














Google will be prioritizing applicants who have a current right to work in Singapore, and do not require Google's sponsorship of a visa.
For Bangkok Applicants:
Google will be prioritizing applicants who have valid working rights in Thailand and do not require Google’s sponsorship of a visa.
Note: By applying to this position you will have an opportunity to share your preferred working location from the following: Singapore; Jakarta, Indonesia; Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia; Bangkok, Thailand; Ho Chi Minh City, Vietnam.Minimum qualifications:
- Bachelor's degree or equivalent practical experience.
- 8 years of experience in media analytics, advertising sales, digital media and marketing, consulting, or financial analysis.
- Experience with programming languages such as Python or R for data analysis and modeling.
- Master's degree in Statistics, Econometrics, Data Science, Mathematics, or a related quantitative field.
- Experience with various MMM techniques (e.g. Bayesian MMM, time series regression, Machine learning).
- Experience in developing and implementing MMMs in a business environment, with understanding of statistical modeling techniques, including regression analysis, time series analysis, and causal inference.
- Understanding of the digital advertising and measurement ecosystem (e.g. attribution, experiments, data clean rooms, server-side API).
- Excellent communication skills, with the ability to present complex information to senior and C-level stakeholders.
As a Marketing Mix Modeling (MMM) Specialist at Google, you will play a pivotal role in empowering our clients to optimize their marketing investments through advanced statistical modeling and data-driven insights. You will be a trusted advisor, guiding clients through complex MMM analyses, translating technical findings into business strategies, and influencing executive-level decision-making. You will be responsible for driving the adoption of measurement methodologies and fostering a culture of data-driven marketing within Google and our client ecosystem.
Our Large Customer Sales teams partner closely with many of the world’s biggest advertisers and agencies to develop digital solutions that build businesses and brands. We enjoy a bird’s eye view on the massive transformation occurring as advertising shifts to mobile and online platforms. We're uniquely situated to help shape how companies grow their businesses in the digital age. We advise clients on Google's broad range of products across search, video and mobile to help them connect instantly and seamlessly with their audiences.
Responsibilities
- Lead Marketing Mix Modeling (MMM) Modeling and Analysis by consulting on MMM models using Python, R, or other statistical tools. Conduct analysis of marketing data to identify key drivers of performance and provide recommendations. Guide customers through modelling discussions, explaining statistical concepts to both technical and non-technical audiences.
- Serve as a consultant to clients, advising on measurement strategies and best practices. Build and maintain relationships with key stakeholders, including marketing executives and agency partners.
- Collaborate with sales, product, and customers teams to drive momentum on MMM conversations and unblock where needed. Partner with cross-functional teams to develop and implement new measurement methodologies and tools.
- Identify opportunities to improve Google's MMM capabilities and drive innovation in the field. Advocate for the adoption of advanced measurement techniques within the industry.

Công ty TNHH Google là một công ty công nghệ đa quốc gia của Mỹ, chuyên về các dịch vụ và sản phẩm liên quan đến internet bao gồm: công nghệ quảng cáo trực tuyến, điện toán đám mây, công cụ tìm kiếm, phần cứng và phần mềm. Doanh nghiệp nằm trong những công ty công nghệ “Big Four” có giá trị nhất thế giới cùng với: Apple, Facebook, Amazon.
Công ty Google được thành lập vào năm 1998 bởi Larry Page và Sergey Brin. Tháng 8 năm 2015, Google quyết định tổ chức lại công ty với tư cách là một tập đoàn có tên là Alphabet Inc. và Google trở thành công ty con hàng của của tập đoàn này.
Trụ sở chính của công ty đặt tại Mountain View, California, Hoa Kỳ. Tổng số vốn chủ sở hữu là 131.133 tỷ USD (năm 2014). Số lượng nhân viên làm việc tại công ty là 103.459 người, phân bố khắp nơi trên thế giới. Website chính thức của doanh nghiệp là: www.google.com. Google xếp hạng 1 trong danh sách công ty có lưu lượng truy cập nhiều nhất thế giới do Alexa thống kê.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Bóng đá
- Du lịch
- Team building
- Thể thao
Lịch sử thành lập
- 2017: Công ty được thành lập
Mission
- Đối với Khách hàng
Xây dựng mối quan hệ lâu dài với Khách hàng thông qua việc cung cấp các sản phẩm chất lượng và dịch vụ khách hàng chuyên nghiệp.
- Đối với Đối tác
Đề cao tinh thần hợp tác cùng phát triển dựa trên sự tôn trọng và tin tưởng, mang lại những giá trị thiết thực cho Đối tác.
- Đối với Cộng đồng và Xã hội
Thực hiện tốt vai trò, trách nhiệm đối với Xã hội, tham gia đóng góp tích cực vào các hoạt động chia sẻ những khó khăn với Cộng đồng vì một đất nước giàu mạnh và hạnh phúc.
- Đối với Nhân viên
Luôn tâm niệm rằng nhân lực là tài sản quý giá nhất, vì vậy Công ty cam kết tạo ra môi trường làm việc tối đa hóa năng lực của mỗi cá nhân, luôn quan tâm đến đời sống vật chất và tinh thần của toàn thể Nhân viên và đảm bảo mức thu nhập tương xứng với những cống hiến cho sự phát triển của Công ty.
Review GOOGLE VIETNAM
Chế độ phúc lợi tốt, quan tâm đến nhân viên, miễn phí đồ ăn thức uống, áp lực công việc cao (DX)
Yêu thích làm việc
Xử lý tài khoản