Việc làm
- Reviews
- Việc làm
- Mức lương
- Phỏng vấn
- Tổng quan
Việc làm L'Oréal Việt Nam
Cập nhật 29/07/2025 23:29
RESPONSIBILITY
- Develop and implement commercial strategies to deliver operational excellence; provide strategic viewpoints and plan for actions to leadership team in driving changes and growth
- Identify sales core functions, define role & responsibilities within those functions and to determine commercial capability gap assessment in line with business objectives and put in place a prioritized calendar to address the identified needs.
- Develop and drive the sales force incentive and recognition program; build KPI for effective and efficient process for sales; support commercial functions in optimizing market, segmentation and targeting approach.
- Facilitate strategy & business planning in terms of method, process, tools, system & consolidation.
- Analysis and create commercial initiatives; lead efficiency and effective projects in partnership with other functions to address prioritized process improvement opportunities.
- Play a key liaison role between business stakeholders and supporting functions in terms of process and database alignment.
- Lead market research projects and consolidate market intelligence to provide holistic competition landscape
- Other tasks assigned by Business Planning Manager
- Bachelor’s degree in finance, operations, research, statistics, math, economics, or related analytical discipline preferred
- Financial management experience with planning, forecasting, and business analysis; prior experience as an advisor to or executive at an early-stage company a plus
- Advanced Excel proficiency. 3+ years of practical experience of using Excel for building and maintaining financial models
- Proficiency with analytical and presentation tools (Excel pivot tables, SQL queries, graphing, PowerPoint)
- Experience within Retail/FMCG
- A natural curiosity and a “big picture” mentality
- Experience conducting market research, including analyzing and synthesizing research reports and conducting primary research
- An understanding of marketing channels and go-to-market strategies
L'Oréal S.A. là tập đoàn chuyên về các sản phẩm chăm sóc cá nhân của Pháp có trụ sở chính tại Clichy, Hauts-de-Seine và một văn phòng đăng ký ở Paris. Đây cũng là tập đoàn số một thế giới trong ngành mỹ phẩm, tập trung vào các sản phẩm nhuộm tóc, dưỡng da, chống nắng, trang điểm, nước hoa và chăm sóc tóc.
L’Oreal là tập đoàn nổi tiếng về các nhãn hiệu như : Lancôme, Vichy, L’Oreal Paris, Kérastase, L’Oreal Professionel. Nhãn hiệu L’Oreal Professionel đã có mặt ở Việt Nam từ năm 2003 và đã hợp tác với các Salon tại TPHCM để đem đến cho khách hàng những dịch vụ tốt nhất.
Review L'Oréal Việt Nam
Review Highlights
Cập nhật 20/02/2025
Ưu điểm
- Mức lương thưởng cạnh tranh, môi trường làm việc năng động (182 reviews)
- Thời gian làm việc linh hoạt, có 2 ngày làm việc tại nhà mỗi tuần (79 reviews)
- Nhiều hoạt động dành cho nhân viên (61 reviews)
- Nhiều cơ hội dùng thử sản phẩm của công ty (83 reviews)
- Linh hoạt, không có hệ thống cấp bậc phức tạp, được làm việc với nhiều phòng ban (54 reviews)
- Cơ hội tốt để tìm hiểu về lãnh đạo, kỹ năng kinh doanh và tinh thần kinh doanh (91 reviews)
Nhược điểm
- Không cân bằng giữa công việc và cuộc sống, tăng ca thường xuyên, công ty không có chế độ cho OT (173 reviews)
- Áp lực công việc cao, nhịp độ công việc nhanh (214 reviews)
- Mỗi bộ phận có một môi trường văn hóa riêng, chưa có sự gắn kết giữa các phòng ban (105 reviews)
- Không có quy trình làm việc rõ ràng, không có kế hoạch phát triển trong 2 năm qua (199 reviews)
- Nơi làm việc có thể có tính cạnh tranh quá mức tùy phòng ban, dẫn đến bầu không khí căng thẳng giữa các đồng nghiệp (128 reviews)
đánh giá môi trường và công việc
Cơ hội việc làm của thực tập sinh
Bạn sẽ học được nhiều hơn những gì bạn mong đợi.(GL)
Những nghề phổ biến tại L'Oréal Việt Nam
Bạn làm việc tại L'Oréal Việt Nam? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn