Việc làm Công ty Mỹ Nghệ Cát Đằng

Cập nhật 10/11/2024 14:25
Tìm thấy 1 việc làm đang tuyển dụng
Công ty TNHH Mỹ Nghệ Cát Đằng
Demand Planning Executive
Công ty Mỹ Nghệ Cát Đằng
18 việc làm 2 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 21/10/2024
Hạn nộp hồ sơ: 30/11/2024
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: Trên 2 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Laptop
  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Phụ cấp
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

Brief summary of job profile:

The Demand Planning Executive is responsible for analyzing historical sales data, identifying trends, and forecasting future demand to support the effectiveness of the overall operation & planning processes. This role will work closely with cross-functional teams and use the insights gained from data analysis to make informed decisions, optimize inventory levels, and ensure the efficient and cost-effective fulfillment of customer orders across all the Highlands Coffee store networks.

Job Description:

Data Management and Analysis

  • Analyze historical sales data, market trends, seasonality and customer behavior, cleansing outliers to identify underlying patterns and key drivers of demand.
  • Generate baseline forecast by products by stores for Highland system wide.
  • Manage and organize large sets of data, extract, manipulate, and analyze data from various sources to derive meaningful insights & create comprehensive demand plans.
  • Work closely with cross-functional teams such as Store Operations, Marketing, Finance and Product teams to gather relevant information to derive meaningful insights.
  • Ensure data integrity and quality to support informed decision-making.

Demand Forecasting & Planning

  • Propose and maintain statistical models and forecasting algorithms to predict future demand.
  • Utilize forecasting techniques and demand planning methodologies to generate accurate and reliable demand forecasts.
  • Conduct root cause analysis to identify and address issues impacting demand planning & forecasting, propose solutions, and implement corrective actions.
  • Continuously monitor and adjust demand plans to respond to changing customer preferences, market conditions, and business priorities.
  • Integrate all forecast building blocks (baseline, promotion, seasonality, market trend…) to create a concrete S&OP number with full documents captured activities, assumptions, and changes.
  • Regularly engage & leverage the insights gained from the Store Operations team to understand the unique characteristics, nuances of individual stores & their customer bases, refine demand forecasting models and improve the accuracy of demand plans.
  • Utilize demand planning software tools to improve the efficiency and accuracy of the forecasting process.

Reporting

  • Prepare monthly/ required clear, concise, and actionable demand planning reports for relevant stakeholders.
  • Assist in integrating and standardizing the S&OP Process.

Yêu Cầu Công Việc

  • Bachelor’s Degree in Supply Chain Management, Management Information System, Business Analytics, or a related field.
  • 02+ years of experience in demand planning, forecasting, or supply chain analytics, preferably in the retail or food service industry.
  • Proficiency in using demand planning software and data analysis tools (e.g. Excel, SQL, Power BI, forecasting applications)
  • Proficiency in data analysis, statistical modeling, forecasting techniques and demand planning methodologies.
  • Strong business acumen and understanding of the coffee industry is preferred.
  • Organized, high attention to detail and a high level of accuracy in work.
  • Mindset of continuous learning and improvement to enhance skills and stay updated in demand planning field.
  • High adaptability and flexibility to handle uncertainties and changes in the business environment.
  • Ability to work independently and manage multiple tasks simultaneously.

Địa điểm làm việc

Hồ Chí Minh
125-127 Nguyen Co Thanh, An Loi Dong ward, District 2, Thu Duc City, HCMC

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Thời gian thử việc: 2 months
  • Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
  • Thời gian làm việc: 9:00 - 18:00, Mon - Fri
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo

Công ty TNHH Mỹ Nghệ Cát Đằng
Công ty Mỹ Nghệ Cát Đằng Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
151 Cộng Hòa, Phường 12, Quận Tân Bình, Thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam

CÔNG TY TNHH MỸ NGHỆ CÁT ĐẰNG là một công ty được hình thành từ 100% vốn chủ sở hữu, hoạt động trong lĩnh vực sản xuất, xuất khẩu và thương mại. Các sản phẩm chủ lực là sản phẩm nội thất, đồ trang trí, vật dụng bằng gỗ...

Hình thành từ năm 1989, trải qua gần 30 năm phát triển, hiện sản phẩm của chúng tôi đã xuất khẩu đi nhiều quốc gia trên toàn thế giới, các thị trường chính là Bắc Mỹ, Châu Âu, Trung Đông, châu Úc, Nhật Bản...Khách hàng của chúng tôi là các công ty, tập đoàn bán lẻ toàn cầu.

Bằng nhiều năm kinh nghiệm sản xuất và phân phối toàn cầu, chúng tôi ý thức được rằng chất lượng sản phẩm là yếu tố sống còn đối với doanh nghiệp, bởi vậy tất cả các nguyên liệu phục vụ cho sản xuất được kiểm duyệt đảm bảo chất lượng tốt nhất trước khi đưa lên dây chuyền sản xuất, ngoài ra chúng tôi cũng áp dụng các quy trình kiểm soát chất lượng một cách nghiêm ngặt.

 

Những nghề phổ biến tại Công ty Mỹ Nghệ Cát Đằng

Bạn làm việc tại Công ty Mỹ Nghệ Cát Đằng? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Công ty Mỹ Nghệ Cát Đằng

Công ty Mỹ Nghệ Cát Đằng

Click để đánh giá