>
YOUR ROLE & RESPONSIBILITIES
Position Overview:
In line with the Global Nutrition Strategy, the role will play a crucial part in driving the growth and success of the Food Solutions (Blended Solutions) business by identifying new market opportunities, implementing successful sales strategies to increase profitability and market share in Southeast Asia Region (SEA).
Key Responsibility/ Accountability:
- Develop the Blended Solutions Business in SEA region & ensure Gross Profit targets are achieved.
- Identify the new opportunities and support the sub-regional sales team to grow the Blended Solution business in SEA and build pipeline.
- Lead the execution and development of Blended solution strategies in SEA region.
- Work closely with Internal (Customer Service, Application, Manufacturing, Purchasing, Project Manager & Sales team) &
- External (Customers) to support the timely progress of new/ existing projects.
- Work with Manufacturing Sites to support the SEA business priorities and ensure the sourcing to sales process is running smoothly for new projects.
- Take part in Sales and Operations planning and ensure the new export and local projects for SEA region are planned and execute as per timelines.
- Proactively Work with Procurement to identify risk & opportunities to improve the blends profitability.
- Provide the comprehensive analysis of market and competitor activities to internal stakeholders as required.
- Work cohesively with internal/ external stakeholders to ensure customer centric culture is achieved and maintained.
- Must have a “best practice” continuous improvement and customer centric mindset.
- Strong commercial and business acumen with demonstrated strategic agility.
- Highly developed interpersonal skills – active listener and outstanding communicator.
- A strong work ethic, flexible in approach and supportive of others.
- Results orientated with a solutions-based sales approach.
- Agile, highly collaborative with an early adopter mindset.
- Ability to manage complexity and change in a dynamic environment.
- Analytical skills and high attention to detail.
- Strong persuasion and presentation skills.
- Highly motivated with a demonstrated ability to work under pressure managing and prioritising to meet tight deadlines.
- Demonstrated negotiation and influencing skills and ability to work well as part of cross functional/ cultural teams.
- Excellent IT Skills and practical knowledge of MS Office (Word, Excel, Outlook, PowerPoint).
Qualification/ Experience:
- Bachelor’s or master’s degree in food technology/ Science or related area
- Minimum 10+ years’ experience in a Food/Ingredients/Value Added Solutions and/or related industries with a significant portion of time spent in business developed in SEA region.
- Minimum 5+ years’ experience of leading a business development activity for Food/Ingredients/Value Added Solutions industry in SEA region.
- Evidenced ability to lead change, improve engagement and deliver results.
- Working knowledge and experience of SAP, MRP and CRM systems.
>
INTERESTED?
We look forward receiving your application.
Tập đoàn Đức Trung được thành lập từ năm 1994, trải qua hơn 24 năm phát triển, Tập đoàn Đức Trung đã trở thành một Tập đoàn hàng đầu trong lĩnh vực bán lẻ và phân phối các trang thiết bị, dụng cụ và thời trang thể thao của các thương hiệu hàng đầu như: Nike, Adidas, Wilson, Yonex, TaylorMade, Cybex… Hiện nay, Tập đoàn Đức Trung đang sở hữu các Thương hiệu như Sport 1 (Thể Thao), Care 1 (Chăm sóc sức khỏe), Duc Trung Wine (Rượu); Đức Trung House Hold Ware (Gia dụng)
Thương hiệu Sport 1 đang có 10 điểm bán lẻ và đã mở rộng tới Thành phố HCM và Thành phố lớn trên toàn quốc. Sport 1 quyết tâm đi đầu để trở thành 01 hệ thống siêu thị thể thao số 1 tại Việt Nam đem đến cho người tiêu dùng một thế giới thiết bị, dụng cụ thể thao phong phú, chính hãng trong không gian mua sắm hiện đại với chất lượng dịch vụ và giá thành tốt nhất.
Nhằm bổ sung nhân sự cho chiến lược phát triển của Tập đoàn, chúng tôi đang tìm kiếm những nhân sự có sự nhiệt huyết và kinh nghiệm trong lĩnh vực bán lẻ và triển khai mở rộng hệ thống kênh siêu thị để gia nhập đại gia đình Đức Trung và cùng Sport1 xây dựng và triển khai kế hoạch phát triển mạnh mẽ các hoạt động marketing- thương hiệu, tăng trưởng doanh thu, chiếm lĩnh thị phần, mở rộng hệ thống cửa hàng, đa dạng hóa các dòng sản phẩm và dịch vụ.
Review Tập Đoàn Đức Trung
Môi trường Toxic, độc đoán & nặng nề kinh khủng.