Việc làm Ô Tô PTM

Cập nhật 10/09/2024 22:44
Tìm thấy 5 việc làm đang tuyển dụng
CÔNG TY CỔ PHẦN SẢN XUẤT,THƯƠNG MẠI VÀ DỊCH VỤ Ô TÔ PTM
Regional Accountant
Ô Tô PTM
18 việc làm
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 4
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 4
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 28/08/2024
Hạn nộp hồ sơ: 30/09/2024
Hình thức: Toàn thời gian
Kinh nghiệm: Trên 6 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Địa điểm làm việc: Hồ Chí Minh
Mô tả Công việc
The Purpose of Your Role
As the Regional Accountant, you are primarily responsible for the accurate recording, tracking, and management of accounts receivable for the regional team. Reporting directly to the Regional Finance Manager, you will play a key role in managing the cash flow for the Group by ensuring timely invoicing, monitoring receivables, and following up on outstanding payments. Your efforts will be instrumental in maintaining strong client relationships, optimizing cash flow, and ensuring that the regional financial operations run smoothly and efficiently.
Your Key Responsibilities
Accounts Receivable
Preparing invoices and quotes for the regional team.
Reconciling cash receipts to invoices/accounts receivable and maintaining accounting records for sales and AR transactions.
Providing cash and AR reporting to management, including aging.
Send out SOA and assist to follow up outstanding AR balances.
Updating the commercial database for regional invoice collections
Reconciliations and Reporting
Preparation of weekly cash reporting for the management team.
Preparation of monthly bank and intercompany balance reconciliations
Administration and adhoc
Providing general admin support to the finance team including arranging signatures for documentation.
Providing supporting documentation for vendor registration and other client related documents
Ensuring compliance with relevant financial regulations and standards
Assisting with internal and external audits, providing necessary documentation and explanations.
Identifying areas for process improvement within accounts payable, accounts receivable, and reconciliation activities.
Implementing best practices to enhance efficiency and accuracy in financial reporting.
Collaborating with other regional teams to ensure accurate financial reporting and adherence to budgetary guidelines.
Preparing invoices and quotes for the regional team.
Reconciling cash receipts to invoices/accounts receivable and maintaining accounting records for sales and AR transactions.
Providing cash and AR reporting to management, including aging.
Send out SOA and assist to follow up outstanding AR balances.
Updating the commercial database for regional invoice collections
Preparation of weekly cash reporting for the management team.
Preparation of monthly bank and intercompany balance reconciliations
Providing general admin support to the finance team including arranging signatures for documentation.
Providing supporting documentation for vendor registration and other client related documents
Ensuring compliance with relevant financial regulations and standards
Assisting with internal and external audits, providing necessary documentation and explanations.
Identifying areas for process improvement within accounts payable, accounts receivable, and reconciliation activities.
Implementing best practices to enhance efficiency and accuracy in financial reporting.
Collaborating with other regional teams to ensure accurate financial reporting and adherence to budgetary guidelines.Yêu Cầu Công Việc
Who We Want
Good decision-making skills, good analytical skills, including familiarity with Microsoft Excel
Ability to communicate effectively both orally and in writing
Strong organizational skills, attention to detail and reliability
Accounting and bookkeeping experience
Bachelor Degree in Accounting or equivalent,
6+ years of working experience with 3+ years in managerial position
Solid working knowledge in Vietnam accounting principles and laws and tax laws
Excellent analytical and problem solving skills
Good command of written and spoken English
Strong interpersonal skillsChế độ bảo hiểm
Chế độ thưởng
Chăm sóc sức khỏe
Đào tạo
Tăng lương
Phụ cấp thâm niên
Nghỉ phép năm
Khu vực
Báo cáo
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
Số 54 Kinh Dương Vương, Phường 13, Quận 6, TP Hồ Chí Minh

Công ty cổ phần sản xuất, thương mại và dịch vụ ô tô PTM mà tiền thân là Công ty cổ phần khuôn mẫu chính xác và nhựa kỹ thuật PTP được thành lập ngày 9/3/2001, tháng 4/2004 được đổi tên thành Công ty cổ phần khuôn mẫu chính xác và máy CNC và đến ngày 24/2/2011 Công ty được đổi sang tên như hiện nay. Lĩnh vực hoạt động: Đại lý, bán buôn, bán lẻ ô tô và xe có động cơ khác, bán ôtô, xe máy, bán phụ tùng và các bộ phận phụ trợ khác của ôtô xe máy, bảo dưỡng, sửa chữa ô tô.

Những nghề phổ biến tại Ô Tô PTM

Bạn làm việc tại Ô Tô PTM? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Ô Tô PTM

Ô Tô PTM

Click để đánh giá