TikTok is the leading destination for short-form mobile video. At TikTok, our mission is to inspire creativity and bring joy. TikTok's global headquarters are in Los Angeles and Singapore, and its offices include New York, London, Dublin, Paris, Berlin, Dubai, Jakarta, Seoul, and Tokyo.
Why Join Us
Creation is the core of TikTok's purpose. Our platform is built to help imaginations thrive. This is doubly true of the teams that make TikTok possible.
Together, we inspire creativity and bring joy - a mission we all believe in and aim towards achieving every day.
To us, every challenge, no matter how difficult, is an opportunity; to learn, to innovate, and to grow as one team. Status quo? Never. Courage? Always.
At TikTok, we create together and grow together. That's how we drive impact - for ourselves, our company, and the communities we serve.
Join us.
The integrated marketing team crafts and executes integrated marketing and communications & campaign strategies that resonate with our diverse audience across SEA. The team builds brand awareness, drive user engagement, and enhance the overall shopping experience. Whether it's launching innovative marketing campaigns, optimizing user interfaces, or crafting compelling narratives, the team's contributions are essential to TikTokShop's success in SEA.
In this role, you will be responsible for understanding market and sellers and creators insights to contribute to the marketing strategy. This role will lead to the planning and execution of marketing activities, ensuring a seamless brand experience across all touchpoints. The specialist will collaborate with various teams and manage budgets to meet business objectives.
Roles & Responsibilities:
- Market and Audience Insights: Deeply understand the insights of shoppers, sellers, creators, and the overall market to contribute to the marketing annual plan and execution of the brand strategy
- Trend and Competitor Monitoring: Stay abreast of trends and competitor activities in the agile e-commerce landscape, and execute rapid responses to maintain competitiveness
- Campaign Management: Lead the planning and execution of marketing activities, including mega campaigns, TikTok Shopping Center campaigns, seller/creator programs, and CSR activities to build brand equity and meet business goals
- Brand Experience: Ensure a flawless brand experience across all touchpoints, delivering on time and in full.
- Performance Evaluation: Monitor and evaluate brand performance, recommending both ATL and BTL activities to ensure market success
- Cross-functional Coordination: Coordinate with local teams (Campaign, Creator, Merchants, PR, Legal, GR, CSR), regional teams (Marketing, Product,..), and external parties (agency/media and news/ influencers) to ensure project deliverables
- Budget Management: Accountable for budget analysis and management
Qualifications
Minimum Qualification:
- Minimum 4 years in Marketing, with experience in Marketing, Communication, Partnership/Event Management or relevant fields
- Strong understanding of seller relationship management systems and the ability to analyze seller, creator behavior and preferences
- Excellent project management and execution skills, capable of managing multiple projects simultaneously, including timeline creation, budget management, and team coordination
Preferred Qualification:
- Proficient in analyzing data and metrics to measure marketing campaign success and inform future initiatives
- Strong communication skills to effectively convey marketing plans and strategies to internal and external stakeholders
TikTok is committed to creating an inclusive space where employees are valued for their skills, experiences, and unique perspectives. Our platform connects people from across the globe and so does our workplace. At TikTok, our mission is to inspire creativity and bring joy. To achieve that goal, we are committed to celebrating our diverse voices and to creating an environment that reflects the many communities we reach. We are passionate about this and hope you are too.
Công ty TNHH Chợ Tốt thuộc tập đoàn Carousell có trụ sở tại Singapore, một trong những tập đoàn các trang mua bán, rao vặt trực tuyến lớn nhất và phát triển nhanh nhất trong khu vực Đông Nam Á.
Ra mắt thị trường Việt Nam từ năm 2012 với sứ mệnh nâng tầm cuộc sống mỗi ngày của người Việt thông qua nền tảng mua bán kết nối hiệu quả, tin cậy, Chợ Tốt đã giúp hàng triệu người mua và người bán kết nối được với nhau tạo nên thị trường mua bán sôi động và hiệu quả. Hiện Chợ Tốt là trang mua bán, rao vặt trực tuyến hàng đầu Việt Nam. Với đa dạng ngành hàng từ Bất Động sản, Xe cộ, Nội thất, Thú cưng, Việc làm… Chợ Tốt có thể phục vụ người dùng trong mọi giai đoạn của cuộc đời, từ một bạn sinh viên tìm nhà trọ, tìm việc làm thêm, hay khi đi làm cần mua xe máy, cho đến khi lập gia đình cần một căn nhà.
Nhờ việc kết nối người mua và người bán một cách hiệu quả, Chợ Tốt giúp hàng triệu người nâng cao chất lượng cuộc sống một cách kinh tế thông qua việc mua những món đồ giá tốt trên Chợ Tốt, đồng thời đẩy mạnh việc tái sử dụng trong cộng đồng, hướng tới một lối sống xanh bền vững, giảm thiểu khí thải CO2 tác động lên môi trường.
Chợ Tốt Xe (xe.chotot.com) là chuyên trang mua bán ô tô, xe máy mới và đã qua sử dụng được ra mắt vào đầu năm 2017. Hiện Chợ Tốt Xe đang có hơn 16 triệu lượt truy cập/tháng và 250 nghìn tin đăng/tháng. Với lượng truy cập cao, tính năng dễ sử dụng và tin đăng phân bổ khắp tỉnh thành, Chợ Tốt Xe hướng đến xây dựng một trang giao dịch xe mới và đã qua sử dụng dễ dàng, hiệu quả. Theo thống kê từ người dùng năm 2020, Chợ Tốt Xe là trang mua bán trực tuyến ô tô đã qua sử dụng được nhắc đến nhiều nhất tại Hà Nội, Tp.HCM, Đà Nẵng, Hải Phòng và Cần Thơ.
Chợ Tốt Nhà (nha.chotot.com) được ra mắt vào giữa năm 2017 với mục tiêu trở thành sàn giao dịch bất động sản thân thiện hơn, dễ dàng sử dụng và mua bán hiệu quả hơn cho người dùng. Năm 2020, Chợ Tốt Nhà đã đạt hơn 6 triệu lượt truy cập/tháng. Với hơn 6 triệu lượt truy cập mỗi tháng và số lượng người dùng tăng hơn 30% hàng năm, mỗi một tin đăng trên Chợ Tốt Nhà đều tiếp cận được hàng triệu người mua tiềm năng, thực sự có nhu cầu tìm mua nhà đất. Chợ Tốt Nhà hiện có hơn 500.000 tin đăng phân bố khắp các tỉnh thành trong cả nước, được cập nhật liên tục mỗi ngày hơn 20.000 tin đăng mới, với vô vàn lựa chọn, loại hình bất động sản, đáp ứng nhu cầu đa dạng của người mua & người bán
Review Chợ Tốt
Môi trường làm việc năng động và thân thiện. Đồng nghiệp hỗ trợ nhau rất nhiều và các cơ hội phát triển sự nghiệp cũng rất đa dạng. (it)
Sếp tốt và mọi người đều được cấp macbook nhưng lương khởi điểm chưa cao
Công ty có trái cây ngon, học được nhiều điều hay, sếp trực tiếp tốt nhưng đánh giá nhân viên chưa chính xác