Job description
- Building and developing the Direct Sales team: Recruiting, training, and developing the direct sales team, ensuring the team operates efficiently and achieves set sales targets.
- Recruit, train, and develop the sales team: Ensure maximum effectiveness of the sales team, including recruitment, training, and career development for staff.
- Leading and inspiring the team: Ensuring a positive work environment, encouraging teamwork, and fostering sales skills development within the team.
- Key Account orientation: Developing strategies focused on key accounts, building strong relationships with major companies, and driving revenue growth from strategic customers.
- Build and develop relationships with key clients: Identify and develop potential customers in the region.
- Collaborate and coordinate with other departments: Work closely with other teams such as operations, marketing, and finance to ensure effective implementation of business plans
- Managing and optimizing the sales process: Building and optimizing the sales process for the Direct Sales team, ensuring all sales activities are consistently and effectively implemented.
- Developing business strategies: Analyzing the market and the needs of key customers, creating business strategies to maximize revenue and expand Ahamove’s market share in the Northern region.
- Reporting and performance analysis: Monitoring and reporting key business metrics, making timely adjustments to achieve development goals.
Job requirement
- Bachelor's degree in business administration, marketing, finance, or related field; master's degree is advantageous.
- At least 5 - 7 years of experience in a similar position
- Proven business development, sales, or marketing experience.
- Detail-oriented, analytical, and innovative thinking.
- Excellent analytical, problem-solving, and decision-making skills.
- Exceptional leadership and management skills.
- High energy, passionate and inspiring
- Great stakeholder management, communication, and presentation skills
Benefit
- Social Insurance & PVI Health Insurance;
- Annual health check at a reputable hospital;
- Annual travel, team building, year-end party;
- Annual Leave: 15 days
- Grab/Be for work from level G3 up;
- Annual Performance Bonus;
- Excellent and competitive salary with 13th-month salary;
- Startup environment, young, dynamic, work hard, play hard;
- Working time: 5 days/week and flexible according to job positions.
Khai sinh tại đất nước “mặt trời mọc”, thương hiệu AQUA đã gắn liền với sứ mệnh nâng cao chất lượng sống của người dùng, qua nỗ lực cải tiến không ngừng để tạo ra những sản phẩm tinh tế nhất. Năm 1996, AQUA mang theo sứ mệnh đó đến Việt Nam với cái tên SANYO HA ASEAN - thương hiệu điện gia dụng uy tín số 1 được GFK bình chọn năm 2001. Đến nay, AQUA Việt Nam đã có mặt trong cuộc sống của hơn một nửa gia đình Việt với 15 triệu sản phẩm.
Năm 2011, tập đoàn Haier mua lại doanh nghiệp Sanyo, bao gồm trung tâm nghiên cứu và phát triển (R&D), nhà máy, công ty bán hàng, 7000 nhân viên, 1151 tài sản trí tuệ và thương hiệu AQUA - thương hiệu con của thương hiệu máy giặt Sanyo. Năm 2012, Haier chính thức ra mắt thương hiệu AQUA tại Nhật Bản. Từ năm 2014, AQUA có mặt tại Việt Nam, thay thế cái tên Sanyo và chính thức khởi đầu hành trình mang tên AQUA Việt Nam.
Năm 2015, trung tâm R&D của Haier Asia được xây dựng tại Nhật Bản, là một trong những trung tâm R&D lớn nhất trong số những công ty nước ngoài tại Nhật, với vốn đầu tư lên đến hơn 7 tỷ Yên. Tại đây, AQUA đã cho ra đời những sản phẩm tinh tế với công nghệ tiên tiến và chất lượng hàng đầu. Một trong những sản phẩm nổi bật chính là công nghệ giặt IoT được ra mắt tại Nhật Bản năm 2017, chỉ sau 2 năm thành lập trung tâm R&D. Sau đó, AQUA Laundromat nhanh chóng chiếm hơn 70% thị phần, và đến năm 2018, AQUA đã trở thành thương hiệu máy giặt thương mại số 1 tại thị trường Nhật Bản.
Review Điện Máy Aqua
Môi trường làm việc thiếu chuyên nghiệp, đùn đẩy trách nhiệm (ID)
Môi trường làm việc thân thiện, giờ làm việc hợp lý, học hỏi thêm nhiều kinh nghiệm (ID)