Mô tả công việc
• Direct/Manage everyday activity, plan and assign work ensuring you always have the right staffing numbers
• Develop your team and improve their performance through coaching and feedback, and create performance and development goals for colleagues
• Train colleagues to make sure they deliver with compliance and to the standards we expect
• Drive a great working environment for teams to thrive - linking up departments to create sense of one team
• Promote teamwork and quality service through daily communication and coordination with other departments
• Help create the department’s annual budget and the setting of departmental goals
• Monitor budget and control expenses with a focus on food, and labour costs….
• Ensure that operating and kitchen equipment is maintained to a good standard with minimum breakage.
• Diligence in prevention of wastage
• Control quality of received product in receiving area
• Ensure portion control process follow recipe and minimized wastage
• Liaise with the Stewarding Manager in order to ensure high standards of cleanliness are maintained in all areas of the kitchen, such as machinery, small Kitchen equipment, floors and fridges.
• Have a complete understanding of, and adhere to the Culinary standards relating to recipes, preparation methods and plating standards in the banquet
• Maximize motivation, morale and consistently maintain discipline and discipline related documentation following hotel guidelines and local legislation.
• Report accidents and sickness in the log Book and to report any such incidents immediately to the Executive Sous Chef-Executive Chef, with clear and concise updates if required, and follow up completed
• Attends meetings and briefings as instructed by the Executive Sous Chef, Executive Chef and clearly and concisely disseminates relevant information to related teams, in a timely manner
• Inform and keep the Executive Chef up-to-date on challenges and irregularities and recommend courses of action
Quyền lợi được hưởng
Service charge
Social Insurance as law
Bao Viet Health insurance for personal and family
24/7 Accident Insurance
Relocation assistance
Rest & Relaxation Allowance
Repatriation allowance
Home Leave allowance
Housing, uniform, meal, and transportation are provided by the resort
Gym room
Yêu cầu công việc
Diploma or Vocational Certificate in Culinary Skills or related field.
2. Service years in the field :
10 years minimum in five star hotel or fine dining restaurant.
3. Service years in supervisor/manager level:
2 Years previous experience in same position
4. Knowledge and skills:
Must be able to read and write to facilitate the communication process
Computer and Microsoft Office skills
Solid communication & training skills
Menu compilation skills
Having knowledge about food safety and hygiene
Food cost of the banquet kitchen
Budget of the banquet kitchen
Competitor / best practice knowledge
Working with multi-cultural teams
Be aware of all Health, Safety and Fire regulations and to abide by their terms
Maintain high standards of personal hygiene at all times
Demonstrate proper and safe usage of all kitchen equipment
Ensure that full uniform is worn at all times
Support and adhere to the equal opportunities policy of the company
5. Language:
Good comprehension of the English language
6. Preferred (if required)
Interacts with guests and individuals outside the hotel including, but not limited to, current and potential clients, owning company representatives, suppliers, competitors and other members of the local community
Yêu cầu hồ sơ
Certificate related job applied
Hotline: 091 906 5846 - 091 909 6325 (Human Resources Department)
CÔNG TY TNHH TƯ VẤN DU LỊCH & QUẢN LÝ KHÁCH SẠN VIET ORIENT, tên viết tắt là Viet Orient Hospitality (VOH) được thành lập bởi ông Nguyễn Văn Quảng. Hoạt động kinh doanh chính của VIET ORIENT HOSPITALITY là cung cấp dịch vụ tư vấn, set up, đào tạo và quản lý khách sạn, khu nghỉ dưỡng và hiện nay Công ty đã có các sản phẩm tại Hạ Long, Sapa và Đà Nẵng, trong tương lai Công ty sẽ mở rộng địa bàn trên toàn quốc. Xuất phát từ nhu cầu phát triển của ngành du lịch, đội ngũ chuyên gia của Công ty là tập hợp những nhân sự cấp cao làm việc trong ngành dịch vụ du lịch khách sạn lâu năm của các tập đoàn quốc tế như: Accor, Starwood, IHG, Hilton…. Các thành viên này tập hợp lại để xây dựng thành một công ty tư vấn, set up và quản lý khách sạn, nhằm khẳng định vị thế của người Việt trong lĩnh vực du lịch, khách sạn. Chính vì vậy, Công ty chú trọng vào việc đào tạo đội ngũ nhân viên chuyên nghiệp ngay từ ban đầu. Các vị trí có thể lấy từ các khách sạn đang hoạt động, đã có nhiều kinh nghiệm để tư vấn, set up và vận hành.
Các dự án của VIET ORIENT HOSPITALITY đang và từng set up, quản lý và vận hành có tiêu chuẩn từ 3 đến 5 sao trên toàn quốc như: Pistachio Hotel Sapa, Halong New Day Hotel, One Opera Da Nang Hotel, Moonbay Halong Hotel, Lapaz Resort Halong, Nesta Hotels, Famiana Resort & Spa Phu Quoc, Starcity Halong Bay, Halong DC Hotel...