Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Brief summary of job profile:
The Demand Planning Executive is responsible for analyzing historical sales data, identifying trends, and forecasting future demand to support the effectiveness of the overall operation & planning processes. This role will work closely with cross-functional teams and use the insights gained from data analysis to make informed decisions, optimize inventory levels, and ensure the efficient and cost-effective fulfillment of customer orders across all the Highlands Coffee store networks.
Job Description:
Data Management and Analysis
- Analyze historical sales data, market trends, seasonality and customer behavior, cleansing outliers to identify underlying patterns and key drivers of demand.
- Generate baseline forecast by products by stores for Highland system wide.
- Manage and organize large sets of data, extract, manipulate, and analyze data from various sources to derive meaningful insights & create comprehensive demand plans.
- Work closely with cross-functional teams such as Store Operations, Marketing, Finance and Product teams to gather relevant information to derive meaningful insights.
- Ensure data integrity and quality to support informed decision-making.
Demand Forecasting & Planning
- Propose and maintain statistical models and forecasting algorithms to predict future demand.
- Utilize forecasting techniques and demand planning methodologies to generate accurate and reliable demand forecasts.
- Conduct root cause analysis to identify and address issues impacting demand planning & forecasting, propose solutions, and implement corrective actions.
- Continuously monitor and adjust demand plans to respond to changing customer preferences, market conditions, and business priorities.
- Integrate all forecast building blocks (baseline, promotion, seasonality, market trend…) to create a concrete S&OP number with full documents captured activities, assumptions, and changes.
- Regularly engage & leverage the insights gained from the Store Operations team to understand the unique characteristics, nuances of individual stores & their customer bases, refine demand forecasting models and improve the accuracy of demand plans.
- Utilize demand planning software tools to improve the efficiency and accuracy of the forecasting process.
Reporting
- Prepare monthly/ required clear, concise, and actionable demand planning reports for relevant stakeholders.
- Assist in integrating and standardizing the S&OP Process.
Yêu Cầu Công Việc
- Bachelor’s Degree in Supply Chain Management, Management Information System, Business Analytics, or a related field.
- 02+ years of experience in demand planning, forecasting, or supply chain analytics, preferably in the retail or food service industry.
- Proficiency in using demand planning software and data analysis tools (e.g. Excel, SQL, Power BI, forecasting applications)
- Proficiency in data analysis, statistical modeling, forecasting techniques and demand planning methodologies.
- Strong business acumen and understanding of the coffee industry is preferred.
- Organized, high attention to detail and a high level of accuracy in work.
- Mindset of continuous learning and improvement to enhance skills and stay updated in demand planning field.
- High adaptability and flexibility to handle uncertainties and changes in the business environment.
- Ability to work independently and manage multiple tasks simultaneously.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Thời gian thử việc: 2 months
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Thời gian làm việc: 9:00 - 18:00, Mon - Fri
- Lương: Cạnh tranh
ZEE được sáng lập bởi Quan Ngọc - người từng là Giám đốc Giải trí của Zing News, Giám đốc nội dung của Saostar. Với bề dày lịch sử hoạt động báo chí, cùng kinh nghiệm quản lý truyền thông cho nhiều thương hiệu, dự án giải trí và nghệ sĩ, kết hợp với nhà đồng sáng lập Vũ Phạm - một người có thế mạnh về sáng tạo, tổ chức sự kiện,... Chính thức ra đời vào tháng 2016/80, ZEE khởi đầu là PR Agency, đã nhanh chóng chuyển mình và dẫn đầu xu hướng trở thành Integrated Agency với các dịch vụ hỗ trợ, tư vấn cho các thương hiệu từ khâu chiến lược đến triển khai. các cuộc thi, sự kiện nhằm đưa khách hàng đến với người tiêu dùng thông qua các hình thức mới, sáng tạo và phù hợp với xu hướng. Với đội ngũ hơn 2 chuyên gia xây dựng chiến lược vững chắc và <> văn phòng tại Hồ Chí Minh và Hà Nội, mô hình đại lý "one stop shop" của ZEE đáp ứng mọi yêu cầu của khách hàng, từ đó trở nên thành công. là lựa chọn hàng đầu của nhiều "ông lớn" để đồng hành trong chiến dịch khởi động lần đầu tiên tại Việt Nam. Không chỉ là một sự hợp tác, cơ hội đồng hành và "mở cửa" đã mang đến cho ZEE và các đối tác những thành tựu và câu chuyện khó quên trong hành trình phát triển.
Review ZEE Việt Nam
Nơi làm việc thứ vị, cải thiện được các kỹ năng mềm, xây dựng tính kỉ luật (indeed)
Học được kiến thức nhất định và môi trường làm việc tốt. Lương hơi thấp. (indeed)