food products.
- Assist in the development and execution of digital marketing campaigns across social media platforms such as Facebook and TikTok.
- Design and implement social media promotions and online advertising initiatives to maximize audience engagement.
- Utilize in-depth knowledge of social media platforms, algorithms, and best practices to enhance brand visibility and reach.
- Support the development and maintenance of e-commerce platforms (Shopee, Lazada, TikTok), ensuring product listings are accurate, visually appealing, and optimized for search engine visibility.
- Focus on perfect online display and promotion to attract and convert potential customers.
- Monitor e-commerce analytics and key performance indicators (KPIs) to analyze data, identify trends, and determine areas for improvement.
- Measure and report on the performance of digital and e-commerce campaigns, evaluating them against set goals (ROI and KPIs).
- Stay informed about emerging e-commerce trends, new digital platforms, technologies, and industry best practices.
- Seek opportunities to enhance the online retail experience continually.
- Work with external vendors and agencies to ensure quality and cost-effectiveness in campaign execution.
- Assist in other marketing activities as needed, providing support during high-demand periods.
- Minimum of 3 years of experience in a similar role within the Retail or FMCG industry.
- Proven track record of project execution.
- Hands-on experience in digital/e-commerce marketing.
- Strong proficiency in English (B2 level or higher).
- B2C and sales-oriented mindset with a focus on driving results.
- University Bachelor degree in Marketing and/or Business Administration
Contact Person
- My Le
- Adecco
Công ty TNHH Lotte Việt Nam là một tập đoàn đa quốc gia có trụ sở chính được đặt tại Hàn Quốc và Nhật Bản. Lotte do doanh nhân người Hàn Quốc Shin Kyuk-ho thành lập lần đầu tiên vào tháng 6 năm 1948 tại Tokyo.
Lotte bao gồm hơn 100 đơn vị kinh doanh với hơn 100.000 nhân công tham gia vào các ngành công nghiệp khác nhau như sản xuất bánh kẹo, đồ uống, khách sạn, thức ăn nhanh, bán lẻ, dịch vụ tài chính, hóa chất, điện tử, công nghệ thông tin, xây dựng, xuất bản và giải trí. Hoạt động chủ yếu của Lotte được gia đình chủ tịch Shin quản lý ở Nhật Bản và Hàn Quốc với các doanh nghiệp khác tại Trung Quốc, Đông Nam Á, Ấn Độ, Hoa Kỳ, Anh, Nga, Pakistan và Ba Lan (Lotte mua lại công ty bánh kẹo lớn nhất của Ba Lan là Wedel từ Kraft Foods vào tháng 6 năm 2010).
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm sức khỏe & tai nạn PVI Premium;
- Bảo hiểm xã hội
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Bóng chuyền
- Bóng đá
- Bóng bàn
- Cầu lông
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
-
2021: Ký kết Thỏa thuận cổ đông với đối tác Vạn Phát Hưng cho dự án Nhơn Đức (2-2) tại TPHCM, Việt Nam
-
2021: Hợp tác chiến lược với BCG Land (Bamboo Capital Group) cho các dự án khu dân cư tại Việt Nam
-
2020: Kí kết Thoả thuận cổ đông với đối tác Tiến Phước cho dự án nhà ở tại Việt Nam
-
2020: Kí kết Thoả thuận cổ đông với đối tác TTC Land cho dự án nhà ở tại Việt Nam
Mission
Lotte định hướng phát triển thành một Tập đoàn hàng đầu khu vực, không ngừng đổi mới, sáng tạo để kiến tạo hệ sinh thái các sản phẩm dịch vụ đẳng cấp, góp phần nâng cao chất lượng cuộc sống của mọi người và nâng tầm vị thế của thương hiệu Việt trên trường quốc tế.