Mô tả công việc
Công ty IT của Nhật
Accounting and tax duties:
- Collect, summarize, and verify debit notes, invoices, and other relevant documents to ensure timely and accurate payment processing.
- Prepare bank remittances via i-banking and follow up for approvals and results.
- Manage payroll, timesheets, and respond to inquiries from employees or supervisors (if any).
- Record the daily accounting entries to accounting software (FAST)
- Prepare monthly tax declarations (VAT, CIT, FCT, PIT).
- Handle dependent registration on the tax platform.
- Support for annual audit, VAT refund and transfer pricing documents preparation.
Perform other assigned tasks required.
Admin:
- Handle the purchase process for PCs, devices, stationery (search quotation, suitable device, print label, hand over process for employee) and manage assets.
- Perform accounting tasks for the labor union.
- Arrange business trips (flight and hotel booking, visa, business trip decision, reimbursement)
- Perform other assigned tasks required.
Yêu cầu công việc
- Bachelor's degree in Accounting, Finance, Business Administration, or a related field.
- Have Chief Accountant Certificate
- Minimum of 3-4 years of experience in accounting and administrative roles.
- Proficient in accounting software.
- Strong knowledge of tax regulations and compliance requirements.
- Advanced proficiency in MS Office (Excel, Word, PowerPoint).
- Good organizational and time-management skills.
- Detail-oriented and able to work independently.
- Understanding of local governmental policies, regulations, and labor laws
- Proficiency in English communication (both verbal and written) or Japanese (N2)
Quyền lợi được hưởng
- Annual performance review: twice/ year
- Performance Bonus for all staff
- Patents and Inventions bonus
- Bao Viet Premium Healthcare Insurance Package even during probation period
- Annual Health Check-up for all staff
- Good career advancement opportunities
- Opportunity to acquire technical knowledge and experience in the latest technologies
- 12 days annual leaves, + New Year holiday according to the Japanese calendar
- Company trip, Year-End Party
- Insurance in full gross salary
- Gift for Tet/ Autumn Festival
- Free coffee
Công ty TNHH Du lịch và Thương mại Sông Hồng được thành lập từ năm 1997. Trải qua hơn 20 năm thành lập và phát triển, công ty chúng tôi đã có những bước thành công vượt bậc, đặc biệt là trong những năm gần đây. Hiện nay, Công ty đã phát triển thành công các hạng mục kinh doanh đa ngành nghề theo mô hình Tổng Công ty.
TRỤ SỞ CHÍNH Với diện tích: 6531 m2. Nằm ở vị trí giao thông thuận lợi và mật độ dân cư đông. Công ty Sông Hồng hiện đang cho thuê mặt bằng showroom cho nhiều hãng xe nổi tiếng như: BMW, MAZDA, PIAGGIO, YAMAHA, YADEA, VINFAST,…
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Party
Lịch sử thành lập
- 2015: Ký kết hợp đồng Gamuda Land về hợp tác đầu tư
- 1997: Chính thức thành lập Công ty TNHH Du lịch và Thương mại Sông Hồng
Mission
Chúng tôi đang tập trung nhiều nguồn lực, tạo sự liên kết với nhau trên mọi phương diện, nỗ lực hết khả năng để đem lại sự thỏa mãn cho khách hàng.