Việc làm BAO BÌ TQT

Tìm thấy 18 việc làm đang tuyển dụng
CHI NHÁNH CÔNG TY TNHH BAO BÌ TQT TẠI HÀ NỘI
General Accountant
BAO BÌ TQT
29 việc làm
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 2
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 2
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 08/07/2024
Hạn nộp hồ sơ: 08/08/2024
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: 3 - 6 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Bà Rịa - Vũng Tàu

Phúc lợi

  • Laptop
  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Phụ cấp
  • Xe đưa đón
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Công tác phí
  • Phụ cấp thâm niên
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

Brief summary of job profile: The General Accountant supports the month-end close process, the external audit, and maintains an understanding of GAAP and how it applies to Highlands Coffee Roastery. This role is also responsible for providing supporting to all accounting activities, ensuring accurate financial records, and supporting the financial reporting processes.

Key Accountabilities:

1. General Accounting Management

  • Responsible for general accounting & policy application for all cycles including receivables/ payables, inventory, revenue recognition, etc.
  • Ensure all accounting activities of Highlands Coffee Roastery are recorded properly according to the Vietnamese law and to company requirements.
  • Review paperwork & documentation needed to record transactions accurately according to GAAP, VAS, tax regulations, update on accounting, tax & legal regulations.
  • Secure financial information by completing data base backups.
  • Drive account reconciliation preparation & review on a monthly basis.
  • Tax declaration and finalization (VAT, CIT, PIT, etc.).
  • Assist with budgeting and forecasting processes.

2. Accounts Payable and Receivable

  • Perform financial operations, including accounts payable, accounts receivable, ensuring accuracy, timeliness, and compliance with internal controls and policies.
  • Manage accounts payable and accounts receivable processes.
  • Process vendor invoices, ensure accuracy, and manage payment schedules.
  • Reconcile bank statements and ensuring accuracy of financial records.
  • Monitor accounts receivable balances, follow up on outstanding payments, and maintain customer records.
  • Reconcile vendor statements and resolve any discrepancies.

3. Internal Controls and Compliance

  • Assist in implementing and maintaining internal controls to ensure compliance with policies and procedures.
  • Support the Finance cum Chief Accountant in conducting periodic audits to assess the effectiveness of financial controls.
  • Ensure compliance with accounting standards and regulations
  • Coordinate with auditors during external audits and ensure timely completion of audit requirements.

4. Financial Reporting Support

  • Assist in the preparation of financial statements, including income statements, balance sheets, and cash flow statements.
  • Collaborate with other departments to ensure accurate and timely financial reporting.
  • Compile and analyze financial data to support the Finance cum Chief Accountant in generating accurate and timely reports.

5. Others

  • Responsible for identifying areas for process improvement and implementing best practices to enhance the efficiency and effectiveness of the company’s financial operations.
  • Support the Finance & Accounting Manager in various financial tasks and projects as needed.
  • Perform ad-hoc financial tasks and projects as needed by management, such as financial analysis, special reports, or system implementations

Yêu Cầu Công Việc

  • Bachelor’s degree in Accounting, Finance or Tax or related field required.
  • 03 - 05 years working experience in cost accounting/ general accounting.
  • Experience in manufacturing and ERP is preferred. Experience with ERP implementation preferred.
  • Must be proficient in Microsoft Office applications, especially Excel.
  • Strong grasp of GAAP accounting and general accounting concepts.
  • Good interpersonal skills, ability to communicate and manage well at all levels of the organization.
  • Problem solving and creative skills and the ability to exercise sound judgment and make decisions based on accurate and timely analyses.
  • Ability to work independently and as part of a team in a fast-paced environment.
  • Fluent in English written and verbal skills is a plus.

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo

Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
Số 29 ngõ 129 Đại Linh – Trung Văn – Nam Từ Liêm – Hà Nội

Công ty TNHH Bao Bì TQT 

Được thành lập năm 2017 và có trụ sở chính tại TX Mỹ Hào, Tỉnh Hưng Yên.
Ngoài ra Công ty có 2 Chi nhánh:
Chi Nhánh Hà Nội: tại địa chỉ số 2 ngõ 129 Đường Đại Linh, P Trung Văn, Q Nam Từ Liêm, TP Hà Nội.
Chi Nhánh HCM: Tại địa chỉ số 1/2 Đặng Thúc Vịnh, Ấp 3, Xã Đông Thạnh, H Hóc Môn, TP HCM

Sau hơn 5 năm xây dựng và phát triển, Bao Bì TQT đã từng bước xây dựng đc văn hóa công ty cũng như uy tín trên thị trường với những hàng hóa công ty sản xuất và phân phối

Lĩnh vực hoạt động chính của công ty
+ Sản xuất in ấn Thùng hộp carton theo yêu cầu của thị trường, đáp ứng nhu cầu của khách hàng
+ Phân phối các sản phẩm bổ trợ liên quan như Bóng khí, Băng dính, Giấy xi măng

Điểm mạnh của công ty là 1 doanh nghiệp trẻ, tốc độ phát triển và mở rộng nhanh nên bộ máy nhân sự liên tục được tuyển dụng, đào tạo và có nhiều cơ hội thăng tiến cho những nhân viên thể hiện được năng lực.

Công ty luôn quan tâm và hướng tới những chế độ tốt nhất danh cho cán bộ công nhân viên trong công ty, vì mục tiêu cùng nhau phát triển bền vững.

Những nghề phổ biến tại BAO BÌ TQT

Bạn làm việc tại BAO BÌ TQT? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo BAO BÌ TQT

BAO BÌ TQT

Click để đánh giá