Your Role
You will be responsible for enabling transport activities by executing bookings, entering orders + generating all required export documentation while liaising with our customer care specialists to ensure all requirements are met (in a timely + efficient manner).
Your Responsibilities
You will do this by working with a variety of internal + external stakeholders while focusing on the following key objectives:
- To review + ensure alignment of shipping instructions, clarifying any deviations/conflicts taking country regulations, export compliance, rate + routing information into consideration.
- To issue BAL specimen + release BAL B/L as per financial guidelines + working instructions.
- To timely + accurately submit carrier OBL instructions, VGM + security filings.
- To ensure departure confirmations (or deviations v. scheduled departure) are shared with the CCLs.
- To immediately escalate problems, operation disputes or discrepancies to more senior roles as relevant.
- To monitor the operational performance of carriers + other vendors, escalating/creating awareness if performance + commitments are not being delivered.
- To collaborate with CCLs through proactive provision of information, knowledge, solutions + alternatives to deliver customer satisfaction.
- Bachelor Degree majoring in International Business, Import-Export, Economics or relevant major.
- At least 1 year experience working in the same position.
- Basic knowledge about import / export process.
- Good at communication, time management and problem solving skills.
- Being careful, customer-oriented and detail-oriented.
- Good learner.
- Good command of English.
Our global logistics network, cutting-edge IT systems, in-house expertise and excellent customer service is proof of our dedication to be the market leader. These attributes have placed us at the forefront of our industry, and positioned us to continue increasing the scope of our customer solutions and services. Kuehne + Nagel gives employees the opportunity to learn and develop; to grow and perform to their fullest potential within a global work environment. We offer performance driven remuneration and total rewards and benefits.
Thành lập từ năm 1997, Giấy Sài Gòn đã từng bước khẳng định thương hiệu và uy tín trong ngành giấy. Giấy Sài Gòn tự hào là công ty giấy hàng đầu Việt Nam sản xuất đồng thời hai dòng sản phẩm giấy tiêu dùng và giấy công nghiệp.
Giấy Sài Gòn mang đến cho thị trường những sản phẩm giấy tiêu dùng với chất lượng tốt nhất mang nhãn hiệu Bless You, Saigon và các sản phẩm giấy công nghiệp (medium, testliner, chipboard, duplex) phục vụ nhu cầu sản xuất bao bì carton.
Giấy Sài Gòn xây dựng hai nhà máy, Mỹ Xuân 1 và Mỹ Xuân 2 tại Khu công nghiệp Mỹ Xuân A (huyện Tân Thành, tỉnh Bà Rịa Vũng Tàu) với với tổng công suất giấy tiêu dùng 48.360 tấn/năm và giấy công nghiệp 224.640 tấn/năm. Công nghệ sản xuất của Giấy Sài Gòn được nhập khẩu toàn bộ từ các nhà cung cấp công nghệ giấy hàng đầu thế giới như Andritz, Kadant Lamort, Eimco, GL&V, Voith, ABB tại Mỹ, Pháp, Tây Ban Nha, Áo cùng đội ngũ chuyên gia giàu kinh nghiệm.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm: BHYT, BHXH, BHTN
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Party
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Được thành lập năm 1997
Mission
Với mục tiêu phát triển bền vững, các sản phẩm mang thương hiệu Giấy Sài Gòn gắn liền với các giải pháp cải thiện cuộc sống và an toàn cho sức khỏe cho người tiêu dùng.