- As a member of the Gameloft Creative Agency, the Video Artist will report to the Creative Agency Lead while meeting the needs of the Marketing and User Acquisition Team;
- The main responsibility will be to create exciting video content: video trailers for different marketing purposes and publishing on the various platforms (Google Play, AppStore, Microsoft Store, Steam, PlayStation, Nintendo, Xbox, etc), as well as performing video ads specifically designed for different performance channels such as Facebook, Google AdWords, TikTok, YouTube, among others;
- You’ll be producing videos for different games, each with its own unique visual and communication style, while always keeping in mind that the ultimate goal is to engage users and drive their direct response to generate game downloads.
- Develop and execute high-end video content to improve the marketing efforts and find new engaged users for our games;
- Capture compelling in-game content from the game engine;
- Take full ownership of the video production cycle, from concept to final delivery;
- Execute clients (lead / internal teams / licensor) revisions on spec and on time;
- Learn and apply artistic / IP / licensing guidelines;
- Use creativity and innovation to propose new ideas and formats for edits to take our video production to the next level;
- Improve overall video quality through the use of sound effects, music, text, graphics, or any other elements;
- Provide creative suggestions and innovative ideas for video projects, including visual storytelling, pacing, and overall design. Stay up-to-date with industry trends and emerging technologies to incorporate them into video editing workflows;
- Adapt videos into various multiple formats and exports of all types: optimize videos for different platforms and formats, ensuring they are properly compressed, encoded, and formatted for web, social media, or other distribution channels. Maintain a strong understanding of video codecs and compression standards;
- Monitor the performance of your ads and work closely with our internal teams;
- Participate to meetings and constantly bring new creative ideas;
- Stay on top of current trends for gaming and video platforms.
- Respect delivery deadlines;
- Ensure that creatives adhere to the high quality standards;
- Maintain the highest standards of professionalism with regard to the team and clients.
- You are creative!
- You’re fluent in English and possess strong communication skills;
- Fully proficient with motion design, video editing and video content creation;
- Extensive experience with video editing, motion graphics and graphic design in videos using Adobe suites such as Premiere, After Effects, and Photoshop;
- Ability to independently follow a creative brief through the full production cycle, from asset preparation to final delivery;
- Ability to work on multiple tasks with overlapping deadlines in a fast-paced environment;
- Great artistic sensibilities, detail oriented, curious, willing to innovate and explore constantly;
- Willingness to learn about game-engine content manipulation;
- An online portfolio and/or demo reel is required and must be included with the application.
- Passion and experience working in video games;
- Previous experience in 3D application (3dsmax, Blender, Maya, etc);
- Previous experience working with these engines: Unity, Unreal Engine;
- 2D skills / experience.
Công ty TNHH Phát triển giáo dục và Hợp tác quốc tế THANHMAIHSK được thành lập từ năm 2012, xuất phát từ niềm mong mỏi làm thế nào để những người yêu thích tiếng Trung, mà không có cơ hội được đào tạo trong các môi trường đại học chuyên nghiệp, có thể theo học tiếng Trung một cách bài bản và hiệu quả. Đồng thời, nhận thức được cơ hội có việc làm và cuộc sống tốt hơn rất nhiều nếu biết thêm tiếng Trung trong các tập đoàn lớn, đa quốc gia, THANHMAIHSK đã mở ra cuộc hành trình của mình với lớp học đầu tiên chỉ vỏn vẹn 6 học viên.
Sau hơn 9 năm hình thành và phát triển, với hơn 25000 học viên và hơn 900 lớp học, THANHMAIHSK đã và đang đi đúng với sứ mệnh được đặt ra, không phụ lại sự kỳ vọng của các học viên, các vị phụ huynh và các đối tác. Từ năm 2020, với mục tiêu trở thành hệ thống giáo dục Hán ngữ toàn diện nhất Việt Nam, THANHMAIHSK cam kết không ngừng nỗ lực định hướng, nâng chuẩn và tiên phong trong đào tạo Hán Ngữ ngắn hạn, nghiên cứu và phát triển phương pháp giảng dạy, cập nhật giáo trình, đồng thời kiến tạo cộng đồng Hán Ngữ và xây dựng môi trường giao lưu và nghiên cứu học thuật của các giảng viên.
Trong những năm qua, THANHMAIHSK tự hào đạt được những thành tựu rực rỡ khi mở được 16 cơ sở trải khắp 3 tỉnh thành lớn của đất nước là Hà Nội, TP Hồ Chí Minh, Bắc Ninh, Đà Nẵng, trở thành đối tác đáng tin cậy của các doanh nghiệp, trường đại học uy tín của Trung Quốc. THANHMAIHSK cũng là đơn vị đào tạo tiếng Trung được nhiều doanh nghiệp tin tưởng như FPT, Funtap,…