- Market expansion to Cambodia |Managing Sales & Trade Marketing nationwide
Our client is a well established FMCG companies with global footprints and top market share in APAC
Job Description
Duties & Responsibilities:
- Responsible for the achievement of annual in-market sales target, driving growth through distribution and increasing end users.
- Maintain and expand distribution in key cities/provinces and build strong customer relationship through excellent customer service.
- Maintain and monitor products visibility in modern trade and general trade.
- Identify leads and market potential to expand customer base in the food service channel and extend product range usage of the customers.
- Plan, implement and evaluate promotional activities for general trade, modern trade & food service.
- To track, monitor and analyse product, channel and customer sales trends in order to maximise sales opportunities and achieve desired sales results.
- Work closely with the distributor(s) and key customer(s) to ensure excellence customer and delivery service.
- Provide market intelligence regarding to market trend and competitor activities and provide recommendations for follow-up action whenever required.
- Prepare sales and product penetration report on daily, weekly and monthly basis.
- Prepare and update customer profile report regularly
Education & Experience:
- Diploma / Degree holder in Business, Marketing or related fields.
- 3-4 years of relevant experience in FMCG sales, preferably from leading food companies.
- Experience in general trade is desired. Working experience in other channels, modern trade & food service will also be considered.
- Experience in working through distributor is preferred for this position.
- Experience in working with Key account customers: Aeon, Marko, Lucky, Bayon, Thaihout etc
- Displays potential for taking initiative and with inter-personal and communication skills.
- Displays basic analytical and problem solving skills.
- Fluent in Khmer, good in English is required.
- Independent, self-motivated and determined to succeed in a challenging environment.
- Willing to travel out-station and overseas, as appropriate.
- Computer skills: PowerPoint, Words and Excel.
Competitive salary package
Multicultural working environment
Contact: Sapphire Nguyen
Quote job ref: JN-092024-6528259
Công ty TNHH Lotte Việt Nam là một tập đoàn đa quốc gia có trụ sở chính được đặt tại Hàn Quốc và Nhật Bản. Lotte do doanh nhân người Hàn Quốc Shin Kyuk-ho thành lập lần đầu tiên vào tháng 6 năm 1948 tại Tokyo.
Lotte bao gồm hơn 100 đơn vị kinh doanh với hơn 100.000 nhân công tham gia vào các ngành công nghiệp khác nhau như sản xuất bánh kẹo, đồ uống, khách sạn, thức ăn nhanh, bán lẻ, dịch vụ tài chính, hóa chất, điện tử, công nghệ thông tin, xây dựng, xuất bản và giải trí. Hoạt động chủ yếu của Lotte được gia đình chủ tịch Shin quản lý ở Nhật Bản và Hàn Quốc với các doanh nghiệp khác tại Trung Quốc, Đông Nam Á, Ấn Độ, Hoa Kỳ, Anh, Nga, Pakistan và Ba Lan (Lotte mua lại công ty bánh kẹo lớn nhất của Ba Lan là Wedel từ Kraft Foods vào tháng 6 năm 2010).
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm sức khỏe & tai nạn PVI Premium;
- Bảo hiểm xã hội
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Bóng chuyền
- Bóng đá
- Bóng bàn
- Cầu lông
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
-
2021: Ký kết Thỏa thuận cổ đông với đối tác Vạn Phát Hưng cho dự án Nhơn Đức (2-2) tại TPHCM, Việt Nam
-
2021: Hợp tác chiến lược với BCG Land (Bamboo Capital Group) cho các dự án khu dân cư tại Việt Nam
-
2020: Kí kết Thoả thuận cổ đông với đối tác Tiến Phước cho dự án nhà ở tại Việt Nam
-
2020: Kí kết Thoả thuận cổ đông với đối tác TTC Land cho dự án nhà ở tại Việt Nam
Mission
Lotte định hướng phát triển thành một Tập đoàn hàng đầu khu vực, không ngừng đổi mới, sáng tạo để kiến tạo hệ sinh thái các sản phẩm dịch vụ đẳng cấp, góp phần nâng cao chất lượng cuộc sống của mọi người và nâng tầm vị thế của thương hiệu Việt trên trường quốc tế.