Objectives
- This position is responsible for overseeing end-to-end planning activities, which include collaboration with multiple high level stakeholders such as the Regional Sales Director, Marketing Managers, and Senior Logistics Leaders. The Demand Planning role encompasses all forecasting activities related to products, geographical regions, and sales areas.
- The Demand Planner is tasked with creating and maintaining forecast models for retailers (GT), integrating business intelligence and forecast data gathered from sales, marketing, finance, retailer replenishment analysts, and other sources. This role serves as the talent pool for Senior Demand Planner and Demand Planning Manager positions within the organization.
- As the integration point into the sales and commercial organization, the Demand Planner is responsible for basic forecast modeling. This position leads the monthly dialogue with key counterparts in Sales, Commercial and Marketing regarding their respective customers and products.
Scope of Work
- Develop effective forecast models based on demand patterns.
- Collaborate closely with Sales to incorporate changes or business opportunities into forecasts.
- Manage the end-to-end planning process as part of the Integrated Business Planning (IBP) cycle by working with stakeholders such as Sales, Marketing, and Sourcing to develop the consensus plan (Tactical/Operational forecasts).
- Communicate the plan and monitor the execution performance.
- Continuously monitor and propose and implement solutions to improve demand forecast accuracy.
- Effectively communicate forecast and inventory estimations to management.
- Monitor and report on significant changes in sales forecasts, budgets, and business strategies.
- Conduct monthly forecast maintenance.
- Address demand-related issues promptly and effectively.
- Create models and tools for demand forecasting.
- Develop reports and dashboards for performance management, analyzing business trends and insights to improve the overall demand planning process and forecast quality.
Requirements
- Proficiency in SQL and Power BI, with a willingness to learn or enhance coding skills in these languages.
- Preferably 3 or more years of experience, with a minimum of 1 year in IBP, S&OP, Demand Planning, or Demand Forecasting.
- Experience in FMCG is a plus.
- Excellent communication skills and business acumen with the ability to drive cross-functional teams.
- Strong analytical skills with the ability to collect, organize, analyze, model, and interpret data.
BENEFIT AND PERKS
Salary & Allowances
- 13-month salary with annual performance bonus, project incentives, sales incentives (based on position)
- Lunch allowance: 730.000 VND/month
- Special occasion bonus: 3.500.000 - 5.000.000 VND/year
- Annual leaves: Up to 20 days/year (based on levels)
- Health: Social insurance, PVI premium, yearly health check at Vinmec
- Vacation: 3-5 nights at Vinpearl per year (based on levels)
- Education: 10% - 30% tuition fee deduction for children at VinSchool (based on levels)
- Laptop, screen and other needed facilities/accounts/tools for work
Career Growth
- Yearly salary review and promotion
- Diverse career path: Management or Expert and functions rotation opportunity
- Free learning sources in Udemy, Coursera, O'relly platforms; internal workshop, certification sponsorship, and exclusive mentoring from C-levels
- Recognition and awards at team and organizational levels.
Working Environment
- Open & collaborative working space foster both individual focus and teamwork activities
- Young, dynamic, and collaborative working atmosphere
- Unwind zones: gaming, table tennis, yoga, gyms, bath rooms, sleep corner.
- Quarterly/yearly teambuilding & engaged internal events.
TTI – Techtronic Industries là công ty toàn cầu và dẫn đầu thế giới về tốc độ phát triển trong lĩnh vực Dụng cụ điện, Phụ kiện, Dụng cụ cầm tay, Thiết bị điện ngoài trời, Chăm sóc sàn dành cho khách hàng có nhu cầu tự làm (Do – It – Yourself), khách hàng chuyên nghiệp và công nghiệp trong ngành cải tạo, sửa chữa, bảo trì, xây dựng nhà ở và cơ sở hạ tầng.
TTI tự hào sở hữu danh mục các thương hiệu mạnh bao gồm: MILWAUKEE, AEG và RYOBI (dụng cụ & phụ kiện điện); RYOBI và HOMELITE (dụng cụ ngoài trời), HOOVER, DIRT DEVIL, VAX và ORECK (dụng cụ làm sạch và chăm sóc sàn). Trong đó, MILWAUKEE là thương hiệu trị giá tỷ đô có tốc độ phát triển dẫn đầu thế giới trong ngành hàng dụng cụ điện chuyên nghiệp, RYOBI là thương hiệu số 1 trong ngành hàng dụng cụ DIY & dụng cụ điện không dây sử dụng ngoài trời.
TTI đã có mặt tại hơn 40 quốc gia và luôn là một trong những lựa chọn lý tưởng của những nhân sự đầy năng lượng, nhiệt huyết, sẵn sàng cùng chúng tôi cống hiến, từ đó xây dựng và giúp TTI trở thành một công ty đẳng cấp thế giới với vị thế đầu ngành.
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
- Du lịch
- Team building
- Thể thao
- Party
Lịch sử thành lập
-
Được thành lập vào năm 1985
Mission
Giá trị là nền tảng để chúng tôi đưa ra tất cả các quyết định và là kim chỉ nam cho mọi tương tác trong nội bộ và bên ngoài Công ty. Chúng tôi luôn nỗ lực đảm bảo thực thi các giá trị ở mọi cấp độ trong tổ chức, giúp tạo ra các mối quan hệ đáng tin cậy và lòng trung thành gắn bó lâu dài với thương hiệu.
Review Techtronic Industries Vietnam (TTI)
Mức lương khá, về môi trường làm việc và đồng nghiệp thì khá chán. Đã làm lâu mới biết được chia bè phái và nịnh hót nhau ở TTI này (rv)
Không thể làm lâu dài. Quản lý cv kỳ dị.Văn hóa quản lý ở nhà máy sx tệ (rv)
Văn hóa quản lý ở nhà máy không tốt, khó gắn bó lâu dài, không có văn hoá đào tạo nhân sự