Tính chất công việc
Full-time
Vị trí/chức vụ
Nhân viên/Chuyên viên
Yêu cầu bằng cấp (tối thiểu)
Đại Học
Yêu cầu kinh nghiệm
Không yêu cầu
Ngày đăng tuyển
14/09/2024
Số lượng tuyển
Không giới hạn
Yêu cầu ngôn ngữ
Yêu cầu độ tuổi
Không
Yêu cầu giới tính
N/A
Kĩ năng
Mô tả công việc
The Trade Executive is responsible for developing and implementing trade marketing strategies to drive sales and enhance brand presence in POS. This role involves close collaboration with sales, marketing, s to ensure alignment with brand objectives and market demands.
Key Responsibilities
1. Trade plan deployment (50%):
- Provide sales teams with the necessary tools and materials to effectively promote products in-store (Communication - POSM, GWP, Trade Activations, etc.)
- Take responsibility for visual merchandise all channels following brand guideline and fundamental framework (Availability - Assortment, Merchandising, Planogram).
- Control quality of BA part-time and agency (Product training, Activation scorecard, PG KPI, Agency Management).
- Monitor promotion execution in all channels, measure all key performance indicators and report to Trade Marketing Manager.
- Manage trade budgets and ensure cost-effective use of resources.
- Plan and execute trade events/activation
2. Data analysis and reporting (30%):
- Monitor and analyze the performance of trade marketing initiatives and adjust strategies as needed to achieve sales targets.
- Channel/category/shopper/customer research (retail audit, customer satisfaction, shopper insight, channel segmentation, in-store audit).
- Measure promotion effectiveness.
3. Other tasks assigned by manager (20%):
- Work closely with Sales/Marketing team following marketing calendar & carry out the best synergy at respective channels.
- Sales operation support.
- Other tasks assigned by Head function, line manager, Trade tactics.
Yêu cầu công việc
- University BA graduate level in economics, business, foreign trade, or marketing.
- Being fluent in English.
- Good sense of beauty/cosmetic field.
- Being proactive and taking quick actions to ad-hoc situations.
- Teamwork, can-do attitude, data analysis (Excel, PBI, etc.)
- Can work under pressure.
- Ability to work independently as well as to engage & cooperate well in a team.
- Having experiences in building up DMS, promotion setting are advantages.
Quyền lợi được hưởng
Social insurance, health insurance, unemployment insurance - from starting date
Nghỉ phép có lương
14 days annual leave
Máy tính xách tay
Laptop
Công ty TNHH Bách Thảo Dược được thành lập ngày 11/06/2018 với tổng số vốn đầu tư 120 tỷ đồng, là đơn vị chuyên sản xuất Thuốc, Thực phẩm chức năng, Mỹ phẩm có nguổn gốc từ dược liệu, thảo dược. Nhà máy Bách Thảo Dược được chứng nhận đạt tiêu chuẩn GMP năm 2019, nằm tại khu Công nghiệp Tràng Duệ, thuộc Khu kinh tế Đình Vũ – Cát Hải, An Dương, Hải Phòng. Đây là khu công nghiệp tiêu chuẩn quốc tế với đa số các tập đoàn đến từ Hàn Quốc, Nhật Bản, Đài Loan, Trung Quốc,..
Với sứ mệnh “Gìn giữ và phát huy tinh hoa Y học cổ truyền”, cùng với sự kết hợp công nghệ hiện đại trong sản xuất, Bách Thảo dược đang không ngừng phát triển và trở thành đối tác tin cậy, sự lựa chọn tối ưu của các doanh nghiệp kinh doanh, phân phối dược phẩm và thực phẩm chức năng tại Việt Nam và các nước trên thế giới.