2. Execute sales strategy and drive sales of Rich's products to achieve sales, profit and other financial targets as assigned by direct line report:
- Identify special culinary customers such as foods chain, restaurants, office/school/industrial catering, food courts, 4, 5 stars hotel chains (Marriott, Accor, Hilton, Hyatt, Intercontinental, Anantara, Carlson Residor...), airlines & Food Service specific customers such as office/school/industrial catering, food courts etc.
- Develop individual plans to strengthen relationships and develop the key accounts through improved pro-active work program.
3. Coordinate with products team to identify proper product category for the channel.
4. Establish team underneath.
5. Join meeting with distributors and wholesalers on a regular basis, manage pricing in the market (distributor/wholesaler/end user level), trouble shoots any difficulties in supply chain with distributor/wholesalers.
6. Conduct market visits and promote sales, understand market dynamics and driver for growth.
7. Monitor competitor activity.
8. Manage day-to-day activities of the area sales team including staffing, training, expenditure, budget control, imprest account, performance coaching, monitoring.
9. Conduct seminars and demonstrations for distributors, wholesalers and end users in conjunction with Marketing Manager.
10. Monthly report in a timely manner, ensure imprest account is prepared accurately and submitted on time for each accounting period. 8. Assist ad hoc projects occasionally.• Male preferable due to heavy business travel.
• University degree in a recognized university.
• Minimum 5 years progressive sales and management experience in food industry with at least 2 years at management level, multinational companies preferred.
• Minimum 5 years of good relationships with restaurants, hotels to leverage the professional network (Cafés/bars, foods chain, restaurants, office/school/industrial catering, food courts, 4, 5 stars hotel chains, office/school/industrial catering, food courts...)
• Hands-on knowledge of sales and marketing strategies, distributor networks, office management.
• Strong leadership and management skills as well as a team player.
• Initiative, problem solving skills and drive for business results.
• Excellent communication skills at all levels and able to deal with various customer levels.
• Proficient in MS Office, Word, Excel, PowerPoint, and knowledge of HR database.
• Fluent English
• Communication, negotiation & team work
• Problem solving & decision making
• Planning
• Regional travel required.Thưởng
13th Payment, Performance bonus
Đào tạo
Training opportunity abroad
Hoạt động nhóm
Team Building
Rovi Holdings là công ty đầu tư, thương mại và dịch vụ đa ngành nghề. Tập đoàn được thành lập bởi những doanh nhân dày dặn kinh nghiệm, tâm huyết, khát vọng dấn thân đóng góp cho xã hội và đưa doanh nghiệp Việt vươn tầm quốc tế.
Hành trình 18 năm tại Rovi Holdings ghi dấu ấn của rất nhiều thế hệ với cùng sự nhiệt huyết, bền bỉ nỗ lực mỗi ngày. Với tập thể Rovi Holdings, không mục tiêu nào lớn hơn việc kiến tạo không gian làm việc tuyệt vời để sống – làm việc – tận hưởng. Từ đó, tập đoàn luôn mong muốn mang đến những cơ hội đầu tư có khả năng sinh lợi nhuận tối ưu, trao gửi các dịch vụ giá trị sáng tạo và bền vững.
Không dừng lại ở nỗ lực mang lại giá trị cho khách hàng, Rovi Holdings luôn kỳ vọng sẽ hoàn thành trọn vẹn sứ mệnh, tạo ra giá trị gia tăng cho tất cả các thành phần tham gia vào chuỗi giá trị của tập đoàn, khẳng định tầm nhìn thương hiệu Việt trong quá trình hội nhập.