JOB DESCRIPTION
Account management
- Take charge of the entire B2B Sales Process from lead generation, solution consulting, proposal development, contract negotiations & deal closure.
- Target and acquire enterprise clients, including Top VN500 and Mega Accounts companies (e.g., large corporations in manufacturing, retail, and logistics).
- Interact closely with the clients to get the client’ needs.
- Deliver compelling proposal demos, addressing client questions and concerns with finesse and confidence.
- Negotiate on proposal aspects such as pricing, implementation & terms, etc. to reach mutually beneficial agreements.
- Coordinate with related departments to ensure projects run smoothly and meet the client’ needs.
- Act as the main contact point for problem-solving during running the project
REQUIREMENTS
- Have at least 3-5 years of experience in Sales/ Business Development/ Account Manager.
- Having experience in the IT Outsourcing (ITO), Time & Materials (T&M), and Custom Software Solutions (e.g., ERP, CRM, and Cloud services) field or working as an international salesperson
- Knowledge of digital solutions and technologies.
- Excellent organizational and time management skills.
- Strong communication and interpersonal skill.
- Ability to work effectively under high pressure & with cross-functional teams.
- Strong communication and negotiation abilities.
- Problem-solving and strategic thinking skills.
- Good in English.
BENEFITS:
- Salary: up to 30 mil gross + incentives
- Training and career development opportunities.
- Package: 13, 14 salary month + Project bonus + Extra package: 16 Mil /employee/year (Bonus at: Tet, New Year, CMC Corp’s birthday, 2/9 and Tet’s gift, Middle-Autumn gift, …)
- Opportunity to approach newest technology trends; development of your career within an international Company.
- Building large-scale & global software products for our clients.
- Onsite opportunities: short-term and long-term assignments in US, Europe, Asia.
- Paid annual leave: 12 days (12 vacation days)
- Salary review 2 times/year or on excellent performance.
- Company’s labor policy completely pursuant to Vietnamese labor legislation plus other benefits offered by the company (AON care premium, Company trip, Holiday, Sum-up, etc)
- Working time: 8h/day (from Monday to Friday)
Thai Corp International (Vietnam) Co. Ltd. (“TCI”) là công ty phân phối hàng tiêu dùng (FMCG) hàng đầu với hơn 25 năm kinh nghiệm tại thị trường Việt Nam. Hiện tại, TCI làm việc với tất cả các kênh phân phối lớn và có hơn 300 đại diện kinh doanh tại các tỉnh thành phố nhằm chăm sóc tất cả các nhà phân phối và cửa hàng bán lẻ trên toàn Việt Nam. TCI cung cấp dịch vụ nhanh hơn trực tiếp tới các siêu thị, đại lý, cửa hàng bán sỉ và lẻ tại thành phố Hồ Chí Minh. Trong năm 2010, TCI trở thành một trong những công ty lấy được giấy phép kinh doanh thương mại của chính phủ Việt Nam cho phép công ty phân phối hàng hóa, xuất nhập khẩu và kinh doanh tại Việt Nam. Hiện tại, TCI có mạng lưới phân phối tại 64 tỉnh thành với hơn 1000 đại lý cho hơn 50 ngàn của hàng bán lẻ tại Việt Nam. Với chức năng chính là bán và phân phối, TCI là nhà phân phối chính của các mặt hàng tiêu dùng chính của Thái Lan và các nước khác như Cá hộp ba cô gái, khăn giấy Cellox và E'Mos, sản phẩm sữa đậu nành ICB, đậu hũ ICB, bánh gạo Yappy và Dozo, kẹo mềm, snack... Tất cả các sản phẩm có tên tuổi này được biết và chấp nhận bởi người tiêu dùng Việt Nam. Là công ty phân phối, TCI luôn đặt tên tuổi của mình lên hàng đầu bằng những chiến lược quảng bá, quảng cáo, khuyến mãi tới các khách hàng chiến lược. Vào ngày 1 tháng 9 năm 2010, TCI đã chính thức sát nhập vào tập đoàn Berli Jucker Plc (BJC, Thailand) như là một đối tác kinh doanh.