Company Description
Since its founding in 1995, MP Logistics has become the leading freight forwarding and trusted logistics solutions provider in Vietnam. With a focus on serving various sectors including automotive, technology, retail, cold chain, healthcare, and industrial, we deliver best-in-class logistic solution services across our integrated network. Our mission is to provide convenient, one-stop solutions for leading brands in Vietnam and around the world.
Role Description
This is a full-time on-site role as an Assistant to the President at MP Logistics in Ho Chi Minh City. The Assistant will be responsible for supporting the President in day-to-day tasks related to business negotiation, communication, administration, and strategic planning.
Qualifications
- Strong business negotiation and strategic planning skills
- Effective communication skills, both written and verbal
- Proficient in administrative tasks
- Excellent negotiation skills
- Ability to prioritize and multitask
- Ability to work independently and as part of a team
- Bachelor's degree in Business Administration or related field
JOB DESCRIPTION
· Arranging schedule, make appointment with partner and Customer. Note and remind the calendar at the last time of day and everyday early morning to Chairwoman.
· On behalf of Chairwoman work with partner, Customer via email/ make call to communicate the relate in works as assign
o Receive and review all documents from various departments and process to Chairwoman’s approval.
o Arranging meeting, prepare documents, inform to relevant divisions meeting information. Contact and confirm to partners: date, time, meetings whom if it is external meeting and inform for Board of Director. Welcome guests and inform Chairwoman of the presence of guest. Attend meetings take note or make meeting minutes and write reports.
· Supporting on procedure of oversea/domestic business trips for Chairwoman and the board of Director (such as booking airticket/ hotel, looking for distancing information from the airport to hotel and customers `s office, how to get to the places during business trip abroad, the weather in where is coming… conduct the finance processing for advance and payment…)
· Receive information assigned, creating announcements, letter paper… release and inform to involve departments, follow up and report implement result.
o Communicate directions of the Chairwoman to other relevant departments; receive feedback for Chairwoman.
o Management and storage of documents related to Chairwoman.
Công Ty TNHH MTV Tài Chính Toyota Việt Nam (TFSVN) là công ty tài chính 100% vốn nước ngoài được đầu tư bởi Tập đoàn Tài chính Toyota (TFC), và là thành viên của Tập đoàn Dịch vụ Tài Chính Toyota (TFSC).
Mục tiêu kinh doanh TFSVN hướng tới là cung cấp các sản phẩm tài chính tiện lợi cho các Khách hàng và Đại lý ủy quyền của Nhà sản xuất. TFSVN tự hào là thành viên của mạng lưới hơn 40 công ty Tài chính Toyota đang hoạt động trên toàn thế giới.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm xã hội, bảo hiểm y tế, bảo hiểm thất nghiệp và Bảo hiểm sức khỏe (Ngoại trú và nội trú)
- Được kiểm tra sức khỏe hàng năm
Các hoạt động ngoại khóa
- Company trip
- Year end party
- Children party,...
Lịch sử thành lập
- Năm 2008, Thành lập công ty TNHH MTV tài chính Toyota Việt Nam. Ra mắt dịch vụ tài chính Toyota
- Năm 2014, Ra mắt dịch vu tài chính Lexus - TFS, đã có mặt tại Đại lý Lexus gồm Đại lý Lexus Thăng Long - Hà Nội và Đại Lý Lexus Sài Gòn - Hồ Chí Minh
- Năm 2016, Bổ sung dịch vụ tài chính Toyota dành cho xe đã qua sử dụng, đã có mặt tại hơn 8 Đại lý Uỷ quyền của Toyota Sure
- Năm 2019, Ra mắt dịch vụ tài chính Hino - HFS đã có mặt tại hơn 21 Đại Uỷ quyền của Hino
Mission
Cung cấp các dịch vụ tài chính, góp phần xây dựng một cuộc sống thịnh vượng cho khách hàng và cộng đồng.