Mô tả công việc
He or she will be responsible for assisting the Senior HRBP Manager in overseeing the recruitment life-cycle activities and actively promoting the company as an employer of choice. This role also involves championing all training activities within the company and leading special projects as assigned by the line manager/ HR Director.
II. PRINCIPAL ACCOUNTABILITIES:
1. Talent Acquisition
- Understand departments' personnel requirements and pro-actively provide recruitment services for diverse positions.
- Manage the company's end-to-end recruitment process with high service level.
- Recruiting and selection: generate a pool of potential and capable candidates for the organization's current and future recruitment needs.
- Lead and execute talent acquisition strategies and hiring plans (job posting optimization, recruiting marketing channel development, job board procurement, digital and non-digital employment marketing, comprehensive recruitment campaign planning, job fairs, etc.).
- Develop strong recruitment networks, create talent mapping, and cultivate sources to enhance the recruitment database and establish a talent pipeline for the company.
2. Employer Branding
- Initiate and play a key role in employer branding to promote Beiersdorf, both internal and external with O2O communication.
- Lead and collaborate with departments, vendors, and functions to guarantee the timely initiation and completion of all activities and initiatives related to employee branding.
- Coordinate corporate digital communication with a focus on social media management, which encompasses concept development, implementation, and monitoring.
- Perform additional ad-hoc tasks/ projects as needed.
3. Training & Development
- Assist the line manager in conducting the Training Need Analysis based on business needs and learning needs.
- Based on the TNA results, implement the training curriculum and annual training plan.
- Utilize and apply online learning programs and resources to meet training needs.
- Coordinate in developing an in-house trainer/facilitator pool to deliver in-house programs and activities.
- Periodically review and update the onboarding program for non-mass positions to enhance effective new hire orientation.
- Proactively work with HRBP to provide an updated version of onboarding materials to ensure the effectiveness of onboarding programs.
- Explore the training providers for scheduled training courses with the most effective cost and competency management.
- Be the coordinator for all training courses regarding contracts, logistics, and participants.
Yêu cầu công việc
1. Qualifications
- Education: University degree
- Work Experience: At least two years of experience in the same or related capacity.
2. Competencies & Skills
- Resiliently embracing and initiating Change
- Excellence in execution
- Eagerly driving creativity and innovation
- Strong at building collaborative relationships
- Strong self-awareness and learning agility
- Performance oriented
- Project management
- Teamwork spirit
- Presentation skill
- Interviewing skill
- Problem-solving skills
Quyền lợi được hưởng
Premium healthcare for an employee and his/her family
Đào tạo
Competencies Trainings & Online Learning Platforms
Hoạt động nhóm
Various Engagement Activities
Khai sinh tại đất nước “mặt trời mọc”, thương hiệu AQUA đã gắn liền với sứ mệnh nâng cao chất lượng sống của người dùng, qua nỗ lực cải tiến không ngừng để tạo ra những sản phẩm tinh tế nhất. Năm 1996, AQUA mang theo sứ mệnh đó đến Việt Nam với cái tên SANYO HA ASEAN - thương hiệu điện gia dụng uy tín số 1 được GFK bình chọn năm 2001. Đến nay, AQUA Việt Nam đã có mặt trong cuộc sống của hơn một nửa gia đình Việt với 15 triệu sản phẩm.
Năm 2011, tập đoàn Haier mua lại doanh nghiệp Sanyo, bao gồm trung tâm nghiên cứu và phát triển (R&D), nhà máy, công ty bán hàng, 7000 nhân viên, 1151 tài sản trí tuệ và thương hiệu AQUA - thương hiệu con của thương hiệu máy giặt Sanyo. Năm 2012, Haier chính thức ra mắt thương hiệu AQUA tại Nhật Bản. Từ năm 2014, AQUA có mặt tại Việt Nam, thay thế cái tên Sanyo và chính thức khởi đầu hành trình mang tên AQUA Việt Nam.
Năm 2015, trung tâm R&D của Haier Asia được xây dựng tại Nhật Bản, là một trong những trung tâm R&D lớn nhất trong số những công ty nước ngoài tại Nhật, với vốn đầu tư lên đến hơn 7 tỷ Yên. Tại đây, AQUA đã cho ra đời những sản phẩm tinh tế với công nghệ tiên tiến và chất lượng hàng đầu. Một trong những sản phẩm nổi bật chính là công nghệ giặt IoT được ra mắt tại Nhật Bản năm 2017, chỉ sau 2 năm thành lập trung tâm R&D. Sau đó, AQUA Laundromat nhanh chóng chiếm hơn 70% thị phần, và đến năm 2018, AQUA đã trở thành thương hiệu máy giặt thương mại số 1 tại thị trường Nhật Bản.
Review Điện Máy Aqua
Môi trường làm việc thiếu chuyên nghiệp, đùn đẩy trách nhiệm (ID)
Môi trường làm việc thân thiện, giờ làm việc hợp lý, học hỏi thêm nhiều kinh nghiệm (ID)