Mô tả công việc
Responsible for the daily shift operations of Housekeeping including villas, public areas and pools. Directs and works with employees to ensure property guestrooms, public space and employee areas are clean and well maintained. Completes inspections and holds people accountable for corrective action. Position assists in ensuring guest and employee satisfaction while maintaining the operating budget.
Managing Housekeeping Operations
• Ensures guest room status is communicated to the Front Desk in a timely and efficient manner.
• Works effectively with the Engineering department on guestroom maintenance needs.
• Supervises the property general cleaning schedule.
• Obtains list of rooms to be cleaned immediately and list of prospective check-outs or discharges to prepare work assignments.
• Inventories stock to ensure adequate supplies.
• Supervises daily Housekeeping shift operations and ensures compliance with all housekeeping policies, standards and procedures.
• Assists in the ordering of guestroom supplies, cleaning supplies and uniforms.
• Supports and supervises an effective inspection program for all guestrooms and public space.
• Communicates areas that need attention to staff and follows up to ensure understanding.
• Ensures all employees have proper supplies, equipment and uniforms.
Managing Departmental Costs
• Participates in the management of the department’s controllable expenses to achieve or exceed budgeted goals.
• Understands the impact of department’s operations on the overall property financial goals and objectives and manages to achieve or exceed budgeted goals.
• Comprehends budgets, operating statements and payroll progress reports as needed to assist in the financial management of department.
Ensuring Exceptional Customer Service
• Responds to and handles guest problems and complaints.
• Strives to improve service performance.
• Empowers employees to provide excellent customer service.
• Emphasizes guest satisfaction during all departmental meetings and focuses on continuous improvement.
Conducting Human Resources Activities
• Participates as needed in the investigation of employee accidents.
• Supervises staffing levels to ensure that guest service, operational needs, and financial objectives are met.
• Ensures employees understand expectations and parameters.
• Ensures property policies are administered fairly and consistently, disciplinary procedures and documentation are completed according to Standard and Local Operating Procedures (SOPs and LSOPs) and support the Peer Review Process.
• Observes service behaviors of employees and provides feedback to individuals.
• Uses all available on the job training tools to train new room attendants and provide follow-up training as necessary.
• Participates in the employee performance appraisal process, providing feedback as needed.
• Assists as needed in the interviewing and hiring of employee team members with the appropriate skills.
• Supports a departmental orientation program for employees to receive the appropriate new hire training to successfully perform their job.
• Participates in employee progressive discipline procedures.
Quyền lợi được hưởng
- Competitive salary and monthly service charge
- Annual Leaves
- Working 5 days per week - off 2 days per week
- Follow the government social insurance, health insurance, unemployment insurance
- 24/24 accident insurance
- Join in hotel activities
- Training opportunities for career development
Yêu cầu công việc
OR
• 2-year degree from an accredited university in Hotel and Restaurant Management, Hospitality, Business Administration, or related major; no work experience required.
Yêu cầu hồ sơ
HOTEL ACADEMY SÀI GÒN (VET BY EHL)
Hotel Academy Sài Gòn (VET by EHL) là cơ sở được CityLand Education đầu tư bài bản, chuyên nghiệp ngay tại thành phố Hồ Chí Minh hiện đại, năng động, nhằm nâng cao chất lượng nhân sự ngành khách sạn, du lịch đạt chuẩn quốc tế.
CityLand Education là đơn vị đầu tiên của Việt Nam kết hợp với EHL Group - Tập đoàn giáo dục hàng đầu thế giới cung cấp nhân lực toàn cầu với hơn 25.000 nhà lãnh đạo trong ngành hospitality (5 năm liền xếp hạng số 1 thế giới theo QS World Ranking).
Là ngôi trường duy nhất tại Việt Nam đào tạo nghiệp vụ du lịch khách sạn theo mô hình chuẩn Thụy Sĩ - “cái nôi” của ngành quản trị du lịch - khách sạn trên thế giới, tất cả các khóa học tại Hotel Academy Sài Gòn (VET by EHL) đều được giảng dạy 100% bằng tiếng Anh và được thẩm định, quản lý chất lượng, cấp bằng bởi EHL Group. Đây là bằng cấp quốc tế có giá trị chuyển tiếp lên bậc học cao hơn tại hệ thống EHL trên toàn cầu.
Học viên của Hotel Academy Sài Gòn (VET by EHL) không chỉ được học tập tại môi trường đào tạo chất lượng chuẩn quốc tế mà còn có cơ hội trải nghiệm thực tập tại các khách sạn 5 sao như InterContinental, Regent, Crowne Plaza… giúp học viên có được nền tảng tốt nhất sau khi tốt nghiệp, để trở thành những nhà quản trị du lịch khách sạn chuyên nghiệp trong tương lai.