Mô tả công việc
Responsibility 1: Sale Strategy and Planning
- Coordinate with another internal department (POG, MD Strategy) to define store clusters based on demographic analysis and shopper trends
- Work with Store Managers on monthly sales targets. Upload Daily Targets on GMD system on time and accurately.
- Send Daily and Monthly Sales reports with detailed business analysis for upper managers to highlight any changes. (Others: Tet Reports, Hamper Reports...)
Responsibility 2: Category Management
- Evaluate product performance, work with Merchandisers to expand product categories and give solutions for unsuccessful products.
- Support Merchandisers in building up categories strategy & plan (category management knowledge, market database,..)
- Suggest effective pricing strategy and promotional activities for KVIs.
- Establish price and promotion guidance to optimize pricing strategy and Lotte Mart’s sales profit.
Responsibility 3: Interaction with external department
- Check abnormal data once getting feedback from the collaboration partner in the data exchange
- Coordinate internal department and external departments (SME corporation, government department, collaboration partner) in category development as well as company business
- Collect internal data, respond to send report to the Government Department
Yêu cầu công việc
- Having retail operation and merchandising management knowledge
- Good written in English
- Have experience in working with big data (item sale, customer’s basket,...), and market surveys (qualitative, quantitative,...)
- Fluency in working with MS Excel, MS PowerPoint
- 1- year experience at least in category management specialist
- Qualifications (Essential): Bachelor’s degree- Major: Business Management, Finance, Data Scientist or related major.
- Know how to use big data tools (Power BI, Tableau, SQL/Python/R language,...)
- Understanding Big data analysis methodology and workflow
Quyền lợi
Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Phụ cấp thâm niên, Nghỉ phép năm
Cập nhật gần nhất lúc: 2024-09-09 02:05:03
Xuất phát từ quan điểm: ”Con người chính là yếu tố quan trọng mang đến sự khác biệt và thành công cho mỗi doanh nghiệp”, AOBA Việt Nam được thành lập nhằm mục đích hỗ trợ và cung cấp các giải pháp hoàn chỉnh về nhân sự. Với đội ngũ sáng lập là những người đã từng du học tại Nhật Bản, giàu kinh nghiệm làm việc liên quan đến nhân sự, rất am hiểu văn hóa, con người và tác phong làm việc của người Nhật, chúng tôi đã, đang và sẽ nỗ lực hết sức mình để góp phần mang đến ”Chìa khóa thành công” cho các doanh nghiệp dựa theo nguyên tắc 3R: Right person – Đúng người, Right job – Đúng việc và Right time – Đúng lúc.