Việc làm Công Ty TNHH Hercules VN

Tìm thấy 1 việc làm đang tuyển dụng
Công Ty TNHH Hercules VN
Rtr Regional Business Solution Expert
Công Ty TNHH Hercules VN
25 việc làm
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 5
Hết hạn ứng tuyển
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 5
Thông tin cơ bản
Mức lương: 20 - 50 triệu
Chức vụ: Nhân Viên/Chuyên Viên
Ngày đăng tuyển: 28/06/2024
Hạn nộp hồ sơ: 30/07/2024
Hình thức: Full-time
Kinh nghiệm: Trên 4 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Vietcombank Tower Saigon, Công Trường Mê Linh, Bến Nghé, Quận 1, Thành phố Hồ Chí Minh

Mô tả công việc

MAIN PURPOSE

- Support Regional Office as SAP maintenance and support Center.

- Provides Application Managed Service (AMS) in APAC region for the various enterprise applications (SAP FICO, CONCUR, POS Interface, etc), troubleshoot and resolve issues & requests within targeted SLA.

- This role uses consulting skills, business knowledge, and SAP solution expertise to effectively integrate SAP technology into the business environment to achieve expected business results.

DIMENSION:

Geographical area under responsibility: Asia Pacific

KEY RESPONSIBILITIES

- Act as point of contact to analyse and fix application and system issues in RTR / Record to Report (FICO) area, ensuring SAP services are available and reliable to meet business expectation.

- Support month end or year-end closing activities, proactively monitor and take actions to prevent erroneous postings, wherever applicable.

- Manages incidents reported by user and follow-up promptly with RCA and CAPA approach and industry best practices

- Recommend workarounds/interim solution in accordance with business process guidelines.

- Work closely with different teams (e.g.: SAP Basis, security, and external system’s vendor) to ensure issues and requests are addressed timely.

- Assist business users in gathering requirement and preparation of Change Request application.

- Assist in Change Request or SAP implementation Roll-out by preparing test script/ test scenario or conduct/coordinate or support users in carrying out User Acceptance/Regression Test

- Participate in deployment to production and post deployment support.

- Communicate to business stakeholders/users on new deployments.

- Provide training to end users or crash-course to new joiner on ad-hoc basis.

- Provide support for internal System Audit, Financial Audit of System authorization queries.

- Any other ad-hoc duties assigned.

Yêu cầu công việc

- Bachelor's Degree in I.T, Computers or related field

- SAP ECC 6.0/S4 HANA experience.

- Well-developed, understanding and working experience on SAP FICO modules such as General Ledger Accounting, Accounts Payable, Accounts Receivable, Asset Accounting, Bank Accounting, Taxation, Consolidation, Special Purpose Ledger, Cost element / Cost center / Profit Center Accounting, Internal orders, Product Cost controlling, Profitability Analysis areas.

- Strong knowledge on integration between logistics modules with FI/CO.

- Should be fluent with business processes associated with the use of SAP and comfortable with product costing, manufacturing business terms and concepts.

- Integration experiences with other legacy or 3rd party systems.

- Effectively communicates technical concepts to users and business concept to tech team

- Set, manage expectations, handle difficult/sensitive situation tactfully and defuse tension

- Possess basic knowledge of SAP authorization troubleshooting.

- Must be able to multi-task, work independently as well as a team player and manage own workload under tight deadlines with minimum supervision.

- Possess good analytic thinking and problem-solving skills.

- Ability to work well on cross functional project teams and foster team commitment to tasks.

- Develop relationships with internal and external stakeholders.

- Good spoken English. Ability to speak other languages will be an added advantage. Example, Mandarin, Bahasa Malaysia/Indonesia, Thai, Japanese, Korean etc

Quyền lợi được hưởng

- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
Khu vực
Báo cáo
Công Ty TNHH Hercules VN
Công Ty TNHH Hercules VN Xem trang công ty
Quy mô:
100 - 200 nhân viên
Địa điểm:
Số 22, VSIP II Đường số 6, Khu công nghiệp Việt Nam - Singapore II, Khu liên hợp công nghiệp - dịch vụ - đô thị Bình Dương, Phường Hoà Phú, Thành phố Thủ Dầu Một, Tỉnh Bình Dương, Việt Nam

Công Ty TNHH Hercules VN là Công ty 100% vốn nước ngoài, chuyên sản xuất nắp chai phục vụ trong ngành nước giải khát.

Chính sách bảo hiểm

  • Chế độ bảo hiểm theo luật lao động Việt Nam

Các hoạt động ngoại khóa

  • Tham gia các hoạt động ngoại khóa

Lịch sử thành lập

  • Năm 1970 Hercules Malaysia được thành lập để cung cấp thùng dầu đã qua sử dụng đã được tân trang lại cho ngành dầu khí.
  • 1976 Hercules đa dạng hóa sang sản xuất nắp kim loại.
  • 1980 Dịch vụ phục hồi thùng dầu đã ngừng hoạt động và công ty tập trung 100% vào việc đóng cửa sản xuất.
  • 2004 Hercules Việt Nam được thành lập và đang cung cấp sản phẩm đóng cửa cho các công ty đa quốc gia.
  • 2007 Hercules đã đạt được chứng nhận ISO 9001 thành công.
  • 2016 Hercules đã đạt được chứng nhận HACCP MS1480:2007 thành công.
  • 2017 Hercules trở thành một trong những nhà sản xuất & nhà cung cấp đóng cửa ở cả thị trường địa phương và quốc tế.

Mission

Trở thành nhà sản xuất & nhà cung cấp thiết bị đóng cửa ở khu vực Châu Á Thái Bình Dương để phục vụ nhu cầu đa dạng của khách hàng về thực phẩm & nước giải khát, nhà máy bia, rượu, dầu & gas, mỹ phẩm & các ngành công nghiệp dược phẩm. Mang lại giá trị cho khách hàng bằng cách luôn đáp ứng nhu cầu của họ bằng các giải pháp đổi mới, cung cấp các sản phẩm đáp ứng tiêu chuẩn chất lượng và an toàn thực phẩm cũng như đề cao trách nhiệm của chúng tôi với các cổ đông, các bên liên quan và môi trường.

Những nghề phổ biến tại Công Ty TNHH Hercules VN

Bạn làm việc tại Công Ty TNHH Hercules VN? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Công Ty TNHH Hercules VN

Công Ty TNHH Hercules VN

Click để đánh giá