Việc làm
- Reviews
- Việc làm
- Mức lương
- Phỏng vấn
- Tổng quan
Job Summary:
The Finance & Administration Senior Analyst is a key role responsible for overseeing various aspects critical to the organization's success in our Ho Chi Minh City office. The position requires a professional with experience in Financial Accounting & Tax Compliance, Payroll Operations and Procurement & Facilities management, and exposure in Treasury Operations and FP&A. The position holder will be part of the Finance organization reporting to Group Financial Accounting & Reporting Senior Manager with dotted reporting to Local Client Service Team (CST) Leader and cooperate closely with other Group Finance Managers (Treasury, FP&A, Comp & Ben, Procurement & Facilities) to contribute to the development of Group-wide policies and processes and ensure their adoption and adherence on a local level.
Key Responsibilities:
Financial Accounting & Tax Compliance:
- Develop and implement in alignment with Group financial policies, procedures, and controls to ensure the organization's financial health
- Prepare and analyze financial statements under IFRS and local GAAP
- Ensure on time month-end close and submission to the Group for the Ho Chi Ming City office
- Ensure compliance with relevant financial regulations, accounting standards, and tax requirements
- Coordinate and liaise with external auditors for annual audits and address any audit findings
Procurement & Facilities:
- Oversee procurement processes, vendor relationships, and contract management
- Manage facilities, ensuring efficient operations and a safe working environment
- Implement in alignment with Group procurement and facilities policies and procedures
Payroll:
- Oversee the local administration of payroll processing, medical plans, pension plans, other benefits and related activities
- Collaborate with HR to design and implement competitive and compliant compensation and benefits packages
Treasury:
- Support Group Treasury to manage cash flow and liquidity
- Implement locally, Group's treasury strategies to optimize financial resources
- Support Group Treasury in monitoring and managing local banking relationships and financial risk
Financial Planning & Analysis (FP&A):
- Collaborate with Local CST Leader and Group FP&A to develop financial strategies aligned with organizational goals
- Provide financial insights and recommendations to support decision-making processes
- Support Group FP&A in financial modeling, budgeting, and forecasting
General Administration:
- Support Local CST Leader and Group Managers in overseeing administrative functions, including general office management
- Ensure adherence to Group's administrative policies and procedures and contribute in their further development
- Address employee inquiries related to general administration issues
- Work closely with local HRBPs and People Engagement team to organize team bonding activities
Requirements
Qualifications & Experience:
- Bachelor's degree in Finance, Accounting, Business Administration, or a related field. MBA or relevant professional certification (e.g., CPA, CMA) is a plus
- Excellent command of English
- Strong knowledge of financial regulations, accounting principles, and best practices
- Familiarity with compensation and benefits administration, including payroll processing and knowledge of relevant regulations
- Effective communication and interpersonal skills
- Ability to handle multiple priorities and work under pressure
- Minimum of 3 years of progressive experience in finance and administration roles
Benefits
- Be part of a creative, entrepreneurial and fast-paced, workplace guided by the values of transparency, diversity, quality, caring, teamwork, ownership, leadership, and constant improvement
- Competitive compensation scheme including an annual performance bonus
- Private medical insurance and competitive savings plan
- Sponsored health and wellbeing and team bonding activities
- The opportunity to work and live in Athens, or Vancouver through our exchange program
- Work in a collaborative, and diverse hub in the heart of Ho Chi Minh City
Dialectica là một công ty dịch vụ thông tin giúp định hình việc ra quyết định tốt hơn trên toàn thế giới. Chúng tôi hợp tác với các công ty tư vấn và đầu tư hàng đầu thế giới, cho phép họ thu thập thông tin theo thời gian thực và hiểu biết sâu sắc về thị trường từ các chuyên gia trong ngành ở các thị trường, ngành và khu vực.
Được hướng dẫn bởi sứ mệnh đạt được sự công nhận tuyệt vời của khách hàng, chúng tôi đang xây dựng nền tảng chia sẻ kiến thức sáng tạo và đáng tin cậy nhất trên thế giới. Mỗi ngày, chúng tôi nỗ lực thực hiện khát vọng trở thành một tổ chức thực sự dẫn đầu ngành bằng cách thu hút và nuôi dưỡng những tài năng đầy tham vọng có trụ sở tại Athens, London, Montreal, Vancouver và Hồ Chí Minh.
Chúng tôi có kế hoạch hiện diện mạnh mẽ trên toàn thế giới với hơn 1.200 thành viên trong nhóm trong 5 năm tới. Dialectica đã được Financial Times công nhận là một trong những công ty phát triển nhanh nhất Châu Âu trong năm 2022 và 2021 cũng như là Nơi làm việc Tốt thứ 9 trong khu vực. Nó cũng được Viện Nơi làm việc Tuyệt vời vinh danh là Nơi làm việc Tốt nhất và là nhà tuyển dụng hàng đầu ở Hy Lạp vào năm 2022, 2021 và 2020.
Review Dialectica
Môi trường làm việc tuyệt vời
Những nghề phổ biến tại Dialectica
Bạn làm việc tại Dialectica? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn