Are You Looking For a Fun Place to Work?
Join The Game!
Leader in the development and publishing of games, Gameloft® has established itself as a pioneer in the industry, creating innovative gaming experiences for over 20 years. Gameloft creates games for all digital platforms, from mobile to cross-platform titles for PC and consoles. Gameloft operates its own established franchises such as Asphalt®, Dragon Mania Legends, Modern Combat and Dungeon Hunter and also partners with major rights holders including LEGO®, Universal, Illumination Entertainment, Hasbro®, Fox Digital Entertainment, Mattel®, Lamborghini®, and Ferrari®. Gameloft distributes its games in over 100 countries and employs 3,400 people worldwide. Every month, 55 million unique users can be reached by advertisers in Gameloft games with Gameloft for brands, a leading B2B offering dedicated to brands and agencies. Gameloft is a Vivendi company.
The Associate Product Manager is the expert on the live game, responsible for transforming the live-ops strategy into a detailed plan and setting up in-game events and promotions. Their goal is to surprise and delight users daily, driving engagement and achieving the game's monetization targets.
Your main challenges will include
- Collaborate with Product Manager, Marketing team, and Production teams to create and manage live-ops plans.
- Define & set up in-game events and promotions using the required tools.
- Oversee live-ops QA testing process to ensure a smooth user experience.
- Manage in-game inventory and ensure proper item display.
- Work with cross-functional teams on communication strategies, asset creation, and localization; keep stakeholders updated on live-ops plans.
- Benchmark industry best practices for live-ops strategies; analyze live-ops data, report, and continuously improve in-game actions.
- Passion for games, with creative ideas to boost engagement, enhance features, and improve user satisfaction.
- Basic understanding of various game business models.
- Self-motivated with the ability to quickly learn different CRM tools.
- Strong attention to detail and accuracy.
- Advanced proficiency in English.
Recruitment Process
- (1) Screening call. Only qualified candidates will be contacted by our recruiters,
- (2) Test,
- (3) Interview,
- (4) Offer.
Work Location and Hour
- Work location 26 Ung Van Khiem, Binh Thanh, HCMC (hybrid working model)
- Work hours 0830 A.M - 0600 P.M, Monday - Friday
Why Join Gameloft?
- You want to work in an exceptional industry and create games downloaded more than 1 billion times per year.
- You want to be part of a talented and supportive team of pioneers who have a passion for creating video games.
- You want to contribute to a vibrant and dynamic atmosphere.
- You want to join a global company and meet great people around the world.
- You will work on a permanent contract with competitive remuneration and benefits package.
- You are looking for a fun place to work in the heart of the city.
What We Offer
- An attractive monthly salary alongside Tet and other performance bonuses.
- 100% coverage of mandatory insurance (SI, HI, UI) and extra healthcare insurance.
- Various training packages, including internal training, sponsorship training, and e-learning (i-learn, Udemy,...).
- 12 days of paid annual leave, 5 days of paid sick leave, 12 days of paid holiday leave (including 1 day for Christmas),...
- Hybrid working model.
- A monthly allowance to cover electricity and Internet bills.
- A range of policies of support employees physically, mentally and emotionally while working from home.
- A dynamic workplace environment, with over 18 nationalities, where hundreds of world-renowned game titles were born.
- Opportunities to train with experts and develop yourselves.
- An open-space office, a cafeteria, a terrace and a Gaming Area.
- Other benefits from one of the best employers in Vietnam.
What's more?
- Want to know more? Visit our websites
- Saigon Studio website
- LinkedIn page
- Facebook page
- Due to the high number of applicants, we regret to inform you that only shortlisted candidates will be notified. Thank you for your understanding.
Ra đời vào năm 2000, CÔNG TY TNHH GAMELOFT đã trở thành một trong những doanh nghiệp đột phá và đi đầu trong lĩnh vực sản xuất các ứng dụng trò chơi trên nền tảng kỹ thuật số và mạng xã hội trên thế giới. Một số sản phẩm đã được phát hành thuộc bản quyền của Gameloft như Asphalt®, Order & Chaos, Modern Combat và Dungeon Hunter; đồng thời công ty cũng là đối tác với những thương hiệu lớn bao gồm Universal, Illumination Entertainment, Disney®, Marvel®, Hasbro®, Fox Digital Entertainment, Mattel® và Ferrari®. Công ty phân phối sản phẩm tới hơn 100 quốc gia với đội ngũ nhân viên trên 6,000 người. Gameloft là một công ty thuộc tập đoàn Vivendi.
Tại Việt Nam, Gameloft được thành lập vào năm 2004 với nguồn nhân lực trẻ, năng động và tràn đầy nhiệt huyết. Đội ngũ nhân viên luôn sẵn sàng học hỏi, sáng tạo và đón đầu những thách thức, đổi mới trong lĩnh vực trò chơi giải trí. Gameloft Việt Nam hiện đang phát triển mạnh mẽ với đội ngũ nhân viên hơn 1,600 người tại 4 studio tại TP.Hồ Chí Minh, Đà Nẵng và Hà Nội.
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm đầy đủ SI, HI, UI và bảo hiểm bổ sung (PTI).
- Bảo hiểm Y tế, Xã hội và Thất nghiệp (dựa trên mức lương gộp, theo Bộ luật Lao động) và Bảo hiểm tai nạn
Các hoạt động ngoại khóa
- Teambuilding
- Staff Trip
- Company event hàng năm
- Câu lạc bộ
- Góc Game PS4
- Game Online Contest
Lịch sử thành lập
- Năm 1999, Gameloft được thành lập bởi Michel Guillemot, một trong năm người sáng lập Ubisoft
- Tháng 2/2009, Gameloft đã xuất xưởng hơn 200 triệu bản trò chơi của mình kể từ khi IPO, cũng như 2 triệu lượt tải xuống trò chơi hàng ngày qua App Store dành cho iOS.
- Tháng 11/2009, Gameloft đã cắt giảm mạnh các khoản đầu tư vào phát triển trò chơi Android
- Tháng 7/2010, Gameloft đã cố gắng bán các trò chơi Android trực tiếp thông qua trang web của mình, tránh sử dụng Google Play
- Tháng 7/2014, Gameloft thông báo rằng họ sẽ tập trung mạnh vào chất lượng hơn là số lượng, như đã tuyên bố trước đây.
- Tháng 2/2012 và tháng 2/2016, Gameloft đã ký hợp đồng xuất bản lần lượt với GREE, Inc. và GungHo Online Entertainment để tạo điều kiện cho sự hiện diện của nó tại thị trường châu Á.
Mission
GameLoft mong muốn làm kinh ngạc thế giới để mọi người có thể tận hưởng khoảnh khắc hạnh phúc. Công ty đặt tất cả nghệ thuật và thủ công của mình vào đó và tạo ra trải nghiệm đa nền tảng là tiêu chuẩn cho ngành và được hàng triệu người chơi tải xuống mỗi ngày.
Review GAMELOFT
Môi trường tốt cho fresher
Môi trường tốt, phúc lợi nhiều, cơ hội thăng tiến hạn chế
Phúc lợi tốt, lương kém(GL)