Mô tả công việc
• Manage and oversee the daily operations of the company,
ensuring timely tasks:
• Issuing Invoices: Prepare and issue invoices to clients.
• Record and book invoices in our accounting systems.
• Payment Management: Efficiently manage payment collection schedules.
• Debt Release: Process debt releases and adjustments.
• Reports and Reconciliation: Generate Accounts Receivable (AR) reports and perform reconciliation.
• Financial Reporting: Prepare and maintain accurate financial records and reports, including balance sheets, profit and loss statements, and other financial documents.
• Financial Analysis: Conduct financial analysis to support business decisions and identify areas for cost reduction and efficiency improvements.
2. Tax-related Tasks:
• Receiving and Saving Information/Documents: Collect and organize tax-related documents.
• Compare with Book: Verify tax information against the company's financial records.
• Booking for Tax: Record tax liabilities in the accounting system.
• Declaration and Submission: Prepare and submit tax declarations.
• Payment for Tax: Process tax payments.
• Debt Release: Handle the release of tax-related debts.
• Ensure compliance with tax regulations and prepare necessary documentation for tax filings.
• Support on working & providing relevant data/document for internal/ external audit, State audit, tax, custom authorities.
3. Monthly Expense Handling
• Receiving and Saving Travel and Expense Documentation: Collect and organize travel and expense reports.
• Verification: Verify the accuracy and compliance of travel and expense claims.
• Assist in the preparation of budgets and financial forecasts, providing insights and recommendations for financial planning.
Yêu cầu công việc
• Experience: 3 to 5 years of experience in accounting or finance roles, preferably within a similar industry.
• Certificate: CPA is preferred
• Knowledge: Strong understanding of accounting principles, financial reporting, and tax regulations.
• Technical Skills: Proficiency in accounting systems/software and Microsoft Office Suite, particularly Excel.
• Attention to Detail: High level of accuracy and attention to detail in all tasks.
• Analytical Skills: Strong analytical and problem-solving skills.
• Communication: Spoken and written English skills are essential.
• Time Management: Ability to manage multiple tasks and deadlines effectively.
Quyền lợi được hưởng
• Annual Leave: 15 days, plus 3 days of sick leave.
• Free lunch.
Rovi Holdings là công ty đầu tư, thương mại và dịch vụ đa ngành nghề. Tập đoàn được thành lập bởi những doanh nhân dày dặn kinh nghiệm, tâm huyết, khát vọng dấn thân đóng góp cho xã hội và đưa doanh nghiệp Việt vươn tầm quốc tế.
Hành trình 18 năm tại Rovi Holdings ghi dấu ấn của rất nhiều thế hệ với cùng sự nhiệt huyết, bền bỉ nỗ lực mỗi ngày. Với tập thể Rovi Holdings, không mục tiêu nào lớn hơn việc kiến tạo không gian làm việc tuyệt vời để sống – làm việc – tận hưởng. Từ đó, tập đoàn luôn mong muốn mang đến những cơ hội đầu tư có khả năng sinh lợi nhuận tối ưu, trao gửi các dịch vụ giá trị sáng tạo và bền vững.
Không dừng lại ở nỗ lực mang lại giá trị cho khách hàng, Rovi Holdings luôn kỳ vọng sẽ hoàn thành trọn vẹn sứ mệnh, tạo ra giá trị gia tăng cho tất cả các thành phần tham gia vào chuỗi giá trị của tập đoàn, khẳng định tầm nhìn thương hiệu Việt trong quá trình hội nhập.