Mô tả công việc
JOB SUMMARY
Dedicated to take care of assigned departments assistance tasks
KEY DUTIES AND RESPONSIBILITIES
We are seeking for proactive and detail-oriented department assistant to support factory operations. The ideal candidate will assist with various back-office tasks, events, training, and employee engagement activities.
Key responsibilities include:
- Provide assistance and support to foreign visitors, guests, and colleagues during their business trips to Vietnam.
- Maintain and update records for foreign guests visiting Vietnam, as well as Vietnamese staff traveling abroad for business.
- Arrange travel logistics such as booking flights, transportation, hotel accommodations, and restaurant reservations.
- Monitor and follow up on work permits, visas, and temporary residence cards for expatriates.
- Assist in organizing events (e.g., tours, dinners) for foreign guests.
- Handle payment processes, clear expenses, and prepare monthly administrative reports.
- Serve as a translator and interpreter for guests as needed.
- Communicate and coordinate with overseas departments when required.
- Perform other job-related duties as assigned.
Yêu cầu công việc
Education
College and above.
Major in Business Administration, English, Chinese or other related subjects.
Experience
Minimum 3 years in similar positions
Knowledge
Be able to comfortably use both English and Chinese
English: Verbal communication + Written
Chinese: Verbal communication + Reading + Typing
Functional Skills
Proficiency in MS Office (MS Excel, MS Word and MS PowerPoint, Outlook)
Other Abilities
Excellent time management skill, have ability to prioritize work
Strong organizational skills especially multi-tasking
Attention to details and problem-solving skills
Helpful and friendly demeanor
Ability to stay calm under pressure
Work at Tan Phu Trung Industrial Park (Cu Chi, HCMC). We provide shuttle bus from Ho Chi Minh, Binh Duong and Dong Nai.
Quyền lợi được hưởng
Cao đẳng
Độ tuổi:
Không giới hạn tuổi
Lương:
Cạnh tranh
CÔNG TY CP XÂY DỰNG SCG được thành lập vào ngày 17/04/2019 theo giấy chứng nhận đăng ký doanh nghiệp số 0108704763, đăng ký lần đầu ngày 17/04/2019 với 5 cổ đông sáng lập, vốn điều lệ ban đầu là 100 tỷ đồng với hoạt động kinh doanh chính trong lĩnh vực thi công xây dựng. Sau hơn 1 năm hoạt động, SCG đã tăng vốn từ 100 tỷ đồng lên 500 tỷ đồng, nâng cao năng lực tài chính của Công ty trong hoạt động thi công xây dựng trong bối cảnh thi công đồng loạt nhiều dự án được khách hàng tin tưởng giao thầu.
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia đầy đủ chế độ BHYT, BHXH, BHTN, … theo quy định của Nhà Nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Team building ngoài trời
- Annual trips, barbecues, …
- Du lịch hàng năm 1 năm/lần
Lịch sử thành lập
- Ngày 17/04/2019, SCG được thành lập với 05 cổ đông sáng lập, vốn điều lệ 100 tỷ đồng. Tăng vốn điều lệ thành 1,000 tỷ đồng. Thực hiện điều chỉnh vốn điều lệ thành 100 tỷ đồng do thay đổi cơ cấu cổ đông sáng lập.
- Ngày 12/01/2020, được Chủ thầu tin tưởng giao làm tổng thầu Dự án Empire với quy mô rất lớn, tổng giá trị khoảng 5,000 tỷ đồng. Thông qua phát hành thêm cổ phần cho cổ đông hiện hữu, tăng vốn điều lệ lên 500 tỷ đồng.
- Ngày 12/04/2021, ngày giao dịch đầu tiên trên UPCoM với giá 20,600 đ/CP. Ngày hủy đăng ký giao dịch trên UPCoM để niêm yết trên HNX . Ngày giao dịch đầu tiên trên HNX với giá 58,100đ/CP.
Mission
Trở thành tập đoàn Đầu tư - Xây dựng hùng mạnh, tầm cỡ khu vực Đông Nam Á và tiến tới toàn châu Á. Xây dựng và đóng góp nhiều nhất cho cộng đồng, xã hội và đất nước. Tạo ra giá trị cho cổ đông và Nhà đầu tư một cách bền vững.
Review CÔNG TY XÂY DỰNG SCG
Quản lý kém, chế độ chính sách nhân viên được, thưởng tết thấp, nợ lượng lâu (RV)