*** Ocean Export:
- Operate all jobs under the proper and timely usage of Dimerco Value Plus System, include data and sales/costs entry.
- Coordinate with customers in receiving bookings / Place bookings with carriers/ Release bookings to customers.
- Send information to destination offices or agents after cargo onboard, follow up with carriers and keep customers updated if any changes on the sailing schedule/ ETD/ ETA.
- Co-ordinate with carriers to get BL (Original, SWB, surrendered BL).
- Release Bill of lading (Original, SWB, surrendered BL) to customers.
*** And including:
- To prepare Debit/ Credit note, follow up payment with consignees/ carriers. To submit payment request to Accounting Team to pay for carriers' cost/ trucking vendor.
- Support Sales team to contact/ take care with customer.
- Solve any arising issues related into space and equipment.
- Input and update shipment information in the Dimerco system.
- Handle daily correspondence (emails/phone calls) from customers, solve arising problems after shipment on board, escalate issues to related parties when needed.
- Strong in problem solving for sea transportation with customers and shipping lines.
- Find and build up relationship with direct customers, develop with both domestic and oversea partners.
- Handle the other tasks assigned by Team Leader or Management.Yêu Cầu Công Việc
Onboard Date: as soon as possible.
Degree: Bachelor.
Major: Foreign trading, international transport, logistics solution will be preferable.
Experience: At least 2 year of experience working on a similar job in Logistics/ Fowarder company is required for this position.
Skills/ Licenses: Proficient in MS office and computer skills.
Self-motivated, respectful, honest and trustworthy
Language: Good command in English. Chinese would be advantage.
Working Days : From Mon to Fri + Sat morning.
Working Hours: 7.5 hours/ day - Break Time: 1.5 hours
From 08.30 a.m to 5.30 p.m (Mon - Fri).
From 08.30 a.m to 12.00 p.m (Work From Home).
Benefits:
Salary: 13.000.000 mil to 16.000.000 mil depending on candidate's working experience.
Full social insurance following Vietnamese Law
Annual leave as regulation, max 18 days/ year
13th salary
KPI performance + Incentive (by quaterly)
Bonus (2 times/ year)
Annual salary increment (1 time/ year)
Annual health checking up
Company trip & Team building
Head Office: Floor 7, 29-31 Dinh Bo Linh Street, Ward 24, Binh Thanh District, HCMC
Hanoi Office: No. 01 Thai Ha Street, Trung Liet Ward, Dong Da District, Ha Noi City.Laptop
Chế độ bảo hiểm
Du Lịch
Chế độ thưởng
Chăm sóc sức khỏe
Đào tạo
Tăng lương
Nghỉ phép năm
CÔNG TY TNHH MỸ NGHỆ CÁT ĐẰNG là một công ty được hình thành từ 100% vốn chủ sở hữu, hoạt động trong lĩnh vực sản xuất, xuất khẩu và thương mại. Các sản phẩm chủ lực là sản phẩm nội thất, đồ trang trí, vật dụng bằng gỗ...
Hình thành từ năm 1989, trải qua gần 30 năm phát triển, hiện sản phẩm của chúng tôi đã xuất khẩu đi nhiều quốc gia trên toàn thế giới, các thị trường chính là Bắc Mỹ, Châu Âu, Trung Đông, châu Úc, Nhật Bản...Khách hàng của chúng tôi là các công ty, tập đoàn bán lẻ toàn cầu.
Bằng nhiều năm kinh nghiệm sản xuất và phân phối toàn cầu, chúng tôi ý thức được rằng chất lượng sản phẩm là yếu tố sống còn đối với doanh nghiệp, bởi vậy tất cả các nguyên liệu phục vụ cho sản xuất được kiểm duyệt đảm bảo chất lượng tốt nhất trước khi đưa lên dây chuyền sản xuất, ngoài ra chúng tôi cũng áp dụng các quy trình kiểm soát chất lượng một cách nghiêm ngặt.