This position is of Crowe Vietnam's Advisory Department in the Hanoi office, in charge of leading the Tax Team and is responsible for providing the following advisory jobs for clients.
Job Description:
- Assist managers in leading teams providing tax compliance, advisory, health checks, pre-audit reviews, and other support services to clients.
- Work directly with clients to ensure efficient tax service delivery.
- Prepare and review tax reports and tax returns including Personal Income Tax (PIT), Corporate Income Tax (CIT), Foreign Contractor Tax (FCT), Value Added Tax (VAT), and others, within specified deadlines.
- Delegate tasks to tax assistants, including coaching and providing clear guidelines.
- Research tax issues and draft and review tax-related advice in response to client inquiries via email or letter.
- Represent clients in interactions with tax authorities when necessary.
- Identify business opportunities through existing relationships and develop new contacts.
- Seek ways to improve service efficiency.
- Provide timely guidance, feedback, and mentorship to staff development."
Requirements:
- A bachelor's degree, preferably with degrees in Economics, Business, Accounting, Finance, or MBA
- Minimum 3 years of working experience in areas of tax compliance, tax advisory, accounting and auditing;
- Excellent command of spoken and written English and Vietnamese;
- Strong understanding and interpretation of accounting and tax regulations;
- Strong analytical and communication skills;
- Proactive and self-motivated individual with excellent time management skills and the ability to prioritize tasks;
- Proficiency in MS office;
- Traveling within and out of the country, if required.
Benefits:
- Work for an international brand that frequently ranks among the top 10 global.
- Competitive compensation, including salary, year-end achievement bonus, rewards for contributions, overtime pay, and holiday bonuses.
- Flexible working hours and locations when possible.
- Work in a friendly and professional environment that upholds core values of Kindness, Openness, Discipline, and Professionalism.
- The Company's leadership culture is based on trust, listening, openness, cooperation, flexibility, friendliness, not being constrained or judged.
- The superiors and colleagues are friendly, gentle, humorous, and approachable.
- Opportunities to test new ideas and ways of doing things.
- Encouragement and support for intensive training programs such as online learning, offline training, and on-the-job instruction.
- Sponsorship for professional programs such as CPA VN, ACCA, CPA Australia, or other relevant courses and workshops.
- Opportunities to gain experience in different areas/functions of accounting and to develop into a professional consultant.
- Entertainment activities, including relaxing time with snacks, music and sports activities, picnics and travel with the company, sports and outdoor activities, and other activities in the office.
- Special benefits on peak season when & where possible: Peak season allowance, Special Leave after peak season, Relax Trip…
Thai Corp International (Vietnam) Co. Ltd. (“TCI”) là công ty phân phối hàng tiêu dùng (FMCG) hàng đầu với hơn 25 năm kinh nghiệm tại thị trường Việt Nam. Hiện tại, TCI làm việc với tất cả các kênh phân phối lớn và có hơn 300 đại diện kinh doanh tại các tỉnh thành phố nhằm chăm sóc tất cả các nhà phân phối và cửa hàng bán lẻ trên toàn Việt Nam. TCI cung cấp dịch vụ nhanh hơn trực tiếp tới các siêu thị, đại lý, cửa hàng bán sỉ và lẻ tại thành phố Hồ Chí Minh. Trong năm 2010, TCI trở thành một trong những công ty lấy được giấy phép kinh doanh thương mại của chính phủ Việt Nam cho phép công ty phân phối hàng hóa, xuất nhập khẩu và kinh doanh tại Việt Nam. Hiện tại, TCI có mạng lưới phân phối tại 64 tỉnh thành với hơn 1000 đại lý cho hơn 50 ngàn của hàng bán lẻ tại Việt Nam. Với chức năng chính là bán và phân phối, TCI là nhà phân phối chính của các mặt hàng tiêu dùng chính của Thái Lan và các nước khác như Cá hộp ba cô gái, khăn giấy Cellox và E'Mos, sản phẩm sữa đậu nành ICB, đậu hũ ICB, bánh gạo Yappy và Dozo, kẹo mềm, snack... Tất cả các sản phẩm có tên tuổi này được biết và chấp nhận bởi người tiêu dùng Việt Nam. Là công ty phân phối, TCI luôn đặt tên tuổi của mình lên hàng đầu bằng những chiến lược quảng bá, quảng cáo, khuyến mãi tới các khách hàng chiến lược. Vào ngày 1 tháng 9 năm 2010, TCI đã chính thức sát nhập vào tập đoàn Berli Jucker Plc (BJC, Thailand) như là một đối tác kinh doanh.