Mô tả công việc
- Guarantees a high standard of culinary services offered to guests.
- In conjunction with the F&B Director, prepares the hotel's F&B offers in line with the hotel's positioning (market, competition etc) and brand policy.
- Able to innovate and diversify services offered to guests.
- Manages and motivates the kitchen staff in order to offer a high standard of service to guests.
- Responsible for food hygiene, safety and quality in the hotel.
- Responsible for meeting the department's quantitative and qualitative targets.
- Manages stocks and supplies
- Carries out inventories, inputs data and explains consumption differences
- With the team, is continually looking for ways to improve costs and ratios while maintaining the high standard of service.
- Observes legal requirements for food hygiene and sanitation.
- Supervises food preparation, cost, quality, quantity, inventories, portion control, menu planning, recipes and testing of samples submitted by Purchasing Department.
- Develops standard recipes card for all dishes to ensure proper portion control, uniformity of taste and quality; tests new products, recipes and formulas.
- Develops new cooking methods for improvement of cuisines, maintain contact with other chefs and visits other kitchens to keep update of new development in food and equipment.
- Interviews and hires applicants for employment; responsible for training program and proper placement of employees; sets up work schedules and job requirements.
- Handles varied correspondence regarding customer complaints, suggestion for new dishes, requests for special food.
- Work closely with all Senior Chefs of other kitchens to ensure that guest requirements and services are met and expedited with minimum delay.
- Ensures a safe work environment for all kitchen staff and removes any obstacles that may obstruct the performances of staff.
- Responsible for creating job descriptions for all kitchen staffs.
- Organizes and supervises food preparations in line with the occupancy and consumption forecasts
- Prepares dishes and/or supervises preparation.
- Supervises all sections of the kitchen: production of hot and cold dishes, patisserie and stewarding.
- Coordinates with restaurant serving staff in order to ensure that service runs smoothly
- Ensures that all information is disseminated to other departments.
- Ensures the respect and due application of the rules of hygiene in the department (As per Hygiene Analytical Critical Control Point/ HACCP standards etc)
- Sets up action plan for the hygiene analysis results and tracks implementation
- Develops team spirit and motivation by creating a good working atmosphere.
- Organizes the welcome and integration of new employees
- Prepares and/or checks the work schedules in line with activity forecasts
- Carries out annual performance appraisals and sets targets for employees
- Prepares the training plan for the department and ensures the implementation
Quyền lợi được hưởng
- Competitive salary.
- Develop your talent trough learning programs by Accor Academy.
- Employee benefit card offering discounted rates in Accor Hotels worldwide.
Yêu cầu công việc
- At least 2 years of experience in similar position preferably in international 4-5 star hotel/resort
- Excellent reading, writing and oral proficiency in English language
- Proficient in MS Excel, Word & Power Point
Yêu cầu hồ sơ
HOTEL ACADEMY SÀI GÒN (VET BY EHL)
Hotel Academy Sài Gòn (VET by EHL) là cơ sở được CityLand Education đầu tư bài bản, chuyên nghiệp ngay tại thành phố Hồ Chí Minh hiện đại, năng động, nhằm nâng cao chất lượng nhân sự ngành khách sạn, du lịch đạt chuẩn quốc tế.
CityLand Education là đơn vị đầu tiên của Việt Nam kết hợp với EHL Group - Tập đoàn giáo dục hàng đầu thế giới cung cấp nhân lực toàn cầu với hơn 25.000 nhà lãnh đạo trong ngành hospitality (5 năm liền xếp hạng số 1 thế giới theo QS World Ranking).
Là ngôi trường duy nhất tại Việt Nam đào tạo nghiệp vụ du lịch khách sạn theo mô hình chuẩn Thụy Sĩ - “cái nôi” của ngành quản trị du lịch - khách sạn trên thế giới, tất cả các khóa học tại Hotel Academy Sài Gòn (VET by EHL) đều được giảng dạy 100% bằng tiếng Anh và được thẩm định, quản lý chất lượng, cấp bằng bởi EHL Group. Đây là bằng cấp quốc tế có giá trị chuyển tiếp lên bậc học cao hơn tại hệ thống EHL trên toàn cầu.
Học viên của Hotel Academy Sài Gòn (VET by EHL) không chỉ được học tập tại môi trường đào tạo chất lượng chuẩn quốc tế mà còn có cơ hội trải nghiệm thực tập tại các khách sạn 5 sao như InterContinental, Regent, Crowne Plaza… giúp học viên có được nền tảng tốt nhất sau khi tốt nghiệp, để trở thành những nhà quản trị du lịch khách sạn chuyên nghiệp trong tương lai.