Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Phụ cấp thâm niên
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
This role will have overall responsibility for the conceptualization, development & implementation of the retail sales strategy for aggressive growth aimed at driving high performance and operational efficiency by ensuring that SO targets are achieved.
Main responsibilities:
1. Training
2. Retail management:
- Decompose the SO BP targets for all categories into category/time/channel dimensions, formulate and implement retail strategies, and monitor the progress of SO targets achievement;
- Make PSI plan for each channel
- Take over the strategy of new product launch, and implement it as terminal retail promotion activities and management actions, focusing on the achievement of SO goals of structural products and new products in each category, and improving product structure
- Market survey, ensure maintenance of detailed customer database, and carry out ongoing customer trend analysis to support retail sales strategies
- Analyze the performance of the retail system and new concepts to inform ongoing and future strategies;
- Manage retail digitalization aligned with retail management strategies.
3. Terminal management and optimization:
- Take over the marketing strategy of the structural products of the marketing department;
- Execute terminal construction;
- Based on the terminal image standards output by the Marketing department, plan the placement of relevant terminal materials to ensure standardized deployment to the terminal;
- Manage sample units, devices, and promotional gifts.
4. Standardization & improvement of retail management’s efficiency:
- Define the standards of the retail management process, and promote the application and optimization of the retail management processes;
- Standardized management of terminal prototypes
- Based on the product knowledge standards output by the branch marketing department, refine the localization standards related to sales reception, speech, and other scenarios, train and empower and evaluate sales representatives (shopping guides), and ensure that product advantages can be conveyed to consumers;
- Monitoring, evaluating, and improving the implementation of the retail management standards.
5. Relationship:
- Work cross-functionally and closely with Marketing, Sales, Planning & Logistics, Product Operation, and Finance to drive growth.
- Build and maintain positive and productive relationships with key stakeholders
Yêu Cầu Công Việc
- Bachelor's degree, or Master's degree;
- Fluent communication skill in English or Chinese (verbal and written) is a must
- 3 – 5 years of experience in executing retail strategies, and retail operations (Mobile/ FMCG industries are preferable)
- Ability to quickly develop wide-ranging cross-functional partnerships and establish productive relationships to address complex problems
- Critical thinking and data-driven
- Solid change management, a strong dare to change the strong mindset
- Strong leadership, supervises mentoring and coaching for team members
Thông tin khác
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Công Ty TNHH Thương Mại & Dịch Vụ Điện Mạnh Phương chuyên cung cấp và phân phối thiết bị điện: Đèn led, thiết bị cảm biến, công tắc, ổ cắm,..
Với hệ thống chi nhánh và văn phòng đại diện trải khắp 3 miền Bắc, Trung, Nam, kênh phân phối của thiết bị điện MPE phủ khắp 64 Tỉnh Thành toàn lãnh thổ Việt Nam. Cho đến nay, chúng tôi hoàn toàn khẳng định được chỗ đứng vững trên thị trường và điều đó không thể ngăn cản Mạnh Phương phát triển, hoàn thiện hơn nữa về mọi mặt
Với nguồn nhân sự cấp quản lý, trình độ học vấn trên đại học chiếm 20% và 80% trình độ đại học, chúng tôi tự tin vào tính sáng tạo, kỹ năng và tinh thần trách nhiệm của mỗi vị trí quản lý trong công ty. Nhưng điều đó không khiến chúng tôi xem nhẹ công tác đào tạo, bồi dưỡng, phát triển nguồn nhân lực của doanh nghiệp.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng đầy đủ các quyền lợi BHXH, BHTN, BHYT theo quy định của Công ty và quy định của Pháp luật.
Các hoạt động ngoại khóa
- Tổ chức các câu lạc bộ thể thao, sân chơi bóng đá
- Du lịch ngoại khóa hằng năm
- Chương trình teambuilding gắn kết
Lịch sử thành lập
- Tháng 11/1999, Thành lập trụ sở tại Q. Bình Thạnh, TP.HCM
- Tháng 03/2001, Thành lập chi nhánh tại Quận 5, TP.HCM
- Tháng 11/2004, Thương hiệu MPE được chính thức đưa ra thị trường
- Tháng 07/2006, Thành lập chi nhánh tại Hà Nội
- Tháng 09/2007, Thành lập chi nhánh tại TP. Đà Nẵng
- Tháng 02/2008, Thành lập nhà máy KCN Tân Bình, TP. HCM
- Tháng 05/2009, Thành lập chi nhánh Cần Thơ
- Tháng 12/2017, Thành lập nhà máy KCN Nhị Xuân, TP HCM
- Tháng 06/2019, Thành lập TT phân phối MPE Miền Tây - Cần Thơ
- Tháng 07/2019, Thành lập TT phân phối MPE Miền Trung - Đà Nẵng
- Tháng 12/2019, Thành lập nhà máy KCN Xuyên Á, Long An.
Mission
- Đối với thị trường: Cung cấp các sản phẩm – dịch vụ cao cấp với chất lượng quốc tế và am hiểu bản sắc địa phương; mang tính độc đáo và sáng tạo cao. Bên cạnh giá trị chất lượng vượt trội, trong mỗi sản phẩm – dịch vụ đều chứa đựng những thông điệp văn hóa, nhằm thỏa mãn tối đa nhu cầu chính đáng của khách hàng.
- Đối với cổ đông và đối tác: Đề cao tinh thần hợp tác cùng phát triển; cam kết trở thành “Người đồng hành số 1” của các đối tác và cổ đông; luôn gia tăng các giá trị đầu tư hấp dẫn và bền vững.
- Đối với nhân viên: Xây dựng môi trường làm việc chuyên nghiệp, năng động, sáng tạo và nhân văn; tạo điều kiện thu nhập cao và cơ hội phát triển công bằng cho tất cả nhân viên.
- Đối với xã hội: Hài hòa lợi ích doanh nghiệp với lợi ích xã hội; đóng góp tích cực vào các hoạt động hướng về cộng đồng, thể hiện tinh thần trách nhiệm công dân và niềm tự hào dân tộc.