Country Brand Lead - Oncology Biosimilar (CBL) will have responsibility over Innovative portfolio with a focus on Biosimilars and to define, formulate the optimal marketing mix and core brand/portfolio strategies. In addition, the CBL will develop marketing pull through plans and programs with the main objective to generate demand, inclusive of multi-channel and digital tactics. The CBL will report to the Specialty Care Marketing Lead.
Responsibilities
- Accountable for the strategic plan that maximizes patient impact and deliver against financial objectives for the category or business segment end-to-end. Responsibility over Onco portfolio
- Accountable for adapting (glocalizing) global brand strategies, tactical programs, and TA-specific customer experiences to meet local market needs.
- Leads the cross functional brand/category team and is accountable for its effectiveness and performance
- Accountable for the planning and coordination of the stakeholder engagement, across functions, to meet category objectives.
- Accountable for developing the organizational capabilities necessary to execute the strategic plan.
- Responsible for the revenue and DME forecasts and accurate tracking and monitoring
Accountable
- Brand Plan: Develop prelaunch plan with market, customer and competitor insights and review brand strategies &get approval with key stakeholders.
- Campaign Development: Select best fitting modules for country needs
- Promotional Meetings: Manage compliance review of materials
- Develop category Op Plan and influence sales targets and brand A&P allocations Long-range forecasting for portfolios
- 8-10 years of pharmaceutical experiences includes sales and marketing, and minimum 2 years in marketing experience, launch experiences, Oncology field are a plus.
- Bachelor’s Degree; master degree or MBA desired
Expect candidates to demonstrate these competencies:
- Demonstrates business acumen
- Acts decisively
- Seizes accountability
- Holds people accountable
- Grows-others
- Leads change
- Self-awareness
- Commits to “One Pfizer”
- Builds effective teams
- Strategic and Operational Business/Marketing Planning
- Possess Market, Customer and Competitor Insights
- Ability to differentiate and implement accordingly between Brand and Portfolio Marketing
- Marketing Execution, Track record of appropriate risk taking
- Data analysis, interpretation and communications
- Performance and Program Metrics
- Exceptional interpersonal skills
- Exceptional collaboration/negotiation
- Exceptional prioritization –among/across brands, resource-constrained context;
- Vendor management
- Proficiency in the local language as well as English proficiency
Marketing and Market Research
Pfizer là công ty dược phẩm đa quốc gia hàng đầu thế giới, thành lập năm 1849 tại Mỹ với vai trò là công ty sản xuất hóa chất. Hiện nay, Pfizer tự hào 170 năm cống hiến cho sự nghiệp chăm sóc sức khỏe, phòng ngừa và điều trị một số căn bệnh đáng sợ nhất thời đại. Thể hiện giá trị cốt lõi trong môi trường làm việc, Pfizer là một trong 120 doanh nghiệp tại Việt Nam xuất sắc được Tạp chí Nhân sự châu Á - HR Asia công nhận là một trong những nơi làm việc tốt nhất Châu Á năm 2022.
Công ty cổ phần viễn thông ASIM (ASIM Telecom) là nhà phát triển Mạng di động Local, mạng di động thứ 8 của Việt Nam. Với sứ mệnh đồng hành và mang tới cho khách hàng một hành trình trọn vẹn và những trải nghiệm không giới hạn, chúng tôi luôn tiên phong nghiên cứu, ứng dụng nhiều công nghệ đột phá mới cùng với đội ngũ kỹ sư và những nhân sự Asim có năng lực cao, nhiệt huyết, máu lửa
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Thể thao
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- 2019: Công ty được thành lập
Mission
Trở thành công ty dược phẩm đem lại lợi ích đối với bệnh nhân, khách hàng, nhà đầu tư, đối tác kinh doanh và cộng đồng nơi công ty hoạt động trên khắp thế giới.
Review PFIZER
Chăm sóc sức khỏe khách hàng
Giám đốc phát triển kinh doanh
Người quản lý liên minh các bên liên quan