Role Overview
Own eB2C channel strategy, includes digital marketing, e-site merchandising, partnerships strategies, and oversee the channel P&L and drive eB2C business growth
What You’ll Be Doing
- eB2C Channel Strategy: Develop and own comprehensive eB2C digital channel strategies by collaborating with Marketing and EB2C leadership team, incooperating digital marketing, 6Ps (Product, Pack, Price, Place, Promotion, Proposition), site merchandising, eCommerce media and partnerships to enhance online sales presence, customer engagement and sales
- Channel P&L Management: Take full ownership of the channel P&L management and optimization by building, monitoring effectiveness and working closely with eB2C Key Account & e-Store Management team to ensure financial targets are met and profitability is maximized.
- Commerce Planning: Drive buyer growth through targeted digital selling and marketing strategies by leading segmentation and personalized selling and marketing campaigns to enhance consumer engagement.
- Channel Growth: Identify expansion opportunities and optimize channel performance by implementing innovative solutions to drive sustainable growth and increase market share.
- Channel Capability: Spearhead the development and execution of channel capabilities to enhance performance, improve operational efficiency, and drive sustainable growth.
- Team development and Cross-functional collaboration: Provide leadership and mentorship to eB2C Strategy and Planning team, foster a culture of innovation, collaboration, and continuous learning and drive effective cross-functional collaboration at all levels to drive common agenda
- Stay updated of industry trends, market changes, and best practices to continuously optimize strategies and maintain a competitive edge
- Other tasks assigned by line manager
- 3-5 years of experience in similar role with proven experience in E-Commerce.
- Proven track record of success in developing and implementing eB2C digital channel strategies.
- Strong expertise in digital marketing, site merchandising, partnership management, and channel P&L analysis.
- Excellent leadership, strategic thinking, and communication skills.
- Ability to drive cross-functional collaboration, influence stakeholders, and lead high-performance teams.
- Demonstrated ability to drive growth and achieve results in a competitive market environment.
- Adaptability to work in a fast-paced, ambiguous environment and ability to prioritize tasks effectively.
For further information about the role . Apply today at: https://forms.office.com/e/sq7HVgVKyd
Công ty Cổ Phần Tập đoàn Khoáng sản Đầu tư Hưng Thịnh là Doanh nghiệp có nhiều năm hoạt động trong lĩnh vực khoáng sản, đặc biệt là hiểu biết rõ, sâu sắc về khoáng sản Titan tại Bình Thuận. Ngay những năm 2000, chúng tôi đã khai thác, chế biến các sản phẩm tinh quặng: Ilmenite, Rutile, Monazite, Zircon, Leucoxen đáp ứng đầy đủ các yêu cầu về chất lượng của khách hàng trong nước và ngoài nước. Sản phẩm của Hưng Thịnh từ trước đến nay được dùng làm nguyên liệu đầu vào cho nhiều ngành công nghiệp và được sử dùng rộng rãi trong lĩnh vực sản xuất gạch, gốm, sứ, thủy tinh, sơn, luyện kim , que hàn, bột màu và nguyên liệu đa dạng cho nhiều ngành công nghiệp khác. Chiến lược phát triển lâu dài của Công ty là tập trung đầu tư nhà máy chế biến sâu theo quy hoạch của Chính phủ.