Since its first launch, Katalon has experienced tremendous growth, serving more than 30,000 teams around the globe, many of which are in the Fortune Global 500, such as PwC, KPMG, Abbott, etc. Katalon is recognized as a top automation tool by prestigious review sites, such as G2, Gartner, Capterra, and IT Central Station.
The General Accountant has an exciting, challenging and pivotal role in managing financial data, ensuring accuracy in financial reporting, and contributing to the overall financial health and integrity of the organization. This role will report to the Accounting Director and plays a crucial part in maintaining compliance with accounting standards and regulations, providing accurate financial information for decision-making, and supporting the overall financial operations of the company.
As a General Accountant, your mission includes but is not limited to:
- Ensure all accounting activities of the company are recorded properly in compliance with US GAAP;
- Contribute to and lead portions of month-end close processes, including preparing and reviewing journal entries and balance sheet reconciliations;
- Produce monthly, quarterly, and yearly separate and consolidated financial statements;
- Perform Accounts Payable and treasury functions as needed;
- Handle fixed assets, prepaid expenses, accrued expenses and tax matters;
- Review and file all accounting and tax documents;
- Support audit initiatives and work closely with external auditors and tax;
- Partner with other departments to ensure proper accounting for transactions;
- Contribute to the efficiency of the accounting team by participating in cross-training, sharing job responsibilities, and serving as position backup for other team members;
- Develop and document business processes and accounting procedures to maintain and strengthen internal controls;
- Assist with system implementation projects and ad hoc requests
- Bachelor's Degree in accounting or finance is required; ACCA preferred;
- Strong technical accounting background and US GAAP knowledge are required (preferred working knowledge of ASC 606 revenue recognition);
- Proven 4-5 years of experience in a relevant field, preferably in a global context or experience working in a startup, scale-up or tech company;
- Strong understanding of accounting principles, international accounting standards, and best practices in global operations;
- Proficiency in English is required;
- Proficiency in using Excel is required, and experience with NetSuite is highly desirable;
- Highly organized, detail-oriented, and able to manage multiple tasks in a fast‐paced, professional environment;
- Ability to work independently as well as on a team, with strong verbal, written and communication skills;
- Leadership and team management skills with a track record of building and motivating high-performing teams
At Katalon, we bring together self-starting, open-minded, and talented people while actively promoting a transparent and growth-enabling working environment. But don't just take our word for it. Take a better look below!
- Total Remuneration: Satisfying your financial goals through competitive compensation and periodic performance bonuses
- Well-being & Work-life Balance: Staying healthy through comprehensive health plans, flexible work arrangements, and generous paid leaves
- Statutory Compliance: Labor compliance with local regulations that ensure employee security
- Work Facilities & Accommodation: Top-notch equipment, supportive allowances, and A-class facilities
- Diversity, Equity, Engagement, & Inclusion: Becoming part of a global team that celebrates differences, equal opportunity, and meaningful employee recognition
- Growth & Rewards: Thriving professionally through employee enablement, a culture of trust, and rewarding performance
Xây dựng hạ tầng thông tin liên lạc góp phần nâng cao hiệu quả, an toàn y tế
Dr.JOY là công ty tiên phong trong việc tạo ra cơ sở hạ tầng truyền thông trong ngành y tế nhằm nâng cao hiệu quả và an toàn cho số lượng lớn bệnh viện cũng như cơ sở y tế.
Được thành lập vào năm 2013 bởi Bác sĩ Hiroaki Ishimatsu sau nhiều năm làm việc tại bệnh viện. Ông cảm nhận sâu sắc về sự phức tạp và kém hiệu quả của việc hợp tác đa ngành nghề trong các cơ sở y tế và muốn tạo ra một "công cụ" giao tiếp có thể cộng tác dễ dàng hơn. Khi quá trình phát triển ngày càng phát triển, các vấn đề liên lạc không còn giới hạn ở các bệnh viện mà liên quan đến nhiều bên liên quan hơn trong lĩnh vực chăm sóc sức khỏe, nói cách khác, chúng tôi nhận ra sứ mệnh của mình là tạo ra cơ sở hạ tầng cho ngành chăm sóc sức khỏe để nâng cao hiệu quả và an toàn.
Là một phần trong quá trình phát triển kinh doanh của chúng tôi, kể từ tháng 2 năm 2020 Dr.JOY Việt Nam đã được ra mắt thành công với đội ngũ 30 thành viên tại Hà Nội. Đồng hành cùng sứ mệnh và giá trị của Dr.JOY Nhật Bản, Dr.JOY Việt Nam đặt mục tiêu xây dựng sản phẩm và dịch vụ cốt lõi của công ty - Ứng dụng Dr.JOY (chức năng bao gồm: SNS, Quản lý chấm công, Tìm kiếm tác dụng phụ, Sắp xếp cuộc hẹn) để trở thành một trong những người hỗ trợ tốt nhất cho các bên liên quan trong ngành y tế ở Nhật Bản và nước ngoài.
Review DR.JOY VIỆT NAM
Tốt
Công ty tốt
Không tốt hay xấu