RSM is the 6th largest provider of tax services and audit and accounting services worldwide. In Vietnam, RSM Vietnam is one of the leading mid-tier accounting and advisory firms, which was established in July 2001. RSM Vietnam has become a member of RSM network since 2012. RSM Vietnam has more than Vietnam 300 professionals and staff in Vietnam serving mid to large public-listed, multi-national and private companies in various industries.
Currently, we are looking for a potential candidate for position of Learning & Development Officer based in HCMC.
Main Accountabilities:
Learning programmes coordination & delivery
- Follow up with internal trainers on course outlines and materials, register employees for courses, and coordinate logistics and resources for learning sessions
- Prepare brochures for communication, liaise with trainers on arrangements for learning courses
- Support instructors with logistics during sessions
- Track employee participation and assist with post-course administration (post-learning evaluation survey, archive training materials, training recordings, list of participants)
Record of CPD activities
- Input CPD activities to support the provision of management information
- Respond to employee queries relating to CPD activities
E-learning system
- Assist with maintenance of internal e-learning systems to monitor participation
- Assist in designing & uploading courses on internal e-learning system
- Respond to employee queries relating to internal e-learning system
Professional certifications
- Provide support on exam registration, annual subscription payment
- Provide coordination and administrative support in the application of sponsorship program
- Maintain & update list of sponsorship recipients
- Assist L&D Executive with document preparation & data provision to generate Report on Result of Organizing Knowledge Update Courses & Report on Summing Up Results of Organizing Knowledge Update Courses for CPA Vietnam
Other responsibilities
- Maintain employee exits and retirement records
- Update employee master list, CPD activities records
- Facilitate payments to vendors & archive payment documents
Requirements:
- A minimum of Bachelor’s degree in Organizational Development, Human Resources, Psychology, Business Administration or equivalent
- 1-2 years of related work experience required
- Prior working experience in internal HR services at global professional services firms will be highly advantageous
- Fluent English language (speaking, listening, reading, and writing) in social and business communication at a minimum Business Level
- Proficiency in MS Office 365 applications
- Show excellent ability to work independently with minimal supervision, multi-task and prioritize work, drive for results
Benefits:
Monthly salary with:
- Laptop & stationery provision
- Annual company trip & health care check
- 13th salary per year
- Annual Leaves
- Internal and external training opportunities
Tập Đoàn Sailun được thành lập năm 2002, là công ty lốp xe tư nhân hạng A đầu tiên của Trung Quốc(Mã chứng khoán: 601058), tích hợp nghiên cứu và phát triển, sản xuất, bán hàng và dịch vụ lốp xe, được xây dựng tại Thanh Đảo, Đông Dương, Thẩm Dương và Việt Nam. Có các nhà máy sản xuất lốp xe hiện đại, với mạng lưới bán hàng và trung tâm hậu cần phục vụ Châu Mỹ và Châu Âu ở Canada, Đức và các nơi khác. Sản phẩm bán tốt ở hơn 100 quốc gia và khu vực ở Châu Âu, Châu Mỹ, Châu Á và Châu Phi.
Năm 2019, Tập đoàn Sailun đạt doanh thu khoảng 15,1 tỷ nhân dân tệ, đứng thứ ba trong các công ty lốp xe Trung Quốc và thứ 17 trên thế giới và xuất khẩu lốp radial bán thép đã đi đầu trong ngành công nghiệp lốp xe Trung Quốc trong 6 năm liên tiếp. Tập đoàn Sailun tiếp tục phát triển với tốc độ cao và lợi nhuận ròng năm 2019 tăng khoảng 79% so với cùng kỳ năm ngoái.
Công Ty Sailun Việt Nam được thành lập vào ngày 20 tháng 3 năm 2012. Có diện tích 40 hecta với tổng vốn đầu tư gần 800 triệu đô la. Nằm ở Khu công nghiệp Phước Đông, huyện Gò Dầu, tỉnh Tây Ninh, cách thành phố Hồ Chí Minh 55 km.
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm sức khỏe & tai nạn PVI Premium;
- Bảo hiểm xã hội
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Bóng đá
- Bóng bàn
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Công Ty Sailun Việt Nam được thành lập vào ngày 20 tháng 3 năm 2012. Có diện tích 40 hecta với tổng vốn đầu tư gần 800 triệu đô la. Nằm ở Khu công nghiệp Phước Đông, huyện Gò Dầu, tỉnh Tây Ninh, cách thành phố Hồ Chí Minh 55 km.
Mission
Tập đoàn Sailun lấy "Làm một lốp xe tốt" làm sứ mệnh của mình, với tầm nhìn "đạt được sự tự chủ về công nghệ, trí tuệ sản xuất và thương hiệu quốc tế để trở thành một công ty lốp xe có ảnh hưởng trên thế giới" vào năm 2025. Tuân thủ khái niệm nhân văn về "Tín nhiệm là sự tôn trọng tối cao", nhân viên được khuyến khích thể hiện đầy đủ tài năng của mình và nhận ra giá trị của chính họ, đồng thời đóng góp lớn hơn cho doanh nghiệp và xã hội.