Datalogic is looking for a candidate to join our Corporate ICT team.
As a member of the ICT team, you will be shaping the future of Datalogic’s success in a Business Analyst role in Demand & Business Applications department.
ROLE MISSION
The Business Analyst will repor t directly to Local ICT Manager (Legally) and Global Enterprise System Manager (Functionally). He/She will work directly with the users from various departments and provide application analysis, implementation, configuration, administration, troubleshooting and support services as the primary technical point of contact internally, engaging vendor technical support, as needed.
This position is responsible for maintaining accurate technical documentation and support application upgrade processes including testing, scheduling and implementation on a regular basis.
Key Responsibilities
- Manage SAP requests from internal customers.
- SAP customization to support enhancement and change requests to meet business requirements.
- Draft and submit technical specifications and diagrams related to corporate applications supported.
- Develop and maintain application documentation, including, but not limited to, configuration guides, application design guides, knowledge base documents, etc.
- Participation as a team member or as a project manager on projects.
- Develop training and testing plans on new processes and procedures related to corporate applications supported.
- Provide day to day support for internal customers on corporate applications supported.
- Supporting external customers and their IT teams on integrations related to corporate applications supported.
Education: College degree related to IT or Computer technology is required. SAP technical certification is preferred.
Primary Language: Fluent English: written and verbal communication. Chinse is a high plus
Experience: 1-3 years experiencing working in an SAP ( or other ERP) functional capacity in a manufacturing or consulting environment.
Key skills: SAP -MM, SAP-WM, SAP-PP, SAP SD. MES is high plus
Company Background
Datalogic is a global technology leader in the automatic data capture and factory automation markets, specialized in the designing and production of barcode readers, mobile computers, sensors for detection, measurement and safety, RFID, vision and laser marking systems.
Datalogic can boast over 50 years of history, during which it has achieved unique results: approximately 1.200 patents in multiple jurisdictions; 11 research centers and development (in Italy, USA, China and Vietnam); thousands of prestigious partners and customers deployed over five continents. The company has grown constantly over the years, thanks to the dedication with which customer needs have always been at the heart of the quality of its products and to the considerable investments in Research & Development, supported by a management capable of looking to the future.
Today, Datalogic Group has approximately 3,000 employees worldwide, distributed in 29 offices, with 11 manufacturing and repair facilities in the USA, Hungary, Slovakia, Italy, China, Vietnam and Australia. Datalogic S.p.A. is listed on the STAR segment of the Italian Stock Exchange since 2001 as DAL.MI. In 2022, the Datalogic Group made significant strides and concluded the year by generating revenue of approximately €655 million. The Group is headquartered in Bologna, Italy.
Tyme Việt Nam là một phần của Tyme Group - một trong những tập đoàn ngân hàng số phát triển nhanh nhất thế giới, xây dựng các ngân hàng công nghệ cao và có mức độ tiếp xúc cao ở các thị trường mới nổi đang phát triển nhanh.
Được thành lập vào năm 2016, Tyme Việt Nam là Trung tâm Phát triển Công nghệ & Sản phẩm của TymeGroup, tập hợp những người làm kỹ thuật và sản phẩm, những người có chung sứ mệnh toàn cầu là trở thành những người xây dựng ngân hàng nối tiếp, định hình tương lai của ngân hàng thông qua công nghệ. Chúng tôi xây dựng các sản phẩm với nguyên tắc tìm kiếm sự cân bằng phù hợp giữa thế giới kỹ thuật số và vật lý.
Là một tập đoàn phát triển chuỗi ngân hàng số, Tyme luôn cố gắng vượt trội trong mô hình kinh doanh và văn hóa làm việc của mình. Khi được hỏi Tyme Việt Nam có gì khác biệt với các công ty Fintech khác, anh Minh giải thích: “Khi nhìn vào các công ty Fintech, tôi thấy sự tồn tại của hai đầu cực. Một đầu là các công ty khởi nghiệp muốn hiện thực hoá lý tưởng của mình, và đầu cực còn lại các ngân hàng truyền thống muốn số hóa. Chúng tôi nằm ở đâu đó ở giữa.”
Ngoài ra, những yếu tố khác có thể kể đến:
- Văn hóa: Đội ngũ Tyme Việt Nam định nghĩa văn hóa công ty là: “Hãy trao dồi những gì bạn đã học được và phát triển nó cùng với doanh nghiệp”.
- Phát triển theo chiều ngang: Chúng tôi không chỉ mở rộng ở một thị trường (phát triển theo chiều dọc) mà là nhiều thị trường (phát triển theo chiều ngang). Thiết kế kiến trúc nền tảng ngân hàng vận hành đa quốc gia của chúng tôi vì vậy cho phép mở rộng theo chiều ngang.
- Quy định nghiêm ngặt: Không giống như các công ty Fintech khác, Tyme là một ngân hàng và phải tuân thủ các quy định ngân hàng ở mỗi quốc gia mà Tyme hoạt động. Xây dựng một chiến lược để điều hướng và tùy chỉnh theo quy định ở mỗi nơi là một thách thức thú vị.
Ngoài ra, các nhà developer (nhà phát triển) của Tyme có thể phát triển năng lực và thăng tiến trong sự nghiệp và từ đó mang lại sản phẩm cho nhiều thị trường hơn. “Ví dụ như ở Tyme Việt Nam, khi xây dựng một sản phẩm cho vay, bạn phải đảm bảo rằng sản phẩm này có thể hoạt động ở nhiều khu vực, quốc gia khác nhau như Nam Phi và Philippines. Quá trình này đòi hỏi người xây dựng sản phẩm phải liên tục cập nhật, học hỏi công nghệ mới và tìm giải pháp thích nghi với từng thị trường khác nhau. Chính vì vậy mà năng lực của bạn sẽ tự động được nâng cao.”
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm như luật lao động Việt Nam và chăm sóc sức khỏe cao cấp cho bạn và gia đình bạn.
Các hoạt động ngoại khóa
- Hackathons nội bộ
- Teambuilding
- Cà phê
- Du lịch nước ngoài
Mission
"Mở khóa tương lai tài chính của thế giới bằng cách phát minh lại ngân hàng"
Chúng tôi đang xây dựng một nền tảng không biên giới, lấy khách hàng làm trung tâm, luôn giữ tính cá nhân hóa đối với mọi khách hàng. Đồng thời đóng vai trò là người bạn đồng hành đáng tin cậy của họ để quản lý và tăng số tiền của họ.