Report to: Nutrition VN Lead
Responsibilities
- Manage and monitor business performance of Knorr Ready to Eat end to end P&L, brand health, consumer and retail data analysis
- Lead overall brand campaigns and innovations in drive business growth
- Lead external agencies in creating new campaigns and activations and deployment mixes and campaigns
- Brand plan & A&P budget management
- Lead on-going analysis and review of consumer, category, channel/customer and competitive information as part of a situation assessment on brand performance and identify growth opportunity.
- Lead the development of local marketing mix (Proposition, Product, Pack, Price, Place and Promotion)
- Sales and Operations Planning (S&OP) process from activity and demand planning to sales monitoring and analysis
- Responsible for launch and network management (innovation, relaunch product, market development and saving project), building launch plans, customer sell-in and legal & regulatory issues and managing brand budget.
- Builds productive working relationship with cross functionals: sales team, trade marketing team, CMI, regional category team, finance, and supply chain to manage brand’s day to day operations, and external partners and agencies.
- Deliver market- and customer-knowledge driven input into innovation platform projects and brand planning to ensure requirements of group of brands will be met in the future
- Responsible for launch/ re-launch management; building plans and channel strategies (promotions, media and POS), Customer sell-in and legal & regulatory issues.
- Develop & lead implementation of activation platforms and ideas based on the brand vision plan working with communication teams and agencies (PR, BTL ...)
- Lead the monitoring and reviewing of effectiveness of innovation and renovation programme to inform future plans. Ensure continued focus on and support of innovation platforms once launched.
- At least 4 years of experience in brand/product management/marketing (FMCG).
- Experience in Food and Beverage category is a plus
- Knowledge on communication development, and media planning process, public relations, and e-commerce
- Good with numbers (sales analysis, knowledge of P&L, budgeting) and has experience in strategy development
- Experience in managing relationships with a variety of stakeholders – both internal and external partners
- Experience in leading an internal cross functional task force and working with external agencies
- An excellent English language communicator with senior stakeholders and peers (conversational and presentational)
- Strong project management and problem-solving skills
- Ability to work and multitask in a fast-paced environment.
Công ty Cổ phần xuất nhập khẩu Y tế TPHCM tiền thân là Công ty cung ứng vật tư Y tế được thành lập năm 1984. Chuyên kinh doanh xuất nhập khẩu dược phẩm, dược liệu, bán buôn thuốc, kinh doanh xuất nhập khẩu trang thiết bị, vật tư y tế và dịch vụ xuất nhập khẩu ủy thác, lưu kho giao nhận hàng hóa, khai thuế hải quan.
Với hơn 35 năm không ngừng mở rộng kinh doanh và xây dựng thương hiệu, đến nay YTECO đã khẳng định vị thế dẫn đầu của mình trong lĩnh vực y tế ở Việt Nam.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 1984
Mission
Lấy con người làm nền tảng phát triển doanh nghiệp, YTECO hướng đến xây dựng đội ngũ nhân viên vững mạnh, gắn bó bền vững với công ty thông qua các chương trình tuyển dụng, đào tạo và phát triển kỹ năng cho gần 100 cán bộ nhân viên, với phạm vi hoạt động trải dài từ Bắc đến Nam.