- Coordinate with 3PL (Third-Party Logistics) providers for truck bookings and track routes.
- Collaborate with suppliers to allocate pickup dates for inbound shipments, and ensure firmed orders are delivered in full, on time, and error-free.
- Work with the warehouse team to allocate inbound volume and ensure efficient storage.
- Resolve any issues related to inbound shipments, such as delays or discrepancies.
- Address document-related issues, including documentation discrepancies or missing information.
- Maintain effective communication with 3PL providers, suppliers, and warehouse personnel.
- Continuously improve processes to enhance efficiency and accuracy in logistics operations.
- Collaborate with cross-functional teams to optimize supply chain performance.
- Talk to Suppliers regularly. Maintain and develop good relationships with suppliers. Be the main point of contact for them. Identify potential concerns and issues.
- Actively coordinate with other teams to solve operational issues for Suppliers and drive customer satisfaction. Ensure that we can detect early and resolve any concerns from Suppliers related to SBS performance quickly and efficiently.
- Other projects & Ad-hoc requests from team lead.
- From 3-4 years of experience in procurement/ purchasing/ 3PL coordinator within multinational companies, specifically in the areas of retail, logistics, or warehouses.
- Proficiency in 3PL coordination, transportation management, and supplier & warehouse collaboration.
- Strong attention to detail.
- Mindset focused on continuous improvement.
- Bachelor's degree in Supply Chain Management, Economics/Business, or Foreign Trade.
- Demonstrated skills in stakeholder management and problem-solving.
- Excellent presentation and storytelling skills.
- Exceptional interpersonal skills, including the ability to communicate and manage internal stakeholders and establish relationships with clients.
- Fluent in both written and spoken English.
- Familiarity with reporting and managing processes.
- Proficiency in using MS Office and Google Sheets.
- Positive attitude and adaptability to changes.
- Comfortable and enjoy working with people.
Tập đoàn Đại Dũng là nhà thầu tiên phong, chuyên nghiệp hàng đầu tại Việt Nam và khu vực, chuyên cung cấp dịch vụ tổng thầu và sản phẩm kết cấu thép phục vụ công trình trọng điểm quốc gia và công trình quốc tế đáp ứng các yêu cầu kỹ thuật cao, bảo đảm an toàn, chất lượng và tiến độ.
Với 30 năm hình thành và phát triển đến nay, Tập đoàn Đại Dũng có đầy đủ nguồn lực, hệ thống để thực hiện trọn gói các hợp đồng dịch vụ, cung cấp sản phẩm, bao gồm nhưng không giới hạn công tác quản lý dự án, thiết kế, mua sắm, gia công, lắp dựng, hoàn thiện và bàn giao cho khách hàng.
Dịch vụ và sản phẩm kết cấu thép của chúng tôi tập trung bốn nhóm: Cơ sở hạ tầng công cộng, Công nghiệp nặng - Năng lượng, Công nghiệp nhẹ, Hệ thống giao thông và Sản phẩm cơ khí khác; góp phần tham gia xây dựng cho hơn 4000 công trình và xuất khẩu hơn 50 quốc gia và vùng lãnh thổ trên thế giới.
Tập đoàn Đại Dũng đang từng bước và mở rộng các sản phẩm mới khác nhau, đặc biệt các cấu kiện siêu trường, siêu trọng phục vụ cho ngành năng lượng tái tạo, phát triển dự án năng lượng tái tạo (vai trò nhà phát triển), mở rộng hạ tầng và cảng biển nhằm mở rộng quy mô sản xuất.