- A key player in Global Sourcing in driving Sourcing’s vision to be the Most Agile, Most Competitive, Most Digitalized & Cleanest Supply Base in the industry.
- Lead the overall business of the Operation Centers/designated factories or factory groups and manage the relationships between adidas Group and Tier1 ensuring that adidas Sourcing objectives are met.
- Lead the overall sourcing business, operations, and functions in designated groups of factories/operations centers, to execute the global sourcing strategies.
- Accountable for leadership of the Development & Commercialization and Production teams in the supplier groups/OCs ensuring that they fully carry out their expected JD/R&R and that all company standards are met with support from relevant functional heads when needed (including development, material, costing, quality, SEA & ME)
- Own all KPI performance of the managed vendors within assigned “Country of Origin (“CoO”) and own the relationship at Supplier Group level where relevant.
- Drive company key initiatives, such as Quality, ME/CI, SPIKE, and Tier1/Tier2 alignment programs and projects to ensure overall and supplier capabilities are industry leading / world class.
- Build and maintain close working relationships with the factory senior management and internal functional leads to ensure quick resolution of issues as well as engage them in the overall company strategies.
- Represent operations both internally & externally and foster a strategical partnership and relationship with our customers.
- Provide input and regular update of information necessary to support the allocation process.
- Ensure all operations comply with relevant local laws respecting human rights, health and safety of all employees and environment.
- Invest in people skills through Development and Training, provide ongoing coaching to the team members and take an active role in driving engagement.
- Enhance work environment considering infrastructure, SEA & labor and security.
- Streamline processes through continuous improvement techniques and tools and challenge existing standards and procedures.
- Own Direct Development (“DD”) audits to ensure Virtual & Physical sample meet adidas standards and reflect design intent.
- Ensure all sourcing operations and practices fully comply with adidas’ Responsible Sourcing & Purchasing Policy, adidas standards and legal requirements, while managing the relevant processes internally and externally.
- Role model leadership to foster a culture of Diversity Equity & Inclusion that strives for an inclusive workplace.
- Global Sourcing
- Headquarter (HQ) laboratory – factory laboratories.
- Product Operations
- Other Global Function Team: Social and Environmental Affairs / Government Affairs
- External stakeholders: Sourcing Suppliers, Transport, Logistics and Customs
- Have a wide experience of sourcing management concept of consumer goods.
- Strong presentation, negotiation, influencing, interpersonal and communication skills.
- Fluent in English (written and spoken)
- Strong MS Office Skills
- Strong leadership skills and ability to work with multidimensional teams.
- University degree in engineering/product creation or related areas
- Minimum 7+ years of work experience of which ideally 5 years were in production creation / manufacturing and in managerial positions
Adidas (cách điệu thành adidas từ năm 1949) là một tập đoàn đa quốc gia của Đức, được thành lập và có trụ sở tại Herzogenaurach, Bavaria, chuyên thiết kế và sản xuất giày dép, quần áo và phụ kiện. Đây là nhà sản xuất đồ thể thao lớn nhất ở châu Âu và lớn thứ hai trên thế giới, sau Nike. Đây là công ty cổ phần của Tập đoàn Adidas, bao gồm 8,33% cổ phần của câu lạc bộ bóng đá Bayern München, và Runtastic, một công ty công nghệ thể dục của Áo. Doanh thu của Adidas cho năm 2018 được liệt kê là 21,915 tỷ euro.
Chính sách bảo hiểm
-
Tham gia đầy đủ các chế độ BHXH,BHYT,BHTN..., các ngày nghỉ lễ tết, nghỉ phép theo quy định.
Các hoạt động ngoại khóa
- Tham gia các hoạt động nghỉ mát, gala, teambuilding, khám sức khỏe định kỳ...
Lịch sử thành lập
- Ngày hoạt động: 13/03/2009
Mission
- Trung thực: Điều bạn suy nghĩ, nói và hành động phải thống nhất với nhau. Nói cách khác, trong và ngoài là một.
- Đặt con người làm trọng tâm: luôn suy nghĩ cho người khác/người đối diện và hỗ trợ họ hết sức mình.
- Thẳng thắn, lắng nghe, bao dung: Một môi trường minh bạch, trao đổi thẳng thắn nhưng với ý muốn tốt đẹp, cùng nhau đưa ra ý kiến để hoàn thiện nhau và đạt mục tiêu chung của công ty.
- Chịu trách nhiệm 100%: Sự thỏa mãn, thành công trong công việc, cuộc sống đều do bạn kiểm soát được.
- Thử thách bản thân mỗi ngày: Không được bao giờ ngừng hoàn thiện hay thỏa mãn với bản thân. Luôn tìm kiếm feedback để hoàn thiện, đương đầu với thử thách, có một tư duy mở và luôn học hỏi & phát triển.
Review Adidas Việt Nam
Nhà phân tích kế hoạch cung ứng
Môi trường tốt, phúc lợi cao
Giám đốc/Chuyên gia phát triển kinh doanh