Việc làm
- Reviews
- Việc làm
- Mức lương
- Phỏng vấn
- Tổng quan
Việc làm L'Oréal Việt Nam
Cập nhật 29/07/2025 23:29
Responsibilities
Social Advocacy Marketing Strategy-Execution
- Oversee planning and execution of social marketing strategy of advocacy, manage operations excellence of Influencer Management agency
- Ensure marketing targets are achieved with cost efficiency and value check for all influencer representing brands' campaigns.
- Monitor & analyze social listening insights/conversations/reports to come up with proper actions needed that lead to optimization and efficiency in achieving social advocacy performance KPIs
- Keep up to date on social trends and best practices to share and upskill internal stakeholders.
- Work cross-functionally to advise on developing appropriate advocacy content required
- Involve in the management and governance of advocacy agency bidding, evaluation, and operations; build and monitor the collaboration of lead communication agency x advocacy agency.
- Develop influencer commerce/affiliate strategy, and pool of influencers for social commerce leverage.
- Plan and manage commercial activities on Social Commerce channels.
- Collaborate across the multifunctional team (MKT, socom/ecom, media…) to plan and manage delivery of monthly GMV KPI
- Monthly Recruit & validate new KOC. Performance Tracking & Reporting.
- Keep up to date with influencer commerce/affiliate practices, upskilling internal stakeholders.
- Lead initiatives to develop relationship with influencers’ communities (Incl KOL, KOC,…), advise on strategic approach for partnership
- Develop advocacy community of e-beauty advisors, educators, community managers, creators based on engagement activities and development programs
- Identity and build community expansion strategy & framework to develop brand advocates community.
Preferred Competencies
SOCIAL GURU
- Love social and be a social savvy
- On trend with what’s hot on social, love to digest social content, a social content creator is an advantage
- Be sharp and agile to initiate social content marketing actions based on insights and social performance monitoring
- Builds network of social ecosystem and influencers
- Excellent interpersonal skills, communication skills, experience from social agency is an advantage
- Is obsessed with consumer centricity
- Builds audience through relevant content
- Scales consumers and influencers engagement
- Masters social marketing tactics
- Likes to engage with the extended team and share findings. Need to have strong communication and negotiation skills because you will cooperate with highly passionate and innovative teams.
- Strategizes digital transformation
- Upskills and transmits digital knowledge and mindset
- Drives the change toward brand and consumer centricity
- Leads toward data-driven marketing organization
- Leads with strong agile project management skills
- Acts as a strategic business partner
L'Oréal S.A. là tập đoàn chuyên về các sản phẩm chăm sóc cá nhân của Pháp có trụ sở chính tại Clichy, Hauts-de-Seine và một văn phòng đăng ký ở Paris. Đây cũng là tập đoàn số một thế giới trong ngành mỹ phẩm, tập trung vào các sản phẩm nhuộm tóc, dưỡng da, chống nắng, trang điểm, nước hoa và chăm sóc tóc.
L’Oreal là tập đoàn nổi tiếng về các nhãn hiệu như : Lancôme, Vichy, L’Oreal Paris, Kérastase, L’Oreal Professionel. Nhãn hiệu L’Oreal Professionel đã có mặt ở Việt Nam từ năm 2003 và đã hợp tác với các Salon tại TPHCM để đem đến cho khách hàng những dịch vụ tốt nhất.
Review L'Oréal Việt Nam
Review Highlights
Cập nhật 20/02/2025
Ưu điểm
- Mức lương thưởng cạnh tranh, môi trường làm việc năng động (182 reviews)
- Thời gian làm việc linh hoạt, có 2 ngày làm việc tại nhà mỗi tuần (79 reviews)
- Nhiều hoạt động dành cho nhân viên (61 reviews)
- Nhiều cơ hội dùng thử sản phẩm của công ty (83 reviews)
- Linh hoạt, không có hệ thống cấp bậc phức tạp, được làm việc với nhiều phòng ban (54 reviews)
- Cơ hội tốt để tìm hiểu về lãnh đạo, kỹ năng kinh doanh và tinh thần kinh doanh (91 reviews)
Nhược điểm
- Không cân bằng giữa công việc và cuộc sống, tăng ca thường xuyên, công ty không có chế độ cho OT (173 reviews)
- Áp lực công việc cao, nhịp độ công việc nhanh (214 reviews)
- Mỗi bộ phận có một môi trường văn hóa riêng, chưa có sự gắn kết giữa các phòng ban (105 reviews)
- Không có quy trình làm việc rõ ràng, không có kế hoạch phát triển trong 2 năm qua (199 reviews)
- Nơi làm việc có thể có tính cạnh tranh quá mức tùy phòng ban, dẫn đến bầu không khí căng thẳng giữa các đồng nghiệp (128 reviews)
đánh giá môi trường và công việc
Cơ hội việc làm của thực tập sinh
Bạn sẽ học được nhiều hơn những gì bạn mong đợi.(GL)
Những nghề phổ biến tại L'Oréal Việt Nam
Bạn làm việc tại L'Oréal Việt Nam? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn