Product Support Officer is responsible for the product execution throughout the Product Development Division. His/her accountabilities are maintaining the product system setup from Product side, working closely with other relevant teams (Risk, Sales, Underwriting, Operations, DT&M, ICT...) to define the workflow, operation process to ensure the process run smoothly and support sales & Product Division to achieve the company target/ strategy.
II. Key Roles & Responsibilities:
The Product Support Officer performs a wide range of duties including but not limited to:
1. Manage and maintain the Sales Finance portal to support sales activity of Sales Finance product include (30%)
- Set up and manage dealer
- Control product list & price
- Set up and de-active promotion campaign with dealer
2. Support for the sales division to ensure the process, operation, and system (30%)
- Support sales and partnership activity on daily basis to maintain smoothly operation regarding to system support development
- Receive and support Sales special request regarding to process, operation, deviation request
- Provide instruction/ guideline to users of new product/ process/ promotion campaign
- Maintain the Product policy/ manual and process
3. Updating and testing the system for new product development (30%)
- Raise requirements to develop/ change or modify system to adapt with new product development
- Conduct the UAT test with end users to launch new product/ dealer/ promotion campaign if any
4. Other tasks (10%)
- Other ad-hoc tasks assigned by Dept Head.III. Job Requirements
1. Qualification:
- University Degree majored in Business Administration/Finance & Banking or any related major
2. Work Experience:
- 2+ years of experience preferably in banking or consumer finance company
3. Knowledge:
- Knowledge of Retail banking - Consumer finance: products, policies and processes
- How to research and keep up to date with market's changing and technology that may impact product development
- System: loan management
- Execute and monitor business performance
- Maintain operation of Sales Finance product, manage dealer, control product list & price
- Referable experience in a product team/ credit operation
4. Skills:
- English - Upper-intermediate
- Project Management, System operation
- Good problem's solving abilities, able to troubleshoot issues and determine the cause of plan's success or failure
- Collaboration, Problem analysis, Presentation skills
- Ability to define problem, collect data, establish facts and draw valid conclusions
- MS Office (Word, Excel, Access) and knowledge of CRM- Attractive, competitive salary
- Dynamic and professional environment
- Guaranteed 13th month salary
- Premium health insurance for employees
- Annual health check
- 14 Days of annual leave
Công ty Cổ phần Tập đoàn Thế Kỷ(Tập đoàn Cengroup) là tập đoàn lớn bao gồm 9 công ty thành viên, cung cấp đầy đủ các loại hình kinh doanh và dịch vụ bất động sản như: đầu tư, môi giới, sàn giao dịch, thẩm định giá, quản lý khai thác, tư vấn đào tạo, truyền thông – đáp ứng các yêu cầu khắt khe của luật định và thỏa mãn mọi yêu cầu, lòng tin của Chủ Đầu Tư và khách hàng
Với các dịch vụ đầy đủ, trụ sở chính của Tập Đoàn Cengroup được đặt tại Hà Nội và các văn phòng chi nhánh được đặt tại Hạ Long, Đà Nẵng, Sài Gòn. Đội ngũ nhân viên lên đến gần 1700 người cùng với hàng ngàn đại lý và cộng tác viên khác . Ngoài trực tiếp làm chủ đầu tư các dự án bất động sản, CENGROUP còn cung cấp đầy đủ và trọn gói tất cả các loại hình DỊCH VỤ BẤT ĐỘNG SẢN, bao gồm:
- Dịch vụ Định giá Bất động sản.
- Dịch vụ Môi giới Bất động sản.
- Dịch vụ Sàn giao dịch Bất động sản - Hệ thống Siêu thị dự án Bất động sản STDA
- Dịch vụ Tư vấn & Đào tạo Bất động sản.
- Dịch vụ Đấu giá Bất động sản.
- Dịch vụ Truyền thông & Quảng cáo và sự kiện Bất động sản.
- Dịch vụ Quản lý & Khai thác Bất động sản.
- Dịch vụ Tư vấn, Thiết kế & Thi công nội thất.