Mô tả công việc
Talent Acquisition:
- Manage the end-to-end recruitment process, including sourcing, screening, interviewing, and onboarding.
- Develop and maintain a pipeline of qualified candidates for current and future roles.
- Collaborate with hiring managers to understand job requirements and define recruitment strategies.
Sourcing & Networking:
- Leverage various sourcing methods, including job boards, social media, professional networks, and employee referrals.
- Build and nurture relationships with potential candidates through proactive outreach and networking events.
Candidate Assessment:
- Conduct initial screenings to assess candidates' qualifications, skills, and cultural fit.
- Coordinate and schedule interviews with hiring managers and panel members.
- Utilize pre-employment assessments or tests, as needed.
Yêu cầu công việc
- Track and report recruitment metrics such as time-to-fill, cost-per-hire, and candidate satisfaction.
- Identify opportunities to improve the recruitment process based on data insights.
- Qualifications and Skills.
- Bachelor’s degree in Human Resources, Business Administration, or a related field.
- 3+ years of experience in recruitment or talent acquisition, preferably in [specify industry].
- Proficient in using ATS, sourcing tools, and recruitment platforms (e.g., LinkedIn Recruiter, Naukri, Indeed).
- Good english communication.
- Strong knowledge of recruitment best practices and employment laws.
- Exceptional interpersonal and communication skills.
- Ability to handle multiple priorities and work in a fast-paced environment.
- Strong analytical skills and attention to detail.
Quyền lợi được hưởng
- Paying social insurance at a high rate to increase income for employees upon retirement.
- Annual company trips and excursions.
- Diverse teambuilding activities for each team and group.
- Sports and cultural activities on a company-wide scale.
- Health and wellness programs, as well as support for family-related events (e.g., weddings and funerals) for employees and their relatives, with special attention to caring for and motivating employees’ children.
- Personal insurance (PVI Care) for employees, annual health check-ups of high standards, and regular pandemic prevention measures with the best available services.
Tập đoàn Xiaomi được thành lập vào tháng 4 năm 2010 và được niêm yết trên Bảng chính của Sở giao dịch chứng khoán Hồng Kông vào ngày 9 tháng 7 năm 2018 (1810.HK). Xiaomi là một công ty internet với điện thoại thông minh và phần cứng thông minh được kết nối bằng nền tảng Internet of Things (IoT). Với tầm nhìn trở thành bạn của người dùng và là “công ty tuyệt vời nhất” trong lòng người dùng, Xiaomi cam kết đổi mới liên tục, tập trung kiên định vào chất lượng và hiệu quả. Công ty không ngừng tạo ra những sản phẩm tuyệt vời với mức giá trung thực để mọi người trên thế giới tận hưởng cuộc sống tốt đẹp hơn thông qua các công nghệ tiên tiến. Xiaomi hiện là thương hiệu điện thoại thông minh lớn thứ 4 thế giới và đã thiết lập nền tảng IoT tiêu dùng lớn nhất thế giới, với hơn 196 triệu thiết bị thông minh được kết nối với nền tảng này, không bao gồm điện thoại thông minh và máy tính xách tay. Hiện tại, các sản phẩm của Xiaomi đã có mặt tại hơn 80 quốc gia và khu vực trên thế giới và có chỗ đứng hàng đầu tại nhiều quốc gia và khu vực trong số đó. Vào tháng 7 năm 2019, Xiaomi lần đầu tiên lọt vào danh sách Fortune Global 500, xếp thứ 468 trong số tất cả và thứ 7 trong danh mục Dịch vụ Internet và Bán lẻ. Đây cũng là công ty trẻ nhất trong Global 500 năm 2019.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2010
Mission
- Công ty không ngừng tạo ra những sản phẩm tuyệt vời với mức giá trung thực để mọi người trên thế giới tận hưởng cuộc sống tốt đẹp hơn thông qua các công nghệ tiên tiến. Xiaomi hiện là thương hiệu điện thoại thông minh lớn thứ 4 thế giới và đã thiết lập nền tảng IoT tiêu dùng lớn nhất thế giới, với hơn 196 triệu thiết bị thông minh được kết nối với nền tảng này, không bao gồm điện thoại thông minh và máy tính xách tay. Hiện tại, các sản phẩm của Xiaomi đã có mặt tại hơn 80 quốc gia và khu vực trên thế giới và có chỗ đứng hàng đầu tại nhiều quốc gia và khu vực trong số đó. Vào tháng 7 năm 2019, Xiaomi lần đầu tiên lọt vào danh sách Fortune Global 500, xếp thứ 468 trong số tất cả và thứ 7 trong danh mục Dịch vụ Internet và Bán lẻ. Đây cũng là công ty trẻ nhất trong Global 500 năm 2019.