About Company:
Suntory is a global leader in consumer-packaged goods, renowned for producing and distributing a uniquely diverse portfolio of beverages, premium spirits, beer, wine, and wellness products throughout the world. With a history dating back to 1899, we are driven by a profound purpose: to inspire the brilliance of life, by creating rich experiences for people, in harmony with nature.
Suntory PepsiCo Vietnam Beverage (SPVB) is a strategic alliance between PepsiCo Inc. and Suntory Holdings Ltd. since 2013.
At Suntory PepsiCo VietNam Beverage, we are committed to creating a diverse, equitable, and inclusive workplace for all employees. We strive to provide equal opportunities for employment, development, and advancement regardless of race, color, religion, gender, gender identity or expression, sexual orientation and age. We are continuously working to cultivate an environment that is free from discrimination, harassment, and bias, and we welcome all individuals to apply for roles at Suntory PepsiCo.
Job Summary:
Assist Senior Account Manager to deliver volume and revenue and other objectives in assign accounts by selling in Sales
Development objectives and Initiatives established during the AOP and build sustainable strategic partnership with customers via JBP. Develop, closely follow up and execute agreed business programs, leverage effiecient call coverage and ensure all assigned accounts comply with SPVB performance standards and commitments.
Job Responsibilities
- Grow Volume, revenue and share in assigned accounts
- Develop, sell and execute effective CDAs with idenified customers as alignement with AM/SAM
- Develop and keep updated an account plan to the SPVB standard: develop specific standards for merchandising range, promotions activitites for accounts to enhance brand image and gain share
- Develope initiatives in assigned accounts to improve the business performance
- Call on all customer wiring assignments as planned
- Provide pre & post execution evaluation of marketing programs and communicate to location
- Ensure to achieve 5 points scorecard
- Monitor performance and compliance to CDAs, taking corrective action when necessary
- Ensure fast solution for smooth operation when there is changes from customers or from SPVB: payment, supply chain
- Setting objecives and tracking results
- Set clear objectives that are consistent with company goals with alignment with AM/SAM
- Ensure clear communication and aherence of pricing and promotions to internal and external
- Review progress vs objectives on a bi-weekly basis
- Identify & Win new business Identify and evaluate new business opportunities (new distribution/new customers) & develop SPVB products in new accounts in assigned location with effective CDA, alignement with AM/SAM
- Others
- Coordinate with OPE & Blueforce to execute daily sales operation in assigned location
- Lead problem solving and address team issue
- BA degree in any disciplines, major in Economics/ Commerce/ Marketing are preferred.
- Experienced On-premise channel (Food, Beer…), 02 years minimum
- Good channel/customer/industry insight
- Good understanding of selling & distribution system
- Good functional skills including: analytical/logical skill & negotiation skill
- Good interpersonal skills: communication, strategic influencing and presentation skill
- Solutions & results oriented, customer service oriented
- Ability to handle complexity
- Good commands of English
- Strong computer , work with system (DMS, SAP…)
Smartlog đồng hành cùng doanh nghiệp Việt Nam xây dựng mạng lưới logistics trở thành một hệ sinh thái mà các doanh nghiệp có thể chia sẻ, tối ưu hóa nguồn lực cũng như nâng cao năng lực cạnh tranh. Chúng tôi không ngừng đổi mới về công nghệ và giải pháp để doanh nghiệp Việt Nam có thể cạnh tranh ở tầm khu vực, trước nhất là ngay tại “sân nhà” Việt Nam. Startup Việt Nam tiên phong về phát triển các giải pháp công nghệ thông tin phục vụ cho hoạt động vận hành logistics.
Chính sách bảo hiểm
- Chế độ Bảo hiểm đầy đủ (BHYT, BHXH, BHTN)
Các hoạt động ngoại khóa
- Hoạt động xã hội
- Dã ngoại, team building theo quý
- Các cuộc thi năng khiếu như : Ca hát, múa, nhảy
- Tham gia các hoạt động, sự kiện, team building, du lịch nghỉ mát… do Công ty tổ chức;
Lịch sử thành lập
- Được thành lập năm 2015
Mission
Tham gia, cung cấp và nâng cao hiệu quả cho tất cả các bên liên quan trong chuỗi cung ứng bằng việc tận dụng công nghệ, con người và tài sản.
Review SMARTLOG
Team trẻ nên môi trường làm việc thoải mái, không bị soi mói kiểu nhà nước, các bạn trong team mình khá hòa đồng với nhau
Công việc phù hợp với bản thân mình, được làm và được thử nhiều task mới, được thoải mái đề xuất các ý tưởng )(rv)
Nhìn lại thì khi trải qua giai đoạn khó khăn, việc chậm tiền làm cho mình làm việc cũng ý thức hơn, khôn ngoan hơn trong việc lựa chọn, cày dự án, bản thân khi vô dự án, thấy có ý chí rất cao là phải win deal, phải thu tiền(rv)