- Plan & execute insurance policy growth programs related to Insurance on Shopee platform across marketing, promotions, product optimization to achieve targets.
- Execute growth initiatives with a cross-disciplinary teams to ensure alignments and secure the support needed to execute growth plans.
- Continuously monitor key performance indicators (KPIs) related to campaign performance, growth initiatives to provide reports, analysis and insights to support decision-making.
- Working with Business Intelligence teams to perform analyses, and A/B tests to continuously optimize the user conversion for Insurance on Shopee.
- Manage Marketing visibilities (in-app & out-app) with other stakeholders to deliver end-to-end campaigns on time in full.
- Anticipate and troubleshoot during campaigns when issues arise; identify root causes and potential solutions to problems.
- Conduct competitor research to provide actions & initiatives for product & buyers growth.
- Other tasks as assigned by the team lead.
- University graduate with a relevant bachelor degree.
- At least 2 years of experience in Marketing Growth/Project Management (preferably background in marketing roles in Insurance companies, Insurtech or FIs).
- Strong capacity of content creation, negotiation skills and stakeholder management is a must.
- Analysis & Data-driven mindset: Ability to interpret data metrics, visualize data into reports/dashboards and making strategic recommendations.
- Solid computer skills, especially Google Sheet, Excel, Powerpoint.
- Excellent written and verbal communication skills in English.
- Strong analytical, critical thinking with a goal oriented attitude.
- Entrepreneurial spirit, self-motivated and independent learner.
- Ability to multitask, meet deadlines, attention to details and thrive in a fast-paced environment.
HNC Quốc tế là công ty con thuộc tập đoàn HNC Group thành lập năm 2001
* Các đối tác chiến lược:
- Năm 2007: Thành lập HNC Quốc tế.
- Năm 2007: Ký hợp tác chiến lược với OCS/ANA của Nhật Bản.
- Năm 2007: Ký hợp tác chiến lược với City Link/ Malaysia.
- Năm 2013: Ký hợp tác chiến lược với SF Express của Trung Quốc.
- Năm 2015: Ký hợp tác chiến lược với Hanjin của Hàn Quốc.
* Năng lực thông quan:
- HNC có giấy phép thông quan theo thông tư 100/2010/TT - BTC về chuyển phát nhanh qua đường hàng không.
- HNC có giấy phép thông quan theo thông tư 36/2011/TT - BTC quy định thủ tục hải quan đối với hàng hóa xuất khẩu, nhập khẩu, quá cảnh gửi qua dịch vụ chuyển phát nhanh đường bộ.
- HNC có giấy phép thông quan theo thông tư 36/2011/TT - BTC quy định thủ tục hải quan đối với hàng hóa xuất khẩu, nhập khẩu, quá cảnh gửi qua dịch vụ chuyển phát nhanh đường bộ.
* Định hướng phát triển:
- Mở rộng mạng lưới toàn quốc để thu gom hàng hóa đi quốc tế.
- Mở chi nhánh ra nước ngoài: Mỹ, EU, Hàn Quốc, Nhật Bản, Hongkong, Singapore, Trung Quốc,Thái Lan, Đài Loan...
- Cung cấp dịch vụ: Chuyển phát nhanh hàng hóa, logistics, warehouse, e-commerce, thông quan.
- Xây dựng đội ngũ nhân sự làm việc chuyên nghiệp, có người nước ngoài làm việc trực tiếp.
- Tạo phúc lợi, chính sách hướng đến nâng cao đời sống người lao động.