Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Du lịch nước ngoài
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Phụ cấp thâm niên
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
I. JOB BRIEF:
A Finance supervisor’s goal in a company is to maximize profits. Finance supervisor performs data analysis and advise members on ways to maximize profits, making them responsible for the finances of a company, support and help with other tasks assigned by Senior Finance Manager and Finance Controller.
II. DETAILED JOB DESCRIPTION:
1. Financial Analysis and partnering (60%):
- Understand the drivers of current performance of brands and total company
- Use internal and external information to extrapolate future performance based on scenario planning
- Work with business partners to turn analysis into value adding insight
- Advise line manager/ BM with revenue/ expenses management of commercial risk from concentration of actual result vs budget.
- Analyze commercial impact and advise line manager on brand performance and maximization of profits using the financial resources.
- Team collaboration: together with the national team you will deliver and manage the function in the best result.
- Expertise in financial analysis and forecasting will contribute to the overall success and stability of the company.
- Develop business model, financial model to support all departments to improve the efficiency
2. Supervise staff (20%):
- Lead and develop a team of finance professionals, providing guidance, training, and performance feedback.
- Collaborate with cross-functional teams to support business initiatives, evaluate the financial feasibility of projects, and provide financial insights to support decision-making.
3. Financial budgeting and forecasting (10%)
- Develop and manage the annual budget for the organization, ensuring accuracy and alignment with strategic goals and objectives
- Identify and implement cost-saving measures and efficiencies to optimize the financial resources of the organization.
- Collaborate with department heads to plan, review and analyze departmental budgets, providing guidance and support in financial decision-making.
4. Other tasks assigned by direct supervisor/manager/Director (10%)
Yêu Cầu Công Việc
- Bachelor’s Degree in Finance, Economics Accounting, Business, …
- Minimum of 3-4 years working experience in Finance, knowledge of the Retail market is preferable.
- Modern ERP System knowledge, eg SAP
- Experience in corporate finance
- Exhibits ability to use Microsoft Excel, Outlook..
- Good command in English
- Very strong analytical skills
- Ability to make good judgments and quick decisions.
- Demonstrate the ability to think both analytically and creatively.
- Strong problem-solving skills.
- Communicates clearly and effectively.
- Manages time efficiently.
- Leadership completencies
- Technical competencies.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: 25 - 45
- Lương: Cạnh tranh
Tập đoàn Crystal International được ông bà Kenneth Lo thành lập tại Hồng Kông vào năm 1970. Lúc mới thành lập, chúng tôi có một xưởng với một vài máy may và khung dệt kim sản xuất áo len.
Ngày nay, chúng tôi có khoảng 20 cơ sở sản xuất tự vận hành trải rộng trên 5 quốc gia. Với lực lượng lao động khoảng 80.000 người, chúng tôi cung cấp hơn 470 triệu sản phẩm may mặc mỗi năm cho các thương hiệu may mặc tốt nhất trên thế giới, cung cấp cho họ sản phẩm phù hợp vào đúng thời điểm với mức giá hợp lý. Các sản phẩm may mặc đa dạng của chúng tôi bao gồm trang phục phong cách sống, đồ denim, trang phục thân mật, áo len và đồ thể thao cũng như trang phục ngoài trời.
Mô hình kinh doanh đồng sáng tạo của chúng tôi rất quan trọng để đạt được và nâng cao vị thế dẫn đầu ngành của chúng tôi nhờ sự kết hợp mạnh mẽ giữa kinh nghiệm trong ngành gần 5 thập kỷ của chúng tôi, mối quan hệ hợp tác lâu dài với các thương hiệu may mặc hàng đầu toàn cầu, danh mục sản phẩm đa dạng và đa dạng nền tảng sản xuất quốc gia, đã thúc đẩy khả năng của chúng tôi trong việc liên tục tung ra các sản phẩm mới thành công về mặt thương mại cho khách hàng.
Chúng tôi đã phát triển dựa trên văn hóa doanh nghiệp quan tâm đến "Vì lợi ích lớn hơn" - trong đó lợi ích của khách hàng, đồng nghiệp, xã hội và môi trường toàn cầu là ưu tiên hàng đầu của chúng tôi. Chúng tôi tin rằng tính bền vững cho phép chúng tôi tạo ra "giá trị chung" cho các cổ đông và các bên liên quan thông qua quy trình kinh doanh của mình. Để đạt được mục tiêu này, chúng tôi áp dụng cách tiếp cận toàn diện về tính bền vững bằng cách sử dụng năm trụ cột: Môi trường, Đổi mới, Tính toàn vẹn của sản phẩm, Chăm sóc nhân viên và Sự gắn kết với cộng đồng.