Mô tả công việc
Create templates for subsidiaries to collect data, aiming to standardize and centralize information at the Holding company
Work closely with Subsidiaries' Chief Accountants to clear and review subsidiary companies' financial data and reports to ensure accuracy, completeness, and clarity.
Prepare the consolidated financial statements for the Group.
Provide necessary documents and data to the Finance Department and Investment Department if required.
Collaborate with independent auditors during the consolidation audit process.
Guide, support, and train other accounting members in the consolidation process to foster professional development and enhance team performance.
Perform other ad-hoc activities as required.
Create templates for subsidiaries to collect data, aiming to standardize and centralize information at the Holding company
Work closely with Subsidiaries' Chief Accountants to clear and review subsidiary companies' financial data and reports to ensure accuracy, completeness, and clarity.
Prepare the consolidated financial statements for the Group.
Provide necessary documents and data to the Finance Department and Investment Department if required.
Collaborate with independent auditors during the consolidation audit process.
Guide, support, and train other accounting members in the consolidation process to foster professional development and enhance team performance.
Perform other ad-hoc activities as required.
Yêu cầu công việc
Expertise in financial statement consolidation is mandatory.
Up-to-date knowledge of accounting standards, regulations, and best practices, with the ability to propose process improvements.
Ability to work under pressure and meet tight deadlines, demonstrating strong organizational, meticulous, and accurate work habits.
Proficiency in MS Office (Excel, Word, PPT, Visio...)
Good English at accounting knowledge and basic conversation.
Experience in international accounting (IFRS) and tax accounting is an advantage
*** Only shortlisted candidates will be contacted ***
Quyền lợi được hưởng
Chế độ bảo hiểm
Du Lịch
Phụ cấp
Chế độ thưởng
Chăm sóc sức khỏe
Đào tạo
Tăng lương
Smartlog đồng hành cùng doanh nghiệp Việt Nam xây dựng mạng lưới logistics trở thành một hệ sinh thái mà các doanh nghiệp có thể chia sẻ, tối ưu hóa nguồn lực cũng như nâng cao năng lực cạnh tranh. Chúng tôi không ngừng đổi mới về công nghệ và giải pháp để doanh nghiệp Việt Nam có thể cạnh tranh ở tầm khu vực, trước nhất là ngay tại “sân nhà” Việt Nam. Startup Việt Nam tiên phong về phát triển các giải pháp công nghệ thông tin phục vụ cho hoạt động vận hành logistics.
Chính sách bảo hiểm
- Chế độ Bảo hiểm đầy đủ (BHYT, BHXH, BHTN)
Các hoạt động ngoại khóa
- Hoạt động xã hội
- Dã ngoại, team building theo quý
- Các cuộc thi năng khiếu như : Ca hát, múa, nhảy
- Tham gia các hoạt động, sự kiện, team building, du lịch nghỉ mát… do Công ty tổ chức;
Lịch sử thành lập
- Được thành lập năm 2015
Mission
Tham gia, cung cấp và nâng cao hiệu quả cho tất cả các bên liên quan trong chuỗi cung ứng bằng việc tận dụng công nghệ, con người và tài sản.
Review SMARTLOG
Team trẻ nên môi trường làm việc thoải mái, không bị soi mói kiểu nhà nước, các bạn trong team mình khá hòa đồng với nhau
Công việc phù hợp với bản thân mình, được làm và được thử nhiều task mới, được thoải mái đề xuất các ý tưởng )(rv)
Nhìn lại thì khi trải qua giai đoạn khó khăn, việc chậm tiền làm cho mình làm việc cũng ý thức hơn, khôn ngoan hơn trong việc lựa chọn, cày dự án, bản thân khi vô dự án, thấy có ý chí rất cao là phải win deal, phải thu tiền(rv)