About Company:
Suntory is a global leader in consumer-packaged goods, renowned for producing and distributing a uniquely diverse portfolio of beverages, premium spirits, beer, wine, and wellness products throughout the world. With a history dating back to 1899, we are driven by a profound purpose: to inspire the brilliance of life, by creating rich experiences for people, in harmony with nature.
Suntory PepsiCo Vietnam Beverage (SPVB) is a strategic alliance between PepsiCo Inc. and Suntory Holdings Ltd. since 2013.
At Suntory PepsiCo VietNam Beverage, we are committed to creating a diverse, equitable, and inclusive workplace for all employees. We strive to provide equal opportunities for employment, development, and advancement regardless of race, color, religion, gender, gender identity or expression, sexual orientation and age. We are continuously working to cultivate an environment that is free from discrimination, harassment, and bias, and we welcome all individuals to apply for roles at Suntory PepsiCo.
Job Summary:
Assist Senior Account Manager to deliver volume and revenue and other objectives in assign accounts by selling in Sales
Development objectives and Initiatives established during the AOP and build sustainable strategic partnership with customers via JBP. Develop, closely follow up and execute agreed business programs, leverage effiecient call coverage and ensure all assigned accounts comply with SPVB performance standards and commitments.
Job Responsibilities
- Grow Volume, revenue and share in assigned accounts
- Develop, sell and execute effective CDAs with idenified customers as alignement with AM/SAM
- Develop and keep updated an account plan to the SPVB standard: develop specific standards for merchandising range, promotions activitites for accounts to enhance brand image and gain share
- Develope initiatives in assigned accounts to improve the business performance
- Call on all customer wiring assignments as planned
- Provide pre & post execution evaluation of marketing programs and communicate to location
- Ensure to achieve 5 points scorecard
- Monitor performance and compliance to CDAs, taking corrective action when necessary
- Ensure fast solution for smooth operation when there is changes from customers or from SPVB: payment, supply chain
- Setting objecives and tracking results
- Set clear objectives that are consistent with company goals with alignment with AM/SAM
- Ensure clear communication and aherence of pricing and promotions to internal and external
- Review progress vs objectives on a bi-weekly basis
- Identify & Win new business Identify and evaluate new business opportunities (new distribution/new customers) & develop SPVB products in new accounts in assigned location with effective CDA, alignement with AM/SAM
- Others
- Coordinate with OPE & Blueforce to execute daily sales operation in assigned location
- Lead problem solving and address team issue
- BA degree in any disciplines, major in Economics/ Commerce/ Marketing are preferred.
- Experienced On-premise channel (Food, Beer…), 02 years minimum
- Good channel/customer/industry insight
- Good understanding of selling & distribution system
- Good functional skills including: analytical/logical skill & negotiation skill
- Good interpersonal skills: communication, strategic influencing and presentation skill
- Solutions & results oriented, customer service oriented
- Ability to handle complexity
- Good commands of English
- Strong computer , work with system (DMS, SAP…)
Công ty TNHH Đỉnh Vàng, tiền thân của Tập đoàn Đỉnh Vàng, được thành lập năm 1995 tại Hải Phòng. Lĩnh vực kinh doanh chính của Công ty là sản xuất, gia công giầy da và các sản phẩm từ da theo đơn đặt hàng của đối tác nước ngoài với mục đích xuất khẩu. Với sự nỗ lực của tập thể lãnh đạo, cán bộ nhân viên và công nhân lao động, Công ty đã nhanh chóng xây dựng được uy tín, thương hiệu của mình đối với khách hàng nước ngoài để rồi từng bước chiếm lĩnh thị trường trở thành một Tập đoàn Đỉnh Vàng lớn mạnh như ngày nay.
Ngay từ ngày mới thành lập, Đỉnh Vàng đã xác định cho mình con đường phát triển bền vững để xây dựng chữ tín với bạn hàng bằng cách đầu tư xây dựng hàng loạt nhà máy, xí nghiệp với những máy móc thiết bị, quy trình sản xuất mới để có những sản phẩm đủ sức cạnh tranh trên thị trường.
Hơn 20 năm xây dựng và phát triển, đến nay Đỉnh Vàng đã phát triển thành một tập đoàn kinh doanh đa ngành nghề chuyên gia công các sản phẩm giầy, ủng, xăng đan da cho các thương hiệu nổi tiếng trên thế giới như: Timberland, Clarks, Camper, Prada, Ugg, Roockport, Luca, Seibel, Espirit, Tommy, Babor… với 5 Công ty gồm: Công ty TNHH Đỉnh Vàng, Công ty TNHH Sao Vàng, Công ty TNHH Ánh Vàng, Công ty TNHH Giầy Tân Tiến, Công ty TNHH Kim Vận và hệ thống các chi nhánh và nhà máy thành viên trải dài từ Bắc vào Nam, tạo thu nhập ổn định cho gần 27.000 lao động, trong đó nữ giới chiếm trên 80%.
Những lao động này khi tuyển dụng vào đều được đào tạo, huấn luyện tay nghề phù hợp với quy trình công nghệ sản xuất. Cũng chính vì thế mà hoạt động sản xuất của Tập đoàn ngày một phát triển, doanh số hàng năm không ngừng tăng trưởng.
Bên cạnh lĩnh vực kinh doanh chính là sản xuất, gia công giầy dép da xuất khẩu, Tập đoàn hiện đang triển khai một số dự án như: Khu du lịch sinh thái Bãi biển vàng (Golden Beach Resort) tại đảo Quan Lạn, huyện Vân Đồn, tỉnh Quảng Ninh; Khu Du lịch sinh thái, thể thao liên hợp, giải trí nghỉ dưỡng Sông Giá đẳng cấp quốc tế nằm bên dòng sông Giá, con sông đẹp nhất ở Hải Phòng.
Ngoài ra, Tập đoàn còn tham gia một số lĩnh vực kinh doanh khác như: dịch vụ du lịch và khách sạn; xây dựng công trình dân dụng và công nghiệp; đầu tư xây dựng công nghiệp và nhà ở; kinh doanh bất động sản; sản xuất, gia công và mua bán keo dán tổng hợp; sản xuất và gia công các loại đế giày (TPR), tấm mút xốp, băng dính các loại…