Tìm thấy 1 việc làm đang tuyển dụng
Accountant (Work In Nhon Trach, Dong Nai, Shuttle Bus From Thao Dien, District 2, Hcmc)
Mỹ phẩm Mela
43 việc làm
1 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương:
Thỏa thuận
Chức vụ:
Nhân viên
Ngày đăng tuyển:
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ:
02/11/2024
Hình thức:
Toàn thời gian
Kinh nghiệm:
Không yêu cầu
Số lượng:
1
Giới tính:
Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- |,Hồ Chí Minh
Mô tả công việc
• Cash physical management. Cash Daily pay/ receipt when incurred and record in cash book at ĐN (factory)
• Record cash transactions from Dong Nai, Ha Noi, Da Nang, HCM & send cash reports.
• Prepare and make cash count with other independent person in charges.
• Receive payment documents from all departments and proceed to create payment list for approval in Ecount software >> Make payment transactions at Shinhan Bank.
• Update the successful payment status to relevant departments. Record all bank payment transactions into Ecount software.
• Create new supplier/ adjust information (name, address, bank,..) when arising.
• Check Account 1388 (Other Receivable), 141 (Advance), 335 (Accrual), 3388 (Other Payable)
• Issue output VAT invoices (when HCM Office's Accounting Team are off).
• Allocate and book for prepaid expense when be required.
• Update and make monthly credit cards report.
• Recording inventory transaction (raw material, merchandise).
• Check import declarations documents >> Prepare tax documents and send to the bank.
• Reconcile account 152 (raw material) and 156 (merchandise) with the purchase books.
• Record logistics fee invoice.
• Allocate import tax/ import logistic fee/ import insurance fee to historical cost of inventory.
• Payment loan, interest of loan, FCT in Quarterly and booking arising expense into Ecount software.
• Submit monthly PIT, VAT, FCT Declaration and make Tax payment Slip in Dong Nai Tax Authority system when be required.
• Record cash transactions from Dong Nai, Ha Noi, Da Nang, HCM & send cash reports.
• Prepare and make cash count with other independent person in charges.
• Receive payment documents from all departments and proceed to create payment list for approval in Ecount software >> Make payment transactions at Shinhan Bank.
• Update the successful payment status to relevant departments. Record all bank payment transactions into Ecount software.
• Create new supplier/ adjust information (name, address, bank,..) when arising.
• Check Account 1388 (Other Receivable), 141 (Advance), 335 (Accrual), 3388 (Other Payable)
• Issue output VAT invoices (when HCM Office's Accounting Team are off).
• Allocate and book for prepaid expense when be required.
• Update and make monthly credit cards report.
• Recording inventory transaction (raw material, merchandise).
• Check import declarations documents >> Prepare tax documents and send to the bank.
• Reconcile account 152 (raw material) and 156 (merchandise) with the purchase books.
• Record logistics fee invoice.
• Allocate import tax/ import logistic fee/ import insurance fee to historical cost of inventory.
• Payment loan, interest of loan, FCT in Quarterly and booking arising expense into Ecount software.
• Submit monthly PIT, VAT, FCT Declaration and make Tax payment Slip in Dong Nai Tax Authority system when be required.
Yêu cầu công việc
• Gender: Female only
• Bachelor's degree in Accounting/Finance required
• Strong accounting background.
• Comprehensive knowledge in accounting and tax.
• Good analytical skills and organizational skills.
• Experience with accounting system, strong computer skills (Microsoft Office).
• About 1 - 5 years of working experience as General accountant position or same level.
• English: Able to communicate in English both oral and written
• Hard-working, Honesty, Self-responsibility. Able to work under pressure.
* Working location: Nhon Trach, Dong Nai
• Bachelor's degree in Accounting/Finance required
• Strong accounting background.
• Comprehensive knowledge in accounting and tax.
• Good analytical skills and organizational skills.
• Experience with accounting system, strong computer skills (Microsoft Office).
• About 1 - 5 years of working experience as General accountant position or same level.
• English: Able to communicate in English both oral and written
• Hard-working, Honesty, Self-responsibility. Able to work under pressure.
* Working location: Nhon Trach, Dong Nai
Quyền lợi được hưởng
Thưởng
Thưởng Tháng 13
Đào tạo
Bữa trưa tại nhà ăn Công ty
Xe đưa đón
Xe đưa đón Nhân viên tại Quận 2, TPHCM tới Nhà máy tại Nhơn Trạch
Thưởng Tháng 13
Đào tạo
Bữa trưa tại nhà ăn Công ty
Xe đưa đón
Xe đưa đón Nhân viên tại Quận 2, TPHCM tới Nhà máy tại Nhơn Trạch
Khu vực
Mỹ phẩm Mela
Xem trang công ty
Quy mô:
100 - 200 nhân viên
Địa điểm:
Tòa VTC Online 18 Tam Trinh, Hai Bà Trưng
Công ty TNHH Mỹ phẩm thiên nhiên Mela hoạt động trong lĩnh vực thương mại điện tử trong nước và quốc tế với những mặt hàng chủ đạo là sản phẩm chăm sóc da đến từ thiên nhiên, lành tính, an toàn, hạn chế phụ gia.
Đội ngũ nhân sự 40 - 60 người đều trẻ trung, nhiệt huyết, luôn cháy hết mình cho công việc. MELA luôn tự hào là một công ty với môi trường làm việc khỏe, sạch, các thành viên tham gia sẽ phát triển toàn diện cả về kỹ năng và nghiệp vụ chuyên môn.
Với sự phát triển không ngừng, MELA đang có nhu cầu tuyển dụng nhiều nhân sự có năng lực về xây dựng đội ngũ và hiện thực hóa những mục tiêu của công ty.
Những nghề phổ biến tại Mỹ phẩm Mela
Bạn làm việc tại Mỹ phẩm Mela? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn
Mỹ phẩm Mela
Click để đánh giá