- Ensure timely, comprehensive understanding and in-depth Insights (quantitative & qualitative) in market trends, competitors strategies and potential threats of new entries & disruptors/aggressive competition arising from existing competitors
- Consolidate, standardize, synthesize & automate sustainable data pipelines from various market data sources (from surveys, crawling, research, 3rd parties…) to create comprehensive, reliable reports/dashboard and analysis for competitors & market landscape
- Market Forecast & Planning: Build & maintain and improve financial models to forecast overall market size and trends, competitors specific, including but not limited to Topline (Orders, GMV, Market Share) and Financial Unit efficiency for daily, monthly and annually basis
- Monitor competitors’ product/assortments offerings, pricing strategies, marketing campaigns & tactics, revenue policies, operation policies and operational efficiency metrics
- Monitor, collect and quantify impacts from across competitors data source into concrete financial model for internal benchmarking
- Implement advanced analytics to improve comprehensiveness, reliabilities of competitors intelligence strategies
- 3+ years of experience in a Business Intelligence or Data Analytics role with proven business impact
- Can-do attitude to embrace new changes and challenges in order to solve challenging yet stimulating problems of the business
- Strong business judgment, Solid fundamental of structural thinking and problems solving
- Experience working with cross-functional teams to gather requirements and define the right metrics to describe the state of the business - both on a macro-level and a micro-level
- Excellent written and verbal communication skills in English and Vietnamese
- Experience with Financial Modeling would be a big plus
- Knowing Programming language (SQL, Python) to manipulate, automate and draw insights from large data
- Advanced Excel skills for data analysis and modeling
- Previous Experience in Ecommerce/strategy & Planning role & familiar with Competitor Intelligence Data platform (data.ai, kalo…) is big plus
Công ty TNHH JM được thành lập vào năm 2012 dưới hình thức pháp nhân đầu tư 100% vốn nước ngoài. Bắt đầu từ việc kinh doanh thiết bị y tế gia đình, nắm bắt được nhu cầu đa dạng và sự biến đổi liên tục của thị trường Việt Nam, chúng tôi đã liên kết về mặt công nghệ cùng với các nhà sản xuất hàng đầu Hàn Quốc để sản xuất OEM, đồng thời phân phối và kinh doanh những mặt hàng như hồng sâm Hàn Quốc, mỹ phẩm và thực phẩm chức năng tại Việt Nam.
Là doanh nghiệp đặt sự tin tưởng của người tiêu dùng cũng như sức khỏe của con người lên hàng đầu, JM Group luôn nỗ lực hết mình để theo đuổi mục tiêu đó trên con đường phát triển. Thông qua hệ thống phân phối và lưu thông hàng hóa, JM Group đang dần hoàn thiện mục tiêu thực tiễn hóa tầm quan trọng của việc chăm sóc sức khỏe con người với vai trò là cầu nối giao lưu văn hóa giữa Hàn Quốc và Việt Nam.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2012
Mission
- Là doanh nghiệp đặt sự tin tưởng của người tiêu dùng cũng như sức khỏe của con người lên hàng đầu, JM Group luôn nỗ lực hết mình để theo đuổi mục tiêu đó trên con đường phát triển. Thông qua hệ thống phân phối và lưu thông hàng hóa, JM Group đang dần hoàn thiện mục tiêu thực tiễn hóa tầm quan trọng của việc chăm sóc sức khỏe con người với vai trò là cầu nối giao lưu văn hóa giữa Hàn Quốc và Việt Nam.